Lidl Sverige

Lidl blir officiell partner till UEFA Women's Euro 2025

Dela

Lidl utökar sin portfölj av sportpartnerskap med sin sponsring av UEFA Women's EURO 2025-turnering. Den senaste satsningen markerar ytterligare en milstolpe i Lidls engagemang för att befästa rollen som en holistisk fotbollspartner och fortsätta främjandet av en aktiv, hälsosam livsstil för alla.

Det nya partnerskapet är en naturlig utveckling av Lidls pågående engagemang för sportvärlden, efter livsmedelskedjans framgångsrika samarbete med damsport inom handboll och cykling och herrarnas UEFA EURO 2024™, där Lidl var den mest uppmärksammade varumärkespartnern under turneringen (YouGov).

Lidls sportsponsringsportfölj är omfattande och med betydande partnerskap: i cykling med Lidl-Trek genom herr- och dam- och utvecklingsteamet och 2023 UCI-världsmästerskapen i cykel, handbollssponsringar för damer och herrar av EHF EUROs och IHF World Championships, och i fotboll genom UEFA EURO 2024, UEFA Europa League och UEFA Conference League.

Lidl inser att bra kost är en viktig faktor för den allmänna hälsan, men en hälsosam livsstil inkluderar också regelbunden motion. Genom att bli officiell partner till UEFA Women's EURO 2025 tar Lidl ytterligare ett steg för att inspirera fansen att ta till sig en aktiv livsstil och befästa sin roll som holistisk supporter av sport.

För en bättre morgondag, tillsammans med UEFA Women's EURO 2025, förblir Lidl dedikerade till att kämpa för ett aktivt liv och främja kontakter genom sport.

– Vi är glada över att ta vår kärlek till idrott till nästa nivå som officiell partner för UEFA Women's EURO 2025. Detta partnerskap är ett naturligt steg framåt, som bygger på vår stolta historia av att samarbeta med stora idrottsorganisationer. Som företag är vi nära kopplade till Europa och glada över att 14 av de över 30 länder där Lidl är närvarande kommer att delta i denna turnering, säger Jens Thiemer, Chief Customer Officer på Lidl International.

– Som en av Europas ledande livsmedelsbutiker är Lidl en idealisk partner för att hjälpa oss att ta ut energin och spänningen från UEFA Women's EURO 2025 till en ännu bredare publik. Vi är glada över att kunna bygga vidare på vårt framgångsrika partnerskap med Lidl från UEFA EURO 2024 till UEFA Women's EURO 2025, så att vi kan fortsätta att utnyttja fotbollens kraft för att inspirera till en hälsosam livsstil och nästa generations damfotboll, säger Guy-Laurent Epstein, UEFA:s marknadschef.

Kontakter

Om oss

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl Sveriges julskinka är topptestad för andra året i rad6.12.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Julskinkan från Svea Lantkött, Lidl Sveriges egna varumärke för svenskt kött, blev en av toppfavoriterna i recept.ses stora test av julskinkor 2024. Med sin fina konsistens och milda och goda smak är den en självklar stjärna på julbordet. Dessutom kammade samma julskinka hem en topplacering i Aftonbladets stora test av julskinkor med omdömet: ”Smakar hemgjort. Jättegod!” Som griljering på skinkan är det dessutom andra året i rad som samma julskinka topptestas enligt de båda panelerna.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye