Lidl säljer del av fastighet i Falkenberg
Lidl säljer nu den del av fastigheten som tidigare inrymt den gamla Lidl-butiken vid Tångarondellen i Falkenberg. Det är en lokal aktör som förvärvat fastigheten mittemot den nuvarande Lidl-butiken.

Lidl har styckat av drygt 5 000 kvadratmeter av sin stora tomt vid Tångarondellen i Falkenberg och sålt den del som innehåller den gamla Lidl-butiken till en lokal aktör. Hyresgäst till den nya fastighetsägaren blir klädbutiken Lager 157.
– Det är ett attraktivt läge vid infarten till centrum med bra trafikgenomströmning och god visualitet. Lidl och Lager 157 är en riktigt bra kombination för alla kunder och vi ser fram emot öppningen under 2025, säger Petra Wahlström, fastighetschef på Lidl Sverige.
Försäljningen av en del av ”Falkenberg Dalmasen 5” är nu avslutad och fastigheten har gått över till den nya ägaren. Den aktuella byggnaden kommer att renoveras både utvändigt och invändigt innan hyresgästen Lager 157 flyttar in.
– Under många år har vi sett en stadig tillväxt i försäljningen från våra kunder i Halland. Falkenberg har länge varit en intressant ort för oss, och vi blev därför mycket glada när möjligheten att etablera oss här dök upp. Vi ser fram emot att öppna vår nya butik i Falkenberg sommaren 2025, säger Jonas Ivarsson, tillväxtchef på Lager 157.
Lidl-butiken som Lager 157 blir granne med slog upp portarna 2018 och har ett tydligt hållbarhetsfokus. Det är den femte Lidl-butiken i Sverige som certifierats med Outstanding i det världsledande miljöklassificeringssystemet BREEAM, som är den högsta certifieringen.
Kontakter
Pressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seOm oss
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidl imponerar med prisvärda produkter: Baresa krossade tomater tar hem silverplats i nytt test7.2.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Lidl fortsätter att visa att prisvärdhet och kvalitet inte behöver vara oförenliga. I ett nyligen genomfört test av krossade tomater, utfört av Allt om Mat, tog Baresa från Lidl en hedrande andraplats bland 13 olika varumärken. Detta test visar tydligt att Lidl levererar på sitt löfte om att erbjuda högkvalitativa produkter till konkurrenskraftiga priser.
Lidl rekryterar Johan Krallis Anell till ny roll inom Corporate Affairs3.2.2025 14:00:00 CET | Pressmeddelande
Lidl Sverige rekryterar Johan Krallis Anell till den nya rollen som ansvarig för intressentengagemang inom Corporate Affairs. – Jag hoppas att jag med min bakgrund i gränssnittet mellan livsmedelsbranschen och politiken kan bidra till att Lidl fortsatt växer och blir en ännu tydligare samhällsaktör, säger Johan Krallis Anell.
Lidl återöppnar butik i Skara1.2.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
I höst öppnar Lidl åter sin butik i Skara. Det blir en efterlängtad comeback då många Skaraborgare önskat att Lidl ska etablera sig på nytt i kommunen. – Skara har utvecklats väldigt mycket på senare år och det finns en stark efterfrågan på prisvärd mat av hög kvalitet, säger Christoffer Wennergren, fastighetschef på Lidl Sverige.
Ocean Sea Fish Fingers från Lidl kammar hem silvermedalj i fiskpinne-test!22.1.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Lidl fortsätter att imponera med sina prisvärda produkter! I ett smaktest gjort av Barometern OT kom Lidls fiskpinnar, Ocean Sea Fish Fingers, på en andraplats.
Lidl stärker sitt internationella engagemang för medveten kosthållning tillsammans med WWF21.1.2025 08:01:00 CET | Pressmeddelande
Lidl fortsätter att engagera sig för en medveten kosthållning genom att ytterligare anpassa sitt produktsortiment i enlighet med Planetary Health Diet (PHD)* fram till 2050. Målet är att öka andelen sålda växtbaserade livsmedel – såsom växtbaserade proteinkällor, fullkornsprodukter samt frukt och grönt – med 20 procent jämfört med 2023. Som första dagligvarukedja att tillämpa WWF:s metodik i alla 31 länder med Lidl-butiker vill Lidl skapa transparens kring sitt produktsortiment och guida konsumenten till mer miljömedvetna och hälsosamma val.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum