"Customer Experience Management på svenska" är Årets Marknadsföringsbok 2024
Sveriges Marknadsförbund har utsett Customer Experience Management på svenska av Helén Rigamonti till Årets Marknadsföringsbok 2024.
Den prestigefyllda utmärkelsen tilldelas böcker som vänder sig till yrkesverksamma marknadsförare och kommunikatörer och har delats ut årligen sedan 1991.
– Juryn värdesätter att boken Customer Experience Management på svenska dels är teoretisk men också att den ger konkreta verktyg för att systematiskt arbeta med kundupplevelsen. Och det oavsett bransch, säger Francesca O'Brien Apelgren, vd Sveriges Marknadsförbund.
– Jag är djupt hedrad och glad över att min bok har utsetts till Årets Marknadsföringsbok 2024. Det är fantastiskt att se kundupplevelse och CX-arbete uppmärksammas på det här sättet. Tack till juryn och till alla som bidrar till att sätta fokus på det viktiga arbetet med att skapa värde för kunder och organisationer, säger Helén Rigamonti, författare till boken.
– Oavsett vad man arbetar med så är det viktigt att jobba kundcentrerat och ge kundupplevelser. Helen Rigamontis bok Customer Experience Management på svenska ger läsaren konkreta metoder för att bygga hållbara relationer både med kunderna och medarbetarna. Författaren visar hur man kan skapa en gemensam intern kompass utifrån kundinsikter. Ja, Årets Marknadsföringsbok lär uppskattas som julklapp, säger Francesca O'Brien Apelgren.
Juryns motivering
Boken utvecklar och förklarar det för vår tid relevanta ämnet kundupplevelsen och presenterar en verktygslåda för att leverera rätt upplevelse. Boken bidrar på ett heltäckande sätt både som kurslitteratur för studenter och för yrkesverksamma som vill analysera och utveckla sin verksamhets förmåga att leverera den önskade upplevelsen. Författaren fångar på ett förtjänstfullt sätt in och beskriver kundupplevelsen i både privata och offentliga verksamheter. Boken är såväl lättläst som välskriven med tydliga förklarande illustrationer. Juryn rekommenderar boken till alla som vill lära sig mer eller utveckla sina kunders eller användares upplevelse.
Om Helén Rigamonti
Helén Rigamonti har mer än 25 års erfarenhet som chef och har lett flera stora projekt med fokus på att förbättra kundupplevelsen i olika organisationer, inklusive B2B, B2C och icke-vinstdrivande organisationer. Genom att kombinera sin expertis inom organisationsutveckling med sina roller som författare och föreläsare inspirerar Helén till kunddrivna förändringar som gör verklig skillnad. Hon föreläser regelbundet om Customer Experience (CX) och utbildar framtidens ledare i CX Management vid flera utbildningsinstitutioner.
Här finns boken
För mer information eller för att beställa boken, besök:https://www.studentlitteratur.se/kurslitteratur/foretagsekonomi/marknadsforing-och-forsaljning/customer-experience-management-pa-svenska/
Webbinarium med författaren
18 december hålls ett webbinarium med författaren till Årets Marknadsföringsbok. Anmäl dig här: https://svemarknad.se/evenemang/event-arets-marknadsforingsbok-2024/
Mer information från Sveriges Marknadsförbund
Juryns motivering och en intervju med författaren finns att läsa här: https://svemarknad.se/arets-marknadsforingsbok-2024/
Nyckelord
Kontakter
Kajsa HindbergPresskontakt
Tel:046-31 23 71kajsa.hindberg@studentlitteratur.seBilder
Länkar
Studentlitteratur AB - https://www.studentlitteratur.se är Sveriges ledande utbildningsförlag. I nära samverkan med företrädare för förskola, grundskola, gymnasium och vuxenutbildning, universitet och högskola samt yrkeslivet utvecklar företaget produkter som stödjer kompetensuppbyggnad längs hela kunskapsresan. Företaget, som är familjeägt, finns i Lund. Studentlitteraturkoncernen omsätter 400 miljoner kronor och har 150 anställda.
Följ Studentlitteratur AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Studentlitteratur AB
Lättlästdagen i Lund – en heldag om språk och läsning14.11.2024 07:30:00 CET | Pressmeddelande
Fredagen den 22 november arrangeras Lättlästdagen på Kulturen i Lund – en inspirerande och lärorik heldag om språk, läsning och begriplighet med lättläst som utgångspunkt. Arrangörer är Språktidningen och Nypon och Vilja förlag i samarbete med MTM.
Student belönas för bästa rättsteoretiska examensarbete4.6.2024 08:06:33 CEST | Pressmeddelande
David Reidhavs pris för bästa rättsteoretiska examensarbete delas nu ut för tredje gången. Studentlitteratur uppvaktade årets mottagare Gustaf Sveréus med diplom och 5000 kr vid en högtidlig ceremoni på Juridicum i Lund den tredje juni.
Bokbranschens Klimatinitiativ lanserar vägledningar med handfasta tips för att minska klimatpåverkan16.5.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Bokbranschens Klimatinitiativ lanserar idag vägledningar till företag i bokbranschen med handfasta tips för att minska klimatpåverkan från sin verksamhet.
Studentlitteratur och Binogi i samarbete för likvärdigt lärande16.4.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Alla elever ska ha möjlighet att hänga med i undervisningen, oavsett förutsättningar. Därför tar nu Studentlitteratur och Binogi, två kunskaps- och utbildningsföretag med stark förankring i svensk skola, ett gemensamt steg för att ytterligare stärka stödet för elever och lärare. I samband med lanseringen av Studentlitteraturs nya läromedel Helios NO kommer handplockade, flerspråkiga undervisningsfilmer från Binogi att finnas kopplade och tillgängliga via Helios NO:s lärarpaket.
Annelie Fredrikssons "Digital Marknadsföring" utsedd till Årets Marknadsföringsbok 202323.11.2023 08:47:41 CET | Pressmeddelande
Sveriges Marknadsförbund har utsett Annelie Fredrikssons "Digital Marknadsföring", utgiven av Studentlitteratur, till Årets Marknadsföringsbok 2023. Boken beskriver på ett förtjänstfullt sätt hur en organisation kan förhålla sig till den digitala marknaden.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum