RF:s ordförande Anna Iwarsson besöker Örebro län

Den 16 september besöker Riksidrottsförbundets och SISU Idrottsutbildarnas ordförande Anna Iwarsson Örebro för att diskutera aktuella idrottsfrågor ur ett regionalt och kommunalt perspektiv. Inbjudna till träffarna är bland annat kommunstyrelseordföranden från vårt idrottsdistrikt, regionens ordförande, RF-SISU Örebro läns styrelse, idrottsförbund och föreningar.

Anna Iwarsson har en lång erfarenhet som ledare för olika organisationer, inte minst inom idrottsrörelsen och tillträdde som ordförande för Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarna i oktober förra året.  Hon kommer bland annat att prata om idrottens roll för samhällsnyttan, föreningarnas roll för att nå internationella framgångar och vikten av tillgång till anläggningar och idrottsmiljöer.

Anna Iwarsson möter under sin dag i Örebro RF-SISU Örebro läns styrelse, regionstyrelsens ordförande och länets kommunstyrelseordförande, idrottsförbund-och föreningar. Media hälsas välkomna att delta i samband med lunchen där Anna träffar kommunalråd och regionsråd. Ni har då möjlighet att prata med Anna och även Marie-Louise Forsberg Fransson, ordförande i RF-SISU Örebro län.

Lunchtillfället äger rum på Idrottens hus, Karlsgatan 28, Örebro, den 16 september mellan klockan 12.00 och 13.00.

Tacksam för att ni meddelar om ni avser att komma.

Varmt välkommen!

RF-SISU Örebro län
Idrottens hus
Karlsgatan 28
Örebro

Anja Ek, kommunikationsansvarig
Tfn. 019-17 55 37
E-post: anja.ek@rfsisu.se

RF-SISU Örebro län är en av Riksidrottsförbundets och SISU Idrottsutbildarnas 19 regionala organisationer. Vårt uppdrag är att stödja, leda, företräda, utveckla, bilda och utbilda idrottsföreningar och specialdistriktsförbund.

Följ Riksidrottsförbundet/SISU Idrottsutbildarna

Senaste pressmeddelandena från Riksidrottsförbundet/SISU Idrottsutbildarna