PlayStation™ The Concert till Scandinavium

PlayStation™ The Concert är en banbrytande liveshow där publiken får uppleva musiken från God of War, The Last of Us, Ghost of Tsushima, Horizon och fler ikoniska spel live. Showen kommer till Scandinavium i Göteborg den 24 maj 2025. Biljetterna släpps på fredag 18 oktober klockan 16.

Den 24 maj kommer liveupplevelsen PlayStation™ The Concert till Scandinavium.

– Vi välkomnar varmt den globala världsturnén PlayStation™ The Concert till Göteborg och ser fram emot att få höra musiken från de ikoniska spelen live på Scandinavium, säger Henrik Jutbring, evenemangschef på Got Event.

Så här skriver arrangören

PlayStation™ The Concert, Världsturné 2025-2026

PlayStation™ The Concert kommer till Göteborg den 24 maj 2025 med en banbrytande liveshow fylld med musik från God of War, The Last of Us, Ghost of Tsushima, Horizon och fler ikoniska spel.

Världsturnén startar i april 2025 i Dublin, innan resan påbörjas och showen besöker över 200 städer världen över. Biljetterna släpps fredag 18 oktober kl. 16:00.

Los Angeles, 15 oktober 2024 — Sony Interactive Entertainment, RoadCo Entertainment, GEA Live och FKP Scorpio är glada att presentera PlayStation: The Concert, ett banbrytande liveevenemang som ger liv åt de mest ikoniska spelsoundtracken. Med toppmodern produktion kombineras spännande musik, avancerad visuell teknik och legendariska speltitlar till en oförglömlig upplevelse.
PlayStation™ The Concert visas på Scandinavium den 24 maj. Biljetterna släpps fredag den 18 oktober kl. 16:00 på www.playstation.com/theconcert.

Den globala turnén inleds med världspremiären den 19 april 2025 i Dublin, Irland, och fortsätter sedan till över 200 städer i Europa, Storbritannien, USA och andra delar av världen.

PlayStation™ The Concert tar fansen in i de episka världarna från God of War, The Last of Us, Ghost of Tsushima och Horizon, spel som inte bara har fängslat spelare utan även hyllats för sina storslagna och uppslukande soundtracks. Med banbrytande teknik och förstklassig produktion får publiken uppleva en fantastisk blandning av visuella effekter, omslutande surroundljud och en stjärnensemble som blandar klassiska och moderna instrument. Legendariska kompositörer som Gustavo Santaolalla (The Last of Us), Joris De Man (Horizon), Ilan Eshkeri (Ghost of Tsushima) och Bear McCreary (God of War) lyfter konsertupplevelsen till nya höjder och erbjuder fansen en unik, immersiv livekonsert.

I mer än tre decennier har PlayStation varit i framkanten av spelvärlden, satt nya standarder för innovation och levererat oförglömliga upplevelser till miljontals människor världen över. Spelen som presenteras på denna turné — God of War, The Last of Us, Ghost of Tsushima och Horizon-serien — är mer än bara titlar; de har blivit kulturella fenomen som omdefinierat underhållningslandskapet. Nu, när musik från videospel når global uppmärksamhet, är PlayStation: The Concert redo att testa gränserna och omdefiniera vad en musikupplevelse kan vara.

För medieförfrågningar, vänligen kontakta press@fkpscorpio.se.