Team 20 deltar i en 5-nationsturnering i Finland, 4-10 november

Magnus Hävelid, förbundskapten för Team 20, har tagit ut truppen som ska delta i en 5-nationsturnering i Imatra, Finland, 4-10 november.

– Det är vår sista turnering innan vi ska sätta en trupp till Junior-VM i Ottawa. Glädjande att se inom svensk ishockey, är att det alltid kommer upp nya unga spelare i våra högsta ligor, som utökar konkurrensen om platserna till kommande JVM. Således har vi några landslagsdebutanter i truppen. Vi kommer att möta fyra bra lag, varav tre som vi även ställs mot i gruppspelet under JVM. Tillsammans får vi en bra möjlighet att fortsätta jobba och utveckla spelidén, samt får tid att svetsa oss samman som lag. Det ska bli riktigt inspirerande att få träffa alla spelare igen och tydliggöra vägen mot JVM i Ottawa, säger Magnus Hävelid, förbundskapten för Team 20.

Målvakter

17.30 Sverige-Schweiz

Söndag 10 november
14.00 Sverige-Finland

Samtliga matcher spelas i Imatra Arena.

Sveriges mest engagerande idrott

Svensk ishockey – vi vill vara Sveriges mest engagerande idrott. Vi ska ha en föreningsishockey av högsta kvalitet och samtidigt tävla om att vara bäst i världen. Vi vill skapa passion och glädje i vardagen. Svensk ishockey ska beröra på ett positivt sätt.

Svensk ishockey ska vara en samlande kraft och bidra till att bygga vårt framtida samhälle. Vårt ansvarstagande handlar om att vi är öppna och inkluderande för alla som vill och ger alla samma förutsättningar att lyckas. Vi vill utveckla hela människan och inte bara idrottsprestationen.

Ishockey är en av Sveriges mest framgångsrika idrotter, med flertalet VM- och OS-medaljer. Våra landslag är bland världens mest framgångsrika i historien. Det ska vi fortsätta vara.

Svenska Ishockeyförbundet bildades den 17 november 1922 och har varit medlem i Riksidrottsförbundet sedan starten och i Internationella Ishockeyförbundet sedan 1912. Vi är ett av Sveriges största idrottsförbund med 399 föreningar i 22 distrikt och drygt 81 000 spelare och domare. 2 868 lag samsas i 369 ishallar runtom i landet.

Den som vill ändra, lägga till eller ta bort e-postmottagare meddelar detta till info@swehockey.se