Månadens soppa: en ny satsning för gemenskap och smakupplevelser

Hösten är här med kyliga vindar och vad passar då bättre än en värmande soppa efter ett svettigt träningspass eller en lång tävlingsdag? Svensk Orientering lanserar nu "Månadens Soppa” där vi vill hylla den fina traditionen att samlas kring en soppa i klubbstugan efter träningen. Men vilka soppor lagas det i orienteringssverige? Nu har alla föreningar chansen att dela sina favoritrecept med hela orienterings-Sverige!

Månadens soppa - en värmande satsning från orienteringen

Att äta soppa tillsammans är mer än bara ett sätt att fylla på med energi – det skapar en känsla av gemenskap, där både stora och små prestationer kan diskuteras över en värmande måltid. Med satsningen "Månadens Soppa" vill Svensk Orientering lyfta fram just detta och sprida inspiration till andra föreningar runtom i landet.

Så här går det till
Varje månad utser vi en ”Månadens Soppa”, som vi publicerar på Orientering.se, i sociala medier och i tidningen Orienteraren. Recepten kommer dessutom att samlas i en receptsamling som vi skapar under året.

Vill ni som förening vara med och bidra? Skicka in ett sopprecept ni brukar laga och berätta kort om er förening och er tradition kring soppa efter träning. Mejla bidraget till: jenny.sunding@fuzepr.se.

Låt oss tillsammans skapa ännu fler fina orienteringsminnen – och smaker!

Månadens soppa - en värmande satsning från orienteringen

Länkar

Ny evenemangschef för Svensk Orientering14.10.2024 13:13:00 CEST | Pressmeddelande

Mikael Jansson blir ny evenemangschef för Svensk Orientering. Han har en bred idrottsbakgrund inom flera olika idrotter, både som aktiv och ledare och är orienterare sedan barnsben. De senaste åren har han arbetat som generalsekreterare och kommer närmast från Svensk Simidrott. ”Med Mikaels gedigna erfarenhet av orientering och evenemang blir han ett välkommet tillskott till Svensk Orientering”, säger Susanne Maarup, förbundschef.