Changemaker Educations samlar alla utbildningar under Futuregames

Changemaker Educations AB, med varumärkena Changemaker Educations och Futuregames, samlar nu all sin verksamhet under bolaget Futuregames AB, och varumärket Futuregames.

Futuregames AB, som är en del av AcadeMedia, blir med sammanslagningen av Changemaker Educations AB en ledande aktör inom utbildning för spelutveckling och teknik.

– Vi är mycket glada över att nu samla hela vår verksamhet under varumärket Futuregames. Sammanslagningen ger oss möjlighet att ytterligare utveckla vårt erbjudande inom spelutveckling och teknik och möta branschens växande behov. Vi ser fram emot att bygga vidare på vår 20-åriga erfarenhet och skapa nya möjligheter för våra studenter och partners, säger Christina Rehn, verksamhetschef för Futuregames AB.

Med skolor på flera orter i Sverige samt i Warszawa fortsätter Futuregames att erbjuda högkvalitativa utbildningar och förbereda nästa generation spelutvecklare för en snabbt växande bransch.

Om Futuregames

Changemaker Educations har funnits i över 20 år och driver spelutbildningar under varumärket Futuregames som är en del av AcadeMedia. I Sverige finns skolor på 6 orter; Stockholm, Karlstad, Boden, Skellefteå, Umeå, Malmö. Futuregames finns även i Warszawa sedan ett år tillbaka.

AcadeMedia driver för- och grundskolor, gymnasier och vuxenutbildning, med verksamhet i Sverige, Norge, Tyskland, Storbritannien, Nederländerna, Polen och Finland. Vår drivkraft är att bygga ett mer hållbart samhälle med utbildning och lärande som grund. Läs mer om oss och vår verksamhet på academedia.se.

Innovitaskolan och Pops Academy vinner Guldtrappan för digital skolutveckling12.9.2024 11:21:39 CEST | Pressmeddelande

Guldtrappan är en prestigefylld kvalitetsutmärkelse som tilldelas ett fåtal skolhuvudmän som ligger i framkant när det gäller att driva skolutveckling i en digital samtid. I år mottar Innovitaskolan och Pops Academy, båda en del av AcadeMedia, utmärkelsen för sitt målmedvetna och systematiska arbete med att integrera digitala verktyg i klassrummet för att förstärka lärandet.