Hyresgästföreningens förbundschef Erik Elmgren besöker Malmfälten

Årets hyresförhandlingar står för dörren och hyresgästerna är fortsatt mycket hårt pressade efter flera år av levnadskostnadskris och höga hyreshöjningar. Nu i veckan ges en bra möjlighet att få en kommentar till vad förhandlingarna kommer att innebära för hyresgästerna i Kiruna och Gällivare, då Hyresgästföreningens förbundschef Erik Elmgren besöker Malmfälten.

Hyresgästföreningens förbundschef Erik Elmgren
Hyresgästföreningens förbundschef Erik Elmgren Foto Gabriel Liljevall

Erik Elmgren kan också berätta om Hyresgästföreningens syn på regeringens och bostadsminister Andreas Carlsons nyligen aviserade bostadssatsning på industriorterna i norr med cirka 1,5 miljarder kronor. Han kan även ge en kommentar till att regeringen vill underlätta bostadsbyggande i etablerings- och omställningskommuner i hela landet genom att sänka kreditgarantiavgifterna.

Tid och plats:
Kiruna/Gällivare, 25 september
Kiruna, 26 september

Kontakta pressansvarig för bokning av intervju.

Anders Rubensson, pressansvarig, 070-602 51 58, anders.rubensson@hyresgastforeningen.se

Hyresgästföreningens förbundschef Erik Elmgren
Foto Gabriel Liljevall