2025 IIHF World Championship

Säkra upp hockeyfesten - nu släpps biljetterna för 2025 IIHF Ishockey-VM

I maj 2025 är det dags att sparka i gång IIHF Ishockey-VM 2025 i Stockholm och danska Herning och idag den 3 oktober släpps äntligen biljetterna för allmänheten.

Förhandsköp för medlemmar i Folkets lag och för registrerade Verified fans har varit möjligt sedan ett par veckor tillbaka och intresset är massivt, inte minst till Tre Kronors matcher mot Finland och Kanada.

Det är med andra ord dags att boka biljetter redan nu för er som vill uppleva hockeyfesten i Globen. Detta gör ni enklast genom att besöka:
2025.iihfworlds.com/tickets/Stockholm

Tony Wirehn, generalsekreterare och VD 2025 IIHF Ice Hockey World Championship, Sverige:

“VM-festen närmar sig med stormsteg och det är kul att nu kunna erbjuda alla hockeyfans att köpa biljetter till mästerskapet i Globen. Vi har gjort omfattande undersökningar kring allmänhetens syn på prisnivåer och kommer att kunna erbjuda biljettkategorier av olika typer och priser. Vi hoppas att det finns något för alla och ser väldigt mycket fram emot att välkomna fansen till fullsatta läktare i maj 2025.”

I Stockholm kommer följande lag att spela: Sverige, Finland, Kanada, Slovakien, Lettland, Österrike, Frankrike, Slovenien.

Sverige och Slovakien möts i den officiella öppningsmatchen den 9 maj och det stora rivalmötet mellan Sverige och Finland spelas den 12 maj. Hemmanationen avslutar gruppspelet mot Kanada den 20 maj.

I Herning kommer följande lag att spela: Danmark, Tjeckien, USA, Schweiz, Tyskland, Norge, Kazakstan, Ungern.

Följ 2025 IIHF World Championship

Senaste pressmeddelandena från 2025 IIHF World Championship

Inbjudan till pressträff inför IIHF Ishockey-VM 202523.9.2024 13:38:10 CEST | Pressinbjudan

Organisationen för ishockey-VM 2025 och Svenska Ishockeyförbundet bjuder in till pressträff måndag 30 september kl 12.00. På plats finns Tony Wiréhn, generalsekreterare och vd för VM-organisationen som kommer att berätta om planeringen inför VM och nyheterna kring det officiella biljettsläppet som sker den 3 oktober. På plats finns även Sam Hallam, förbundskapten för Tre Kronor som kommer att dela med sig av sina tankar inför hemma-VM i maj 2025.