Framgång för årets Ge 10 kr-kampanj: över 1,5 miljoner kronor insamlade till Barncancerfonden
För tredje året i rad deltog Lidl Sverige i Barncancerfondens septemberkampanj. Med initiativet ”Ge 10 kr” som löpt i alla Lidls butiker runt om i landet samlade Lidl Sverige tillsammans med sina kunder in 1 558 100 kronor till Barncancerfonden. Pengar som går till barncancerforskning.
-Vi är otroligt tacksamma över vad Lidl Sverige och deras kunder bidrar med. Tack vare generösa gåvor som detta kan nya forskningsprojekt möjliggöras för att utveckla effektivare och mer skonsamma behandlingar, som är elakare mot cancern, men snällare mot barnen. Dessutom kan vi fortsätta ge stöd till drabbade barn och familjer under och efter behandling, säger Emma Wiklund, partneransvarig på Barncancerfonden.
Lidl Sverige är Barncancerfondens huvudpartner och har tillsammans med sina kunder stöttat organisationen i 13 år. Från samarbetets start 2011 fram till och med hittills idag har Lidl tillsammans med kunderna bidragit med drygt 31 miljoner kronor till Barncancerfonden.
-Genom det breda stödet från tusentals generösa kunder har vi kunnat samla in ett betydande belopp som kommer att göra stor skillnad. Vi har än en gång visat att även små bidrag kan skapa stora ringar på vattnet när vi agerar tillsammans. Varmt tack till alla som har deltagit och skänkt en gåva, säger Anneli Bylund, hållbarhetschef på Lidl Sverige.
Kontakter
Pressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seOm oss
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidl Sverige öppnar ny butik i Mora7.11.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Lidl Sverige återetablerar sig i Mora och blir en del av handelsplats Noret. Den nya butiken, som har en försäljningsyta på 1 400 kvadratmeter, kommer att erbjuda Lidls fulla sortiment, och ger återigen boende i området möjlighet att handla på Lidl. Den nya butiken ersätter den tidigare butiken som låg i centrala Mora. Butiken planeras att öppnas under slutet av 2025.
Delikatessköttbullar och lingonsylt från Matriket åter i topp5.11.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Under hösten har Bäst-i-Test satt färdigrullade köttbullar på prov och här tar Lidls delikatessköttbullar från Matriket hem en första plats. Samtidigt har Svenska Dagbladet testat olika sorters rårörda lingon och lingonsylter där Lidls lingonsylt från Matriket får fem av sex i betyg och belönas med en delad andraplats.
Istället för plastpåseskatt – Lidl sänker priset och investerar 40 öre per såld plastpåse i framtida hållbarhetsprojekt31.10.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Lidl sänker priset på plastpåsar från 6,50 till 3,90 den 1 november 2024. Av plastpåseskattens påslag på 3 kr blir prissänkningen därmed 2,60 kr. Resterande 40 öre per såld plastpåse kommer företaget avsätta i Lidl Future Initiatives, Lidl Sveriges initiativ för investeringar i projekt som gynnar hållbarhet i dagligvaruhandeln.
Lidl har den billigaste frukt- och gröntkassen i Sverige24.10.2024 15:00:00 CEST | Pressmeddelande
I en färsk undersökning gjord av Matpriskollen utsågs Lidls frukt- och gröntkasse till den billigaste, när 40 likvärdiga produkter jämfördes hos olika butikskedjor. Skillnaden mellan Lidls kasse och den dyraste var över 200 kr.
Prisad proteinbar22.10.2024 09:35:21 CEST | Pressmeddelande
Perfekta som mellanmål efter träningen eller för att ge gröten en extra proteinskjuts – proteinbars är populära bland många. En av marknadens allra godaste bars hittar du på Lidl. Aftonbladets testpanel imponerades av Sportyfeels deluxe-bar som fick fyra plus i betyg. Aftonbladets testpatrull har genomfört ett blindtest där deltagarna fick prova tolv olika produkter. Utöver att märket var okänt visste de inte heller något om vare sig protein- eller sockermängd. Deltagarna betygsatte bitarna utifrån smak, utseende och konsistens. Sportyfeels De Luxe Protein, Peanut, cookie, caramel fick juryn på fall på grund av sin krispiga konsistens och att bedöms ha ”extra allt” – jordnötter, kola och kaksmulor. Trots att den inte innehåller något tillsatt socker tyckte deltagarna att den smakar godis. Utöver att vara en av testets billigaste proteinbars är Sportyfeels deluxe-bar också en av de mest proteinrika barerna, med 29,6 gram protein. En riktigt fullträff med andra ord. – Vi är stolta över a
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum