Krokomsbostäder vill höja hyrorna med nästan 8 procent

Allmännyttiga Krokomsbostäder är först ut av bostadsbolagen i länet med att presentera sina krav på hyreshöjningar för 2025. En höjning med 7,62 procent från 1 januari 2025 är inte rimligt, hyresgästperspektivet måste komma först i årets hyresförhandlingar, menar Hyresgästföreningen.

Hasse Dahl, förhandlare
Hasse Dahl, förhandlare Foto: Lisa Björk

- Bostadsbolagens yrkanden är överdrivna, kostnadsutvecklingen drabbar vanliga människor snarare än fastighetsägarna. Det är helt orealistiskt att tro att hyresgäster ska klara av ytterligare chockhöjda hyror. Vi kommer fortsatt stå på hyresgästernas sida och göra allt vi kan för att det inte ska hända, säger Hyresgästföreningens förhandlare Hasse Dahl.

Hasse Dahl, förhandlare, 076-798 08 64