Julhandeln börjar allt tidigare – POWER satsar på liveshopping under Black Weeks
Knappt hälften av de tillfrågade i POWERs egna kundundersökning säger att de planerar att starta julhandeln tidigare i år, och hela 60 procent svarar att de planerar att köpa julklappar redan under Black Weeks. En av fyra uppger att de ska köpa fler julklappar än ifjol, något som lockar fler att kika efter bra erbjudanden. Med andra ord kommer det bli en intensiv kamp om kunderna under årets julhandel.

– Julstress är något de flesta vill undvika så vi vill göra det lättare än någonsin att handla klart julklappar i god tid före årets sista månad. Speciellt efter att fenomenet Black Friday har utvecklats till Black Weeks, säger Eddie Hernandez, marknadschef på POWER Sverige.
POWER satsar på liveshopping med stora rabatter
Efter tidigare succéer med liveshopping så kickstartar POWER årets stora handelsfest med en av företagets största liveshopping-event någonsin. På söndag, den 17 november, klockan 18.30, står programledarna Christie Kritikos och Andreas Einesson redo på POWER Länna och går live på Facebook, Instagram, TikTok och power.se. Kunder kommer bland annat kunna tävla om priser värda upp till 100 000 kronor vid det snurrande lyckohjulet och ta del av olika kampanjerbjudanden. Målet är att skapa engagemang och shoppingglädje innan den hektiska julhandeln drar i gång
– Vi vet att kunderna letar efter de bästa erbjudandena. Därför vill vi kicka igång handelsfesten med POWER Live söndagen den 17 november. Det blir ett liveevent med tävlingar, presenter och galna shoppingerbjudanden med upp till 75 procent rabatt. Nu går vi lägre än någonsin. Det kommer att bli helt galet, fortsätter Eddie Hernandez, som nyligen utsågs till årets marknadschef för hemelektronik i Sverige.
Om POWERs kundundersökning:
Undersökningen är genomförd via POWERs egna kanaler under vecka 44 och 45, 2024, med ca. 500 svarande i Norden. Siffror från undersökningen:
-
60 % uppger att de gör förändringar i julklappsbudgeten jämfört med förra året.
-
26 % uppger att de ska köpa fler julklappar i år än förra året.
-
44 % uppger att de planerar att börja julklappshandeln tidigare i år än förra året.
-
60 % uppger att de planerar att köpa mer än hälften av julklapparna under Black Days.
-
60 % uppger att de planerar att köpa flest julklappar i fysiska butiker istället för nätbutiker.
Kontakter
PresskontaktPR & Communication, POWER Sverige
press@power.seFölj POWER Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från POWER Sverige
Svenska kunder har 68 miljoner kronor i outnyttjade bonuspengar hos POWER12.11.2025 08:45:46 CET | Pressmeddelande
POWER har delat ut totalt 122 miljoner kronor till kunderna bara i år. Nästan 70 miljoner har ännu inte använts, och POWERs teori är att kunder inte vet att de har pengar tillgodo.
POWERs Eddie Hernandez utsedd till Sveriges bästa marknadschef alla kategorier24.10.2025 14:18:03 CEST | Pressmeddelande
När tidningen Resumé för tjugonde gången utser årets bästa marknadschef gick det viktigaste priset till POWERs Eddie Hernandez. Han får utmärkelsen för en kraftfull mix av provokativ reklam, ökad kännedom och en stabil ryggrad – även när det blåser.
Succéöppning för Power i Heron City – över 11 000 kunder på en dag17.10.2025 15:00:59 CEST | Pressmeddelande
POWERS nyöppning av butiken i Heron City blev en riktig folkfest. Bland annat sålde man på en dag 1300 par hörlurar och över 1000 smartklockor.
POWER nyöppnar i Heron City – satsat 15 miljoner på modernisering14.10.2025 07:45:26 CEST | Pressmeddelande
Den 16 oktober blir det folkfest när POWER öppnar nya butiken i Heron City i södra Stockholm. På plats finns bland annat kedjans största kassa- och serviceyta. POWER har även satsat mycket för att kunna ge ännu bättre service och rådgivning till alla kunder i butiken.
Gratis hemelektronik ska lösa befolkningskrisen10.9.2025 07:00:00 CEST | Pressmeddelande
Barnafödandet nådde en ny historisk lägstanivå i Sverige under 2024, men nu ska det bli andra bullar (i ugnen). Elektronikkedjan Power tar ett annorlunda grepp för att öka barnafödandet – med vitvaror, köksapparater och datorer. Den som blir gravid inom 30 dagar efter sitt köp får hela köpesumman tillbaka som bonus. Svenska elektronikkedjan blir därmed först i världen att erbjuda hemelektronik som babybonus.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum