Beslut om elitlicens för säsongen 2025/2026

Licensnämnden har tagit beslut om att bevilja elitlicens till säsongen 2025/2026 för 12 föreningar och att fortsatt granskning skall ske för två föreningar i Elitserien Herr. Beslut togs även om elitlicens för föreningar i Bandyallsvenskan.

Beslut om elitlicens 2025/2026

Elitserien

Följande föreningar har beviljats elitlicens för 2025/2026:

• Bollnäs GoIF/BF
  • Broberg/Söderhamn Bandy IF
  • Edsbyns IF Bandyförening
  • Frillesås Bandy
  • Gripen Trollhättan BK
  • Hammarby IF Bandyförening
  • IFK Vänersborg
  • Ljusdals Bandyklubb
  • Sandvikens AIK BK
  • Vetlanda BK
  • Villa Lidköpings BK samt
  • Åby/Tjureda IF Bandy

Beslut om fortsatt granskning har tagits angående för IK Sirius samt Västerås SK Bandyklubb. Föreningarna arbetar med sina handlingsplaner för att klara kraven för elitlicens.

Nytt beslutsdatum: 20 november 2024.

Allsvenskan

Licensnämnden beslutar att följande föreningar i Bandyallsvenskan uppfyller kraven för elitlicens säsongen 2025/2026:

• Falu BS
  • IF Boltic
  • IFK Rättvik BK
  • Gustavsberg IF BK
  • Kalix Bandyförening
  • Tillberga BK Västerås
  • Katrineholm Värmbol BS samt
  • GT 76/Tellus Bandy

Licensnämnden har beslutat att övriga föreningar i Bandyallsvenskan skall fortsätta att granskas under innevarande år i enlighet med svensk bandys reglemente för elitlicens. Dessa är:

• Djurgården IF Bandy