Ballbreaker blir Green Key-certifierat
Ballbreaker har nått en ny nivå i sitt hållbarhetsarbete genom att få sin konferensverksamhet certifierad genom Green Key, en internationellt erkänd miljömärkning för anläggningar inom besöksnäringen. Certifieringen är ett kvitto på att Ballbreaker uppfyller höga krav inom 13 olika hållbarhetsområden, samtidigt som den stärker engagemanget för att fortsätta utveckla verksamheten för en hållbar framtid.
B A L L B R E A K E R - P A R T O F M O M E N T G R O U P
– Omtanke om både människor och miljö har alltid varit en hjärtefråga för oss. Jag och mitt team brinner verkligen för hållbarhet och att bli Green Key-certifierade är ett fantastiskt bevis på att vi är på rätt väg. Det ger oss ännu mer energi att fortsätta arbetet med att ständigt bli bättre, säger Karin Ives, VD på Ballbreaker.
Ballbreaker är en 3900 kvm stor aktivitetsrestaurang på Kungsholmen i Stockholm, fylld med spännande aktiviteter, restaurang, bar och konferensrum. Ballbreaker bildar tillsammans med STAR Bowling i Göteborg, Bermuda Deck Shuffle Club i Malmö samt SLiCE i Malmö och Göteborg det affärsområde inom Moment Group som går under namnet Kungsportsgruppen.
– Ballbreaker är först ut inom Kungsportsgruppen att certifieras och teamet kommer nu med stolthet att kunna visa upp miljömärkningen för sina affärspartners. Men kanske viktigast av allt – Ballbreaker kommer att attrahera alla de gäster som gör aktiva val baserade på aktörens arbete inom hållbarhet, säger Frode Flygelring, AO-chef och VD Kungsportsgruppen.
Inom upplevelsekoncernen Moment Group, där Ballbreaker ingår, pågår nu arbetet med att skapa en koncerngemensam hållbarhetsstrategi, där varje verksamhet adderar initiativ anpassade till sin unika inriktning.
– Att erbjuda upplevelser där gemenskap och välbefinnande står i centrum är inte bara en framgångsrik affärsidé, det är också ett sätt att bidra till ett mer hållbart samhälle. Det är därför otroligt glädjande att Ballbreaker nu lever upp till Green Keys höga krav och de ska verkligen bära märkningen med stolthet, säger Martin du Hane, Group CEO för Moment Group.
Kontakter
Karin IvesVDBallbreaker
karin@ballbreaker.seIa Lindahl IdborgHead of Communication & Investor Relations
Tel:070-181 59 71ia.lindahl@momentgroup.comBilder
Moment Group - upplevelsekoncernen
Med en palett av starka varumärken och femton arenor i Skandinaviens största städer är Moment Group en av de ledande aktörerna inom upplevelsebranschen.
Show, musikal, teater, konsert, dinnerparty, club, event, aktivitetsrestauranger och bistro är en del av det som står på menyn inom koncernen och verksamheterna delas in i fyra olika affärsområden.
Varje år skapas upplevelser för fler än två miljoner gäster och verksamheterna utgår från egna arenor och kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Malmö.
Moment Group omsätter drygt en miljard, har fler än 400 medarbetare, är listat på Nasdaq Stockholm och har huvudkontoret i Göteborg.
Följ Moment Group
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Moment Group
Oväntad återkomst för succéduo: ”Jag har längtat efter Rut”20.11.2024 12:00:00 CET | Pressmeddelande
Utsålda hus. Förlängd spelperiod. Över 200.000 sålda biljetter. Därmed tänkte Tommy Körberg sätta punkt för sitt Änglagård. Men så blir det inte. Tommy och motspelaren Helen Sjöholm återvänder, i Väst- och Sydsverige.
Rapporten för tredje kvartalet är publicerad15.11.2024 09:57:52 CET | Pressmeddelande
Ett kvartal med ökad omsättning men försämrad lönsamhet
Musikalsuccén Moulin Rouge! The Musical sätts upp på Rondo i Göteborg.12.11.2024 08:00:02 CET | Pressmeddelande
Hösten 2025 flyttar den nordiska non-replica produktionen av musikalsuccén Moulin Rouge! The Musical vidare till Rondo i Göteborg. Rondo förvandlas från en klassisk arena för krogshow till en mäktig teaterscen och övergår samtidigt till det sena 1800- talets Paris där publiken får möjlighet att återuppleva La Belle Époque.
Vår hållbarhetsresa - här gör vi störst skillnad7.11.2024 09:56:18 CET | Pressmeddelande
Vi står alla inför ett viktigt arbete för en mer hållbar framtid och inom vår koncern är hållbarhet inte bara ett mål, det är en resa som involverar alla våra verksamheter. Vi tror på att skapa en övergripande strategi med målsättningar på koncernnivå och därtill får respektive bolag och arena friheten att utveckla och addera initiativ som är anpassade för just deras verksamhet. Att erbjuda upplevelser är inte bara en god affärsidé, det bidrar också till ett mer hållbart samhälle, där gemenskap och välbefinnande står i centrum. Våra erbjudanden är i grunden mer hållbara än mycket annan konsumtion men det innebär inte att vi kan slå oss till ro.
Hansen stärker sin position som kraftfull inköpare inom eventbranschen1.10.2024 14:45:43 CEST | Pressmeddelande
Hansen, en av de ledande aktörerna inom eventbranschen, presenterar stolt sin satsning på att förbättra och utveckla sin inköpsfunktion. Therese Wanzelius, Purchasing Manager, är på plats sedan i våras och jobbar med att effektivisera upphandlingar och säkerställa villkor och kostnader i kundprojekten. Satsningen på inköp frigör dessutom tid i projektgrupperna vilket gör att fler i stället kan fokusera ännu mer på kunden och genomförandet.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum