Kompositören Hans Zimmer till Scandinavium med ny show

Den 6 mars 2026 kommer Hans Zimmer till Scandinavium i Göteborg med showen Hans Zimmer Live – The Next Level. Det är en helt ny och spektakulär show som kommer att ta med publiken på en musikalisk resa genom några av filmhistoriens största ögonblick. Biljetterna släpps den 26 september klockan 14.

– Det känns väldigt roligt att få välkomma kompositören Hans Zimmer till Scandinavium! De tidigare showerna med hans storslagna filmmusik har varit mycket uppskattade av publiken, säger Lotta Nibell, vd på Got Event.

Så här skriver FKP Scorpio

Hans Zimmer Live – The Next Level
Kommer till Stockholm och Göteborg 2026

Hans Zimmer når The Next Level – och tar Europa med sig! Den flerfaldiga Oscar®- och Grammy®-vinnaren återvänder till Europas största arenor 2025 och 2026 med Hans Zimmer Live – The Next Level. Och även Sverige får uppleva showen, i mars 2026 kommer den till Stockholm och Göteborg!

The Next Level lovar en helt ny show med banbrytande elektroniska ljudlandskap och en spektakulär ljusproduktion som till och med överträffar Zimmers tidigare shower. Den "rockstjärnekompositör och Hollywoodrebell" (BBC), som för närvarande är på en utsåld turné i Nordamerika, bevisar återigen att han är en exceptionell artist.

"För mig är varje show en ny upptäcktsresa," säger Zimmer. "Med 'The Next Level' vill jag överraska mina fans och ta dem in i en ljudvärld som de aldrig tidigare upplevt."

Den nya showen representerar Zimmers obevekliga drivkraft att tänja på konstnärliga gränser, utforska nya vägar och ständigt utveckla sitt ljud. Zimmers senaste Europaturné 2023 var en enorm framgång. I utsålda arenor firade över 400,000 fans kompositören, vars soundtracks har format Hollywoods blockbusterfilmer i årtionden. Men "The Next Level" kommer att erbjuda något helt nytt – en ny vision, en ny resa som ingen bör missa.

"Publiken kan räkna med två spektakulära kvällar av musikalisk mästerlighet. Vi har sett ett enormt intresse för showen och är väldigt glada att få välkomna Hans Zimmer tillbaka till Sverige", säger Bozo Rasic, arrangör och VD på FKP Scorpio Sverige.

Nu får Sverige chansen att svepas med i en musikalisk resa genom några av filmhistoriens största ögonblick. Den 6 mars kommer showen till Scandinavium i Göteborg och den 8 mars till Avicii Arena.