Loka lanserar ny smak 2025: Persika Päron det exotiska möter den svenska trädgården
Loka, en av Sveriges mest älskade varumärken för kolsyrat vatten, är stolta över att presentera sin senaste smakinnovation: Loka Persika Päron. Denna nya smak kombinerar den juiciga och fruktiga sötman av persika med den friska och krispiga smaken av päron, vilket skapar en uppfriskande dryck i perfekt balans. Njut av den väl kyld.
En smakupplevelse utöver det vanliga
Loka Persika Päron är ett resultat av noggrann utveckling och smaktester för att säkerställa att varje klunk levererar en läskande törstsläckare. Loka är smaksatt med naturliga aromer från frukt och innehåller varken socker eller sötningsmedel. Kolsyrat smaksatt vatten är en vardagslyx som många unnar sig med gott samvete. En perfekt törstsläckare som passar vid alla tillfällen. Loka har en praktisk multipack med 12x 33 cl pet perfekt att ha hemma redo i kylen. En perfekt portion som passar såväl till maten som att ta med på språng. Loka uppskattas även som alternativ till andra drycker säger Jon Hilander marknadschef för alkoholfria drycker på Spendrups.
Tillgänglighet
Loka Persika Päron kommer att finnas tillgänglig i servicehandeln från vecka 1 och i dagligvaruhandeln från vecka 3. Den nya smaken kommer i flera förpackningsslag: 50 cl PET med ca-pris i dagligvaruhandeln 12 kr, 12x33 cl PET med ca-pris 50 kr, samt 150 cl PET med ca-pris 14 kr.
Om Loka
Loka, som är marknadsledare på smaksatt vatten, har sitt ursprung i hälsokällan med samma namn i Bergslagen. Hit har människor vallfärdat i flera århundraden för att dricka av det mytomspunna vattnet. Innan vattnet tappas på flaska, kolsyras det lätt, salter tillsätts för att uppnå ett önskat mineralinnehåll och naturliga aromer tillsätts för att ge den goda smaken. Loka innehåller varken socker, sötningsmedel eller kalorier.
Om Lokas hållbarhetsarbete
I Spendrups anläggning i Hällefors tappas Loka-vattnet på PET-flaska. 2018 invigdes Lokaledningen, en ledning som, genom skog, myrar och sjöar, tar vattnet från Lokabrunnen direkt in i anläggningen. Ledningen ersatte de ca 2 000 lastbilstransporter som årligen gick från källorna i Loka. 2019 ställde Spendrups om till fossilfri energiförsörjning genom att ersätta oljepannor med elpannor, som drivs av förnybar el från vattenkraft. Omställningen ger en koldioxidbesparing på nära 1 000 ton årligen och är en av de större investeringar som är gjorda i Hällefors, cirka 10 miljoner kronor.
Nyckelord
Kontakter
Annika SvenssonPresschef/Chef externa relationer
Tel:+46 70 455 24 19annika.svensson@spendrups.seJon Hillandermarknadschef för alkoholfria drycker
Tel:+4670 973 73 19jon.hillander@spendrups.seBilder
Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 5 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Omaka, BIBAB, Hellefors Bryggeri och SWAGG. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se
Följ Spendrups Bryggeri AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB
Spendrups väljer Homage som huvudbyrå för Heineken® och Krusovice i Sverige6.12.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Spendrups Bryggeri har valt Homage till huvudbyrå för de internationella ölmärkena Heineken® och Krusovice på den svenska marknaden. Homage kommer att ansvara för en bred portfölj av kreativa och strategiska tjänster, med fokus på att stärka varumärkenas närvaro och relevans i Sverige.
Spendrups och Luger/Live Nation Sweden förlänger festivalsamarbeten med Sweden Rock, Way Out West, Åre Sessions och sommarscenen STHLM Fields3.12.2024 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Avtalet med Live Nation, Luger och Sweden Rock Festival börjar gälla 2025 och sträcker sig till 2030. Omfattningen innebär att Spendrups även i fortsättningen kommer att vara dryckesbranschens dominerande festivalaktör och nå ut till Live Nations hundratusentals besökare.
Maxat med gröna äpplen i nya Briska Äppelcider28.11.2024 09:48:33 CET | Pressmeddelande
Maxat med gröna äpplen som ger en friskhet och en bra syra med en hint av sötma. Det är Briskas nya cider – Briska Äppelcider, 4,5 procent, som lanseras på Systembolaget den 2 december. Artikelnummer: 13203 Pris: 15,50 kr exkl. pant.
Spendrups nominerat till Årets Cirkulära Initiativ för återvinning av kolsyra12.11.2024 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Sedan augusti i år är Spendrups självförsörjande på kolsyra till 50 procent efter en investering på 32 miljoner. En ny kolsyreåtervinningsanläggning fångar upp kolsyra från jäsningsprocessen vid öltillverkningen som sedan används för att tillverka nya drycker. Satsningen är nu ett av tre nominerade till Årets Cirkulära Initiativ som delas ut på Återvinningsgalan i Stockholm 28 november.
Spendrups förlänger partnerskapet med SHL och SDHL till 20305.11.2024 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Några veckor in i hockeysäsongen 24/25 kan vi glädjande meddela att Spendrups har förlängt sitt befintliga avtal med SHL och SDHL med ytterligare fem säsonger, fram till säsongen 2029/2030. Det långsiktiga partnerskapet speglar samtliga parters gemensamma målsättning att förstärka arenaupplevelsen och vidareutveckla den för både befintliga och nya målgrupper.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum