Julhandeln börjar allt tidigare – POWER satsar på liveshopping under Black Weeks
Knappt hälften av de tillfrågade i POWERs egna kundundersökning säger att de planerar att starta julhandeln tidigare i år, och hela 60 procent svarar att de planerar att köpa julklappar redan under Black Weeks. En av fyra uppger att de ska köpa fler julklappar än ifjol, något som lockar fler att kika efter bra erbjudanden. Med andra ord kommer det bli en intensiv kamp om kunderna under årets julhandel.
– Julstress är något de flesta vill undvika så vi vill göra det lättare än någonsin att handla klart julklappar i god tid före årets sista månad. Speciellt efter att fenomenet Black Friday har utvecklats till Black Weeks, säger Eddie Hernandez, marknadschef på POWER Sverige.
POWER satsar på liveshopping med stora rabatter
Efter tidigare succéer med liveshopping så kickstartar POWER årets stora handelsfest med en av företagets största liveshopping-event någonsin. På söndag, den 17 november, klockan 18.30, står programledarna Christie Kritikos och Andreas Einesson redo på POWER Länna och går live på Facebook, Instagram, TikTok och power.se. Kunder kommer bland annat kunna tävla om priser värda upp till 100 000 kronor vid det snurrande lyckohjulet och ta del av olika kampanjerbjudanden. Målet är att skapa engagemang och shoppingglädje innan den hektiska julhandeln drar i gång
– Vi vet att kunderna letar efter de bästa erbjudandena. Därför vill vi kicka igång handelsfesten med POWER Live söndagen den 17 november. Det blir ett liveevent med tävlingar, presenter och galna shoppingerbjudanden med upp till 75 procent rabatt. Nu går vi lägre än någonsin. Det kommer att bli helt galet, fortsätter Eddie Hernandez, som nyligen utsågs till årets marknadschef för hemelektronik i Sverige.
Om POWERs kundundersökning:
Undersökningen är genomförd via POWERs egna kanaler under vecka 44 och 45, 2024, med ca. 500 svarande i Norden. Siffror från undersökningen:
-
60 % uppger att de gör förändringar i julklappsbudgeten jämfört med förra året.
-
26 % uppger att de ska köpa fler julklappar i år än förra året.
-
44 % uppger att de planerar att börja julklappshandeln tidigare i år än förra året.
-
60 % uppger att de planerar att köpa mer än hälften av julklapparna under Black Days.
-
60 % uppger att de planerar att köpa flest julklappar i fysiska butiker istället för nätbutiker.
Kontakter
PresskontaktPR & Communication, POWER Sverige
press@power.seFölj POWER Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från POWER Sverige
Elektronikkedjan ger sig in i modebranschen – släpper sko med inbyggd powerbank19.11.2024 16:14:31 CET | Pressmeddelande
Nu släpper elektronikkedjan Power en helt ny produkt för den som har tröttnat på urladdade mobiltelefoner. Skorna, som redan har blivit virala på TikTok, har en inbyggd powerbank i sulan. Du vill inte missa höstens trendigaste skor som har misstagits för att vara både Marni och Balenciaga.
POWERs marknadschef Eddie Hernandez utsedd till Sveriges bästa marknadschef25.10.2024 12:00:00 CEST | Pressmeddelande
Tidningen Resumé har för nittonde året i rad utsett Sveriges bästa marknadschefer. Guldplatsen inom kategorin hemelektronikbutiker kammades hem av Eddie Hernandez, marknadschef på POWER Sverige.
POWER går Lower Than Low med ny låt och musikvideo18.10.2024 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Elektronikutmanaren POWER tar nästa steg i sin marknadsföring och lanserar en nordisk underhållningskampanj, där den nyproducerade låten Lower Than Low med tillhörande musikvideo står i centrum. Vem artisten bakom låten är förblir dock en hemlighet…
Ändring av vd för POWER Sverige12.7.2024 14:47:49 CEST | Pressmeddelande
Robert van Toor slutar som vd för den svenska marknaden.
POWER lanserar reklamkonceptet LOW LOW LOW – ska befästa rollen som Sveriges nya moderna lågprisalternativ26.2.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Nordens största elektronikutmanare POWER fortsätter ta mark och öka sin närvaro på den svenska marknaden. Nu lanserar man reklamkonceptet LOW LOW LOW på bred front för att befästa sin position som det nya och moderna lågprisalternativet bland elektronikkedjorna i Sverige.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum