POWERs marknadschef Eddie Hernandez utsedd till Sveriges bästa marknadschef
Tidningen Resumé har för nittonde året i rad utsett Sveriges bästa marknadschefer. Guldplatsen inom kategorin hemelektronikbutiker kammades hem av Eddie Hernandez, marknadschef på POWER Sverige.
Med starka färger, spektakulär kommunikation och PR-drivna kampanjer har POWER lyckats göra hemelektronik roligt igen. På bara ett år har POWER gått från en varumärkeskännedom i Sverige på 0,7% till hela 53%*, och arbetet på marknadsavdelningen leds stadigt av marknadschefen Eddie Hernandez. De otroliga resultaten och POWERs uppseendeväckande marknadsföring har inte gått juryn på Resumé förbi, och under torsdagskvällen prisades Eddie Hernandez till den bästa marknadschefen i Sverige i kategorin hemelektronikbutiker.
– Reklam ska vara kul, överraskande och få folk att stanna upp! Mycket av det som snurrar där ute idag är raka motsatsen. Därför känns det otroligt hedrande och roligt att juryn väljer att uppmärksamma det arbete som jag och mitt team dagligen arbetar hårt med. POWERs kommunikation ska få kunder att haja till och känna ’vänta, vad var det där?’ Vi vill visa att reklam kan vara både smart och vågad, med glimten i ögat, säger Eddie Hernandez, marknadschef på POWER Sverige.
Tävlingen Sveriges bästa marknadschef har arrangerats av tidningen Resumé i 19 år. Tillsammans med Xtreme Insight mäter tidningen hur ett hundratal varumärken utvecklats under ett år. Vinnaren utses baserat på mätresultat som visar en positiv varumärkesförflyttning, konsumenternas preferens att välja varumärket, samt huruvida varumärket kommit att bli förstahandsvalet bland konsumenter och därmed positionerat sig som det bästa alternativet. Resumé utser en vinnare inom 18 olika kategorier.
POWER Sverige samarbetar med norska reklambyrån Schjærven, svenska pr-byrån Wenderfalck, mediebyrån Bizkit Havas och digitalbyrån s360.
Juryns motivering för Sveriges bästa marknadschef i kategorin hemelektronikbutik:
Vad krävs för att etablera ett nytt varumärke på en marknad i Sverige? Det behövs kraft, starka färger och rolig reklam som ger avtryck och intryck. Power är fulladdad med energi.
* Nepa Brand Tracker, Brand Awareness, oktober 2024.
Kontakter
PresskontaktPR & Communication, POWER Sverige
press@power.seFölj POWER Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från POWER Sverige
Elektronikkedjan ger sig in i modebranschen – släpper sko med inbyggd powerbank19.11.2024 16:14:31 CET | Pressmeddelande
Nu släpper elektronikkedjan Power en helt ny produkt för den som har tröttnat på urladdade mobiltelefoner. Skorna, som redan har blivit virala på TikTok, har en inbyggd powerbank i sulan. Du vill inte missa höstens trendigaste skor som har misstagits för att vara både Marni och Balenciaga.
Julhandeln börjar allt tidigare – POWER satsar på liveshopping under Black Weeks13.11.2024 07:00:00 CET | Pressmeddelande
Knappt hälften av de tillfrågade i POWERs egna kundundersökning säger att de planerar att starta julhandeln tidigare i år, och hela 60 procent svarar att de planerar att köpa julklappar redan under Black Weeks. En av fyra uppger att de ska köpa fler julklappar än ifjol, något som lockar fler att kika efter bra erbjudanden. Med andra ord kommer det bli en intensiv kamp om kunderna under årets julhandel.
POWER går Lower Than Low med ny låt och musikvideo18.10.2024 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Elektronikutmanaren POWER tar nästa steg i sin marknadsföring och lanserar en nordisk underhållningskampanj, där den nyproducerade låten Lower Than Low med tillhörande musikvideo står i centrum. Vem artisten bakom låten är förblir dock en hemlighet…
Ändring av vd för POWER Sverige12.7.2024 14:47:49 CEST | Pressmeddelande
Robert van Toor slutar som vd för den svenska marknaden.
POWER lanserar reklamkonceptet LOW LOW LOW – ska befästa rollen som Sveriges nya moderna lågprisalternativ26.2.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Nordens största elektronikutmanare POWER fortsätter ta mark och öka sin närvaro på den svenska marknaden. Nu lanserar man reklamkonceptet LOW LOW LOW på bred front för att befästa sin position som det nya och moderna lågprisalternativet bland elektronikkedjorna i Sverige.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum