NTM utökar byrånätverket – köper Ampilio
Nu breddar NTM byråverksamheten ytterligare och köper marknadsföringsbyrån Ampilio. Förvärvet är ett naturligt nästa steg i NTM:s resa för att få den kreativa affären att växa.

Genom köpet av Ampilio stärker NTM den kreativa produktportföljen och breddar sin byråverksamhet.
– Ampilio har precis den profil vi söker och blir ett perfekt komplement till Fluid och Online Voices som redan är en del av vårt växande byrånätverk. Vi kan nu erbjuda våra kunder ännu fler kreativa tjänster inom digital marknadsföring och ta större plats på marknaden, säger Annie Lidesjö, COO på NTM.
Mediebyrån Ampilio har sitt huvudkontor i Västerås och är en marknadsföringsbyrå med fokus på performance marketing och datadriven marknadsföring. Byrån erbjuder sina kunder skräddarsydda lösningar genom hela kundresan, från varumärkesbyggande insatser till marknadsföringsstrategier.
– På Ampilio har vi alltid strävat efter att vara mer än bara en leverantör. Våra kunder ser oss oftast som en strategisk partner. Genom att kombinera vår kompetens inom performance marketing med expertisen hos Fluid och Online Voices kan vi erbjuda ett ännu starkare och mer värdefullt erbjudande till våra kunder. Att bli en del av det växande byrånätverket inom NTM tryggar framtiden för både våra kunder och medarbetare, säger Peter Bergdahl, VD och Simon Ekberg, medgrundare av Ampilio.
Niklas Wallenberg, som sedan i höstas är ny vd för reklambyrån Fluid med huvudkontor i Norrköping, ser fram emot att välkomna Ampilio till byrånätverket.
– Vi har redan idag ett väldigt bra helhetserbjudande som täcker in strategi, produktion och performance. Med Ampilio ombord blir vi ännu starkare inom datadriven marknadsföring och performance och det kommer utan tvekan att gagna Fluids kunder. Det här känns väldigt spännande och jag ser fram emot att påbörja samarbetet med Ampilio och skapa ännu bättre effekt för våra kunder, säger Niklas Wallenberg, vd för Fluid.
Även ljudproduktionsbolaget Online Voices, som också ingår i NTM, ser fram emot samarbetet.
– Det här känns spännande! NTM fortsätter utöka byrånätverket där varje byrå har sin spetskompetens, men tillsammans kan vi erbjuda våra och koncernens kunder ännu fler starka tjänster inom kommunikation och marknadsföring, säger Kalle Widelius, vd för Online Voices.
Köpet av Ampilio innebär att NTM äger majoriteten av aktierna i bolaget. Peter Bergdahl och Simon Ekberg kommer att fortsätta att leda bolaget som vd och vice vd och är fortsatt delägare. Ampilio har ett tiotal anställda och kontor i Västerås och Stockholm.
Mer information
Läs mer om bolagen i NTM:s byrånätverk:
Kontakter
Annie LidesjoCOONTM
Tel:076-7987225annie.lidesjo@ntm.sePeter BergdahlVDAmpilio
Tel:070-6621158peter@ampilio.seNiklas WallenbergVDFluid
Tel:0733-707727niklas.wallenberg@fluid.seKalle WideliusVDOnline Voices
Tel:0708-446675kalle@onlinevoices.comBilder


Vår styrka är det lokala!
NTM är en av Sveriges största koncerner för lokal media. Kärnan i verksamheten är det redaktionella arbetet. Vi levererar lokala nyheter varje dag och verkar för det välmående lokala samhället för att skapa en bättre plats att leva och verka i. Med trovärdig nyhetsmedia som grund för hela verksamheten har vi medarbetare, läsare och kunder från Småland till Norrbotten.
NTM är en stiftelseägd koncern. Genom stiftelseformen garanteras oberoende och stabilitet. Företaget har inga kortsiktiga avkastningskrav så vi kan agera långsiktigt med främsta syfte att bedriva publicistisk verksamhet.

Följ NTM
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från NTM
SVHL:s bolag samlas i gemensam organisation6.11.2025 16:11:51 CET | Pressmeddelande
De senaste åren har samarbetet mellan Svensk Hemleverans två bolag i norr och syd fördjupats. Nu tar vi nästa steg och samlas i en gemensam organisation där flera chefer får ett bredare ansvar för helheten.
Online Voices växlar upp – från röstbyrå till kreativ ljudpartner16.9.2025 12:25:56 CEST | Pressmeddelande
Online Voices, Nordens ledande röst- och ljudbyrå, lanserar nu en ny visuell identitet och tar nästa steg i sin utveckling. Med fortsatt fokus på snabb leverans och hög kvalitet inom voice over och ljudproduktion, växer nu erbjudandet med audio branding, konceptutveckling, strategisk ljudkommunikation och AI voice solutions.
NTM bäst i världen på att utveckla den lokala journalistiken23.5.2025 07:29:55 CEST | Pressmeddelande
NTM-koncerns redaktionella utbildningskoncept Vässa vardagen har vunnit första pris i världens främsta internationella medietävling. Vid en gala i New York fick NTM på torsdagskvällen ta emot första pris i kategorin Best Innovation in Newsroom Transformation.
Två nya försäljningschefer på NTM Media i Norrbotten och Västerbotten9.5.2025 13:39:11 CEST | Pressmeddelande
Intresset för marknadsföring i lokal nyhetsmedia i Norrbotten och Västerbotten är stort och har under senaste kvartalet ökat avsevärt. För att möta den ökade efterfrågan har NTM Media tillsatt två nya försäljningschefer. Fanny Lövbom blir ny chef i Västerbotten och Andreas Bergman kliver in som ny chef i Norrbotten.
Kampanj för det fria ordet – och rätten att berätta om det som skaver3.5.2025 08:52:46 CEST | Pressmeddelande
Idag firar vi pressfriheten. Vår rätt att berätta de historier som alla behöver läsa och vår rätt att publicera utan censur. I en gemensam kampanj uppmärksammar NTM:s nyhetstitlar den fria pressens betydelse för ett öppet och demokratiskt samhälle.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum