Två tunga tillskott till Svea Solars globala ledningsgrupp

Svea Solar välkomnar Cecilia Wiren som ny Chief HR Officer och samtidigt befordras Michaela Cronemyr till ny Chief Legal Officer. Båda tar plats i Svea Solars globala ledningsgrupp.

Michaela Cronemyr ny Chief Legal Officer och Cecilia Wiren ny Chief HR Officer.

"Jag ser fram emot att stärka upp teamet med två skarpa och erfarna kollegor. Cecilias fokus kommer vara att se till att vi fortsatt ligger i topp som en av de mest attraktiva arbetsgivarna i branschen och Michaela kommer fokusera på att säkra det legala perspektivet i vår strategi och våra beslut framöver, säger Mattias Ringqvist", vd på Svea Solar.

Cecilia Wiren har lett HR agendan i flera olika branscher och har över 20 års erfarenhet från Skanska, Nordic Investment Bank, Carlsberg, Arla och nu senast som Vice President för Nordics på Adecco.

"Svea Solar har inte bara ett oerhört viktigt syfte och vision, att fasa ut fossila bränslen i Europa, utan dessutom ett riktigt härligt team med bra energi. Energiomställningen har bara börjat och jag ser fram emot att se andelen solenergi i Europa växa", säger Cecilia Wiren ny CHRO på Svea Solar.

Michaela Cronemyr började på Svea Solar i januari som General Counsel. Michaela har tidigare arbetat som jurist på advokatfirman Vinge, EQT och Instabee. Nu tar hon nästa steg och går in i Svea Solars globala ledningsgrupp.

"Det är otroligt motiverande att arbeta på ett tillväxtbolag med en vision som Svea Solar. Jag får vara nära affären, bryta ny mark och göra faktisk skillnad varje arbetsdag. Att bli en del av ledningsgruppen känns som ett naturligt steg för att skapa en långsiktig och skalbar strategi för juridik och riskhantering. Jag ser fram emot att inleda ett nytt kapitel på Svea Solar," säger Michaela Cronemyr, ny Chief Legal Officer på Svea Solar.

Cecilia och Michaela tillträder sina nya tjänster den 14e respektive den 1a oktober.