Inbjudan Skidskytteförbundets mediadagar

Välkommen till Skidskytteförbundets mediadagar i Idre Fjäll 30-31 oktober

Foto: Per Danielsson

Landslagen kommer att befinna sig på sitt första snöläger inför den kommande säsongen och vi bjuder in media för att bevaka, intervjua och samla material under dessa dagar. På plats finns åkare och ledare för A-landslaget, Team Autoexperten och Team Dina Försäkringar.

Preliminär plan

30 oktober - Träningsdag, följ träningen med foto och film

31 oktober - Mediadag, tid för intervjuer och foto

Exakta tider för träningspass och intervjuer kommer längre fram.

Vid anmälan ska följande punkter besvaras:

• Hur många personer som kommer
  • Vilka dagar ni avser att vara på plats
  • Önskemål om personer att intervjua
  • Info om ni tänker göra videointervjuer
  • Övriga önskemål

Anmälan till mediaansvarig Emma Höglund senast 13 oktober genom emma.hoglund@skidskytte.se.

Behöver ni boende för dagarna kan ni höra av er till Idre Fjäll på telefon: 0253-41000 eller mail: bokning@idrefjall.se öppet kl. 10-15.

Viktig info: Tävlingssäsongen närmar sig och därför är vi extra noga med att alla som är i kontakt med laget är friska och utan sjukdomssymtom, vilket vi hoppas på full förståelse för. Vid intervjuer inomhus håller vi ett avstånd på 2 meter och undviker att ta i hand. Munskydd är inte ett krav men får användas om åkare eller ni vill det.