Framgång för årets Ge 10 kr-kampanj: över 1,5 miljoner kronor insamlade till Barncancerfonden
För tredje året i rad deltog Lidl Sverige i Barncancerfondens septemberkampanj. Med initiativet ”Ge 10 kr” som löpt i alla Lidls butiker runt om i landet samlade Lidl Sverige tillsammans med sina kunder in 1 558 100 kronor till Barncancerfonden. Pengar som går till barncancerforskning.
-Vi är otroligt tacksamma över vad Lidl Sverige och deras kunder bidrar med. Tack vare generösa gåvor som detta kan nya forskningsprojekt möjliggöras för att utveckla effektivare och mer skonsamma behandlingar, som är elakare mot cancern, men snällare mot barnen. Dessutom kan vi fortsätta ge stöd till drabbade barn och familjer under och efter behandling, säger Emma Wiklund, partneransvarig på Barncancerfonden.
Lidl Sverige är Barncancerfondens huvudpartner och har tillsammans med sina kunder stöttat organisationen i 13 år. Från samarbetets start 2011 fram till och med hittills idag har Lidl tillsammans med kunderna bidragit med drygt 31 miljoner kronor till Barncancerfonden.
-Genom det breda stödet från tusentals generösa kunder har vi kunnat samla in ett betydande belopp som kommer att göra stor skillnad. Vi har än en gång visat att även små bidrag kan skapa stora ringar på vattnet när vi agerar tillsammans. Varmt tack till alla som har deltagit och skänkt en gåva, säger Anneli Bylund, hållbarhetschef på Lidl Sverige.
Kontakter
Pressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seOm oss
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidls julskinka topptestas när SvD testar julbordsfavoriten20.12.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
I ett nytt test av Svenska Dagbladet testades och betygsattes tio julskinkor. Lidl Sveriges premiumjulskinka från Svea Lantkött kammade hem en andraplacering i testet med 5 av 6 poäng. ”Både smak och textur ger ett positivt intryck och julskinkan hamnar högt upp på pallen i detta test” lyder en del av motiveringen.
Lidl blir officiell partner till UEFA Women's Euro 202513.12.2024 13:00:00 CET | Pressmeddelande
Lidl utökar sin portfölj av sportpartnerskap med sin sponsring av UEFA Women's EURO 2025-turnering. Den senaste satsningen markerar ytterligare en milstolpe i Lidls engagemang för att befästa rollen som en holistisk fotbollspartner och fortsätta främjandet av en aktiv, hälsosam livsstil för alla.
Lidl Sveriges pepparkakor kammar hem första och andra plats i nytt test13.12.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
På julbordet, ett måste så klart, pepparkakor spröda - så underbart! 18 sorter granskas i test och pepparkakorna från Sondey smakar allra bäst Hjärtan eller extra tunna: vilken är din grej? i hyllan på Lidl de väntar på dig
Lidl öppnar ny butik i Kållered12.12.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Nu är det första spadtaget taget för Ingka Centres nya handelsplats i Kållered Köpstad i Mölndals kommun. Lidl är en av ankarhyresgästerna i denna storsatsning som väntas stå klar 2026.
Lidl Sverige återkallar chokladkalender på grund av smakavvikelser6.12.2024 18:00:05 CET | Pressmeddelande
Lidl Sverige återkallar chokladkalender (med tre olika motiv) på grund av smakavvikelser, eftersom produkten inte lever upp till Lidls kvalitetskrav.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum