Cucina Puglia AB

INGROSSO - Olivolja

Om du har några frågor eller vill ha ytterligare material för publicering, vänligen kontakta oss på: press@cucinapuglia.se eller besök www.cucinapuglia.se

Ingrosso 1

Härmed lanserar vi stolt vår första produkt under varumärket INGROSSO – en noggrant utvald extra virgin olivolja från Puglia. Denna olivolja har valts ut för sin exceptionella smak och kvalitet, och förkroppsligar regionens rika traditioner av olivodling och hantverk. INGROSSO olivolja är ett resultat av vårt engagemang för att leverera autentiska smaker till kök i hela Sverige, med Italien som inspirationskälla.

Varumärket INGROSSO grundades av Vito Ingrosso, som också äger 95% av företaget genom sitt bolag Kreatis AB. Resterande 5% ägs av creative director Jonas Lundberg, genom hans bolag NJL Holding AB. Tillsammans strävar de efter att skapa en produktlinje som kombinerar kvalitet och tradition, med en stark koppling till Italiens rika kulinariska kultur. Denna lansering markerar en start för vårt varumärke, där vi fokuserar på kvalitetsprodukter med djupa rötter i den italienska mat- och kulturtraditionen. Vi ser fram emot att dela denna produkt med alla som uppskattar god mat och noggrant framställda livsmedel.

Vito Ingrosso
info@cucinapuglia.se

Ingrosso 2
Ingrosso 3
Ingrosso 4
Vito Ingrosso

Vår historia
Ingrosso är ett varumärke som står för passionen för mat och kultur, med rötter i Italien och djupa band till den gastronomiska traditionen. Vi har alltid varit inspirerade av Italiens smakrika kök, och när vi valde att lansera vår första produkt var det med omsorg och respekt för denna tradition. Genom att noggrant välja ut en olivolja från Puglia, en region känd för sin olivodling och sitt genuina hantverk, vill vi erbjuda en produkt som speglar det bästa av vad Italien har att erbjuda.

Vårt uppdrag
Vårt mål är att förmedla autentiska smaker till ditt kök, med fokus på högsta kvalitet och en strävan efter det genuina. Vi är övertygade om att god mat handlar om mer än bara ingredienser – det är en upplevelse som bygger på traditioner, gemenskap och glädje vid varje måltid. Med Ingrosso vill vi dela denna upplevelse med dig.

Vår vision
Vi vill vara ditt förstahandsval när det kommer till kvalitetsprodukter från Italien. Genom att noggrant välja ut produkter som förkroppsligar smak, hantverk och hållbarhet, hoppas vi att Ingrosso kan bli en del av din vardag – i det lilla och i det stora.

Ägarna bakom Ingrosso
Ingrosso är grundat av en familj med starka band till Italien och dess kulinariska arv. Med en djup kärlek till det italienska köket och år av erfarenhet inom mat och kultur, har vi skapat ett varumärke som bygger på autenticitet och kvalitet. Vi tror på att de bästa smakerna kommer från de enklaste ingredienserna – om de är gjorda på rätt sätt. Bolaget är startat av Vito Ingrosso som också är huvudägare.

Följ Cucina Puglia AB

Senaste pressmeddelandena från Cucina Puglia AB