Sveriges juniorlandslag klara för EM-slutspel efter skrällseger mot Tyskland

Tyskland gick in som klara favoriter, men Sveriges juniorlandslag i amerikansk fotboll stod för en sensationell seger i en nervkittlande match på bortaplan som avgjordes på matchens sista spel.

Sveriges juniorlandlag i amerikansk fotboll vann på bortaplan mot Tyskland den 21 september 2025. Foto: Peter Nilsson

Efter att ha lett med 14-0 i halvtid i tyska Paderborn lyckades Sverige hålla undan matchen ut mot favorittipppade Tyskland och vinna med 23-22.

I och med vinsten är Sveriges juniorlandslag i amerikanska fotboll nu klara för EM-slutspel 2025, där de kommer att kämpa om EM-guldet mot Österrike och vinnaren av mötet mellan Frankrike och Finland, en match som spelades den 9 november.

Sveriges poäng i matchen mot Frankrike gjordes av Justin Boney (12), Vilgot Valeskog (6) och Oscar Hardarsson (4).

Foto: Peter Nilsson

Om oss