23 år gamle Snorre Ringbakken kåret til Skandinavias beste mekaniker

Etter flere kvalifiseringsrunder i teknikk og produktkunnskap gikk 23 år gamle Snorre fra Trondheim seirende ut i Scandinavian Yamaha Technician Grand Prix 2024.  Han skal nå representere Skandinavia i den europeiske finalen i Amsterdam 2025.

Snorre Ringbakken
Snorre Ringbakken Yamaha Motor Scandinavia

Det er noe spesielt med å ta på seg kjeledressen, brette opp ermene og virkelig komme i gang med hendene på en motorsykkel. Det vet alle som har drevet med motorsykler. For 23 år gamle Snorre Ringbakken fra Trondheim er dette hverdagen – og lidenskapen for håndverket har nå ført til at han er kåret til vinneren av Yamaha Scandinavian Technician Grand Prix 2024

- Jeg ble helt sjokkert da jeg ble fortalt at jeg hadde vunnet. Vi satt på jobb under en forelesning, og jeg ante virkelig ikke noe. Jeg visste at jeg hadde scoret ganske bra, men å vinne føltes langt unna. Nå gleder jeg meg til å gi jernet og trene hardt til Europamesterskapet. Jeg vil også takke mine kolleger for fantastisk støtte og veiledning gjennom hele læretiden min – uten dem hadde jeg ikke kommet så langt, sier Snorre Ringbakken.

Nå skal Snorre – som er halvveis i en fireårig læretid for å bli motorsykkelmekaniker – representere Skandinavia i Yamaha European Technician Grand Prix, som arrangeres i Amsterdam i mars 2025. Der skal han konkurrere mot de beste mekanikerne fra hele Europa i praktiske utfordringer. De tre beste vil kvalifisere seg til Yamaha World Technician Grand Prix i Japan.

- Vi har et veldig høyt utdanningsnivå gjennom Yamaha Motor Academy, og det er alltid imponerende å se våre erfarne mekanikere utmerke seg. Men denne gangen er det ekstra gledelig å se en ung lærling som Snorre ta hjem seieren. Rekruttering er en av våre største utfordringer i bransjen, så det er flott å se neste generasjon allerede sette standarden. Snorres suksess viser at engasjement og riktig trening kan bringe deg langt, uansett alder, og det er et bevis på verdien av kursprogrammene våre, sier Oskar Mathisen, Service Division Manager i Yamaha Motor Scandinavia.

Snorre Ringbakken
Yamaha Motor Scandinavia

Yamaha Motor Company

Yamaha Motor Company ble grunnlagt av det japanske selskapet Yamaha Corporation i 1955 og er kjent for å produsere motorsykler, firhjulinger, båtmotorer og vannscootere. Deres produkter er tilgjengelige hos 127 ulike forhandlere i Norge. Besøk deres nettsider for mer informasjon: www.yamaha-motor.eu.

Andre språk

Følg pressemeldinger fra Yamaha Motor Scandinavia AB

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Yamaha Motor Scandinavia AB på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Yamaha Motor Scandinavia AB