Nya butiker öppnar i Solna Centrum

Solna Centrums utbud fortsätter att växa och under hösten kommer både In & Finn samt Euro Trend öppna upp nya butiker i centrumet.

Centrumet har i dag ett brett utbud med över 100 stycken aktörer bestående av butiker, restauranger, vård och service. Med de kommande nyetableringarna kommer utbudet inom inredning och väskor stärkas upp ytterligare.

Solna Centrum Alecta Fastigheter

”Det är väldigt roligt att båda dessa aktörer väljer att öppna här hos oss i Solna Centrum säger Trude Tellefsen som arbetar med nyetableringar i Solna Centrum. Vi arbetar aktivt med att skapa ett så attraktivt utbud som möjligt som matchar våra målgruppers behov och önskemål. Vi fokuserar också på att skapa ett utbud som kan serva och attrahera nya målgrupper.”

In & Finn är ett familjeägt företag som har funnits på den svenska marknaden sedan 1998, då de slog upp dörrarna till sin första butik i Södertälje. Idag erbjuder kedjan ett omfattande sortiment av allt från presenter och heminredning till köksredskap, glas, porslin, hygienartiklar och mycket mer. Med en tydlig affärsidé om att kombinera kvalitet med konkurrenskraftiga priser strävar In & Finn efter att skapa en inspirerande shoppingupplevelse för sina kunder. Butiken ska vara mer än bara en plats för inköp – här vill man väcka kreativitet och erbjuda något för alla smaker.

"Vi ser verkligen fram emot att öppna vår nya butik i Solna Centrum! Det känns extra speciellt att få bli en del av denna livliga och inspirerande handelsplats. Vi ser fram emot att välkomna alla Solnabor och bidra till att skapa en härlig shoppingupplevelse, säger Alexi Hanna, Regionschef.”

Euro Trend erbjuder olika sorters väskor, handskar, skärp, plånböcker och andra tillbehör i ekologiskt läder. Enligt deras beskrivning är designen baserad på komfort som möter branschens trender. I Solna Centrum kommer även produkter från andra varumärken att finnas i deras sortiment.

”Vi är väldigt glada över att vi nu ska öppna upp i Solna Centrum, det har varit på vår lista länge över platser som vi vill vara på. Vi är övertygande om att det är rätt plats för att nå vår målgrupp på, säger Olmer Diakson ägare av Euro Trend."

Alecta Fastigheter
Ladda ned bild

Solna Centrum ägs och förvaltas sedan den 1 februari 2022 av Alecta Fastigheter. Solna Centrum erbjuder ett stort utbud av butiker och restauranger som löser de flesta av Solnabornas behov i vardagen.

Följ Solna Centrum

Senaste pressmeddelandena från Solna Centrum

Elon Ljud & Bild öppnar i Solna Centrum3.4.2024 11:59:50 CEST | Pressmeddelande

Elon är idag en av Nordens största butikskedjor för hemelektronik och vitvaror med över 400 butiker. Kedjans butikskoncept Elon Ljud & Bild erbjuder ett brett sortiment inom mobiltelefoni och utvalda produkter inom hemelektronik. I mitten av april är öppningen planerad av en ny och fin butik precis innanför en av Solna Centrums större entréer som du når direkt från parkeringsdäcket. Butiken kommer vara cirka 89 kvadratmeter stor.