Jonna Malmgren klar för final på U23-VM

Jonna Malmgren är nu klar för final i 55 kg-klassen vid U23-VM i Tirana, Albanien. I semifinalen dominerade hon och vann stabilt med hela 7-0 i poäng mot Karpushkina, som tävlar under neutral flagg. Finalen går av stapeln imorgon, den 24 oktober, under finalpasset som börjar klockan 18:00. Där ställs Jonna mot Hernandez Guerra från Mexiko.

Bild på Jonna Malmgren, från bildbyrån. Fotograf: JESPER ZERMAN

Jonna har visat fantastisk form under hela mästerskapet. Hon inledde med en seger med 12-5 i poäng mot Bayanmunkh från Mongoliet och följde upp med en jämn kvartsfinalvinst mot Khomenetes från Ukraina, där hon avgjorde matchen i slutsekunderna. Med tre raka vinster är hon redo att brottas om guldet imorgon kväll.

Jonna Malmgren har många fina meriter på sin meritlista. Under året har hon tagit guld på U23-EM, blivit sjua vid OS i somras och dessutom har hon en silvermedalj från senior-EM. Efter morgondagens final utökas medaljsamlingen när hon brottas om guldet på U-23 VM.

Finalen kan följas live via UWW:s officiella hemsida.

Imorgon går även Ellen Östman in i tävlingen i 53 kg-klassen, där hon klockan 11:14 möter Sakamoto från Japan.

För frågor eller mer information, kontakta:

Bild på Jonna Malmgren, från bildbyrån. Fotograf: JESPER ZERMAN

Maurten stödjer Svenska Brottningsförbundet med innovativ sportnutrition22.10.2024 12:00:00 CEST | Pressmeddelande

Svenska Brottningsförbundet har ingått ett nytt samarbete med Maurten för att optimera brottarnas förutsättningar att prestera på toppnivå. Genom samarbetet får brottarna tillgång till Maurtens sortiment av innovativa kolhydratsprodukter, och den senast lanserade innovationen med hydrogelmix och bikarbonat – produkter som redan används av några av världens främsta uthållighetsidrottare.