Cegeka expanderar i Sverige med Dynamics 365 lösning, satsar på läkemedel och life science

Den globala IT-leverantören Cegeka, som snabbt har expanderat på den svenska marknaden sedan 2021 genom förvärvet av två svenska bolag, introducerar ERP Cegeka Pharma & Life Science i Sverige.

Dynamics 365 Pharma & Life Science är integrerad med Microsofts Dynamics 365-ekosystem och utvecklad för att möta branschens specifika behov, såsom efterlevnad av regelverk, kvalitetsstyrning, spårbarhet och kundengagemang. Cegekas innovativa lösningar för läkemedels- och life science-sektorn ger företag inom branschen möjlighet att genomgå en digital transformation, vilket påskyndar tillväxt, förbättrar operativ effektivitet och främjar innovation, samtidigt som de säkerställer efterlevnad av regelverk. Cegekas erfarenhet och expertis kommer att spela en avgörande roll i att driva dessa initiativ. Denna lansering markerar en viktig milstolpe i Cegekas fortsätta tillväxt i Norden, efter att satsningen på affärsområdet Cegeka Business Solutions tidigare introducerats på den danska marknaden.

Johan Svenungsson, med över 20 års erfarenhet av digitalisering, affärssystem och Microsofts ekosystem, tar nu över ansvaret för den svenska delen av Cegeka Business Solutions. Med sin gedigna erfarenhet av att arbeta med Dynamics 365 och många års erfarenhet i olika ledarpositioner kommer Johan att arbeta nära Soazig Hamon, Nordenchef för Cegeka, och med stöd av Stijn Geeroms, Global Director för Business Solutions, för att leda verksamhetens fortsatta expansion.

– Jag ser fram emot att leda vår satsning på den svenska marknaden och inom läkemedelsindustrin. Med Dynamics 365 Pharma & Life Science utökar vi vårt erbjudande och kan nu introducera en helt ny lösning på den svenska marknaden. Det är en spännande tid för Cegeka i Sverige, med vårt lokala team, samt stöd från vår globala organisation och vår starka relation till Microsoft, är vi redo att leverera lösningar som möter våra kunders unika behov, säger Johan Svenungsson.

Med närvaro i 19 länder kombinerar Cegeka internationella resurser med ett starkt lokalt fokus och bygger långsiktiga kundrelationer.

– Vi fortsätter vår expansion i Sverige, och lanseringen av affärsområdet Business Solutions med fokus på vår Dynamics 365 Pharma & Life Science-lösning, är ett viktigt steg för oss på den svenska marknaden. Vi ser fram emot att ytterligare fördjupa vårt engagemang och bygga långsiktiga, värdefulla relationer med våra svenska kunder. Genom att rekrytera rätt kompetens och integrera den med vårt globala team på över 600 Dynamics-konsulter, hoppas vi kunna bidra med vår expertis inom läkemedelsindustrin, säger Soazig Hamon, Nordenchef på Cegeka.

Cegekas långvariga partnerskap med Microsoft uppmärksammades nyligen när företaget, för sjunde året i rad, utsågs till Microsofts Business Applications Inner Circle. Sedan tidigare har de dessutom tilldelats utmärkelsen Microsoft Western Europe Partner of the Year 2023.

Läs mer om Cegekas nya affärsområde.

Soazig Hamon, Nordenchef för Cegeka
Johan Svenungsson och Stijn Geeroms

Om Cegeka Norden:

Cegeka har snabbt etablerat sig på den svenska marknaden och bygger vidare på lång erfarenhet och djup kompetens inom IT-sektorn. Under 2024 har Cegeka förstärkt sitt team i Sverige och planerar att expandera till omkring 100 medarbetare under det kommande året. Cegeka har idag över 9 000 anställda och global närvaro i totalt 19 länder med kontor i bland annat Benelux, Tyskland, Österrike, Italien, Sverige, Grekland, Danmark, Frankrike, Storbritannien, USA, och Indien. Genom sitt globala nätverk kombinerar Cegeka internationella resurser med ett starkt lokalt fokus. Filosofin "In Close Cooperation" är central i företagets kundfokuserade och långsiktiga arbetssätt.

Följ Cegeka Norden

Senaste pressmeddelandena från Cegeka Norden