Starbucks® lanserar ny proteindryck med kaffe
Starbucks® fortsätter att utveckla sitt Ready-to-Drink-sortiment med en spännande nyhet: Starbucks® Protein Drink with coffee. Detta är den första proteinrika drycken i Ready-to-Drink-serien som lanseras i Sverige och finns tillgänglig i tre smakrika varianter från och med den 10 februari 2025. Skidåkare i Duved, Sälen, Vemdalen och Åre har chansen att provsmaka redan från den 20 januari.
Redan den 20 januari 2025 kan kunder hos Pressbyrån och Skistar-butiker i Duved, Sälen, Vemdalen och Åre få en exklusiv försmak av sortimentet. Med Starbucks® Protein Drink with coffee kan du njuta av den klassiska Starbucks®-smaken i kombination med ett smidigt proteinrikt alternativ som passar perfekt för en aktiv livsstil.
Drycken är omsorgsfullt framtagen med Starbucks® Arabica-kaffe, innehåller 20 gram protein per flaska (330 ml), krämig lättmjölk och är utan tillsatt socker.* Den kommer i tre klassiska kaffesmaker: Caffè Latte, Chocolate Mocha och Caramel Hazelnut.
Med fokus på aktiva livsstilar är Starbucks® Protein Drink with coffee en dryck för hela dagen. Oavsett om du behöver en boost inför ett morgonpass, eller något uppiggande för att klara en hektisk eftermiddag, så hjälper det höga proteininnehållet och uppiggande koffeinet dig att nå dina mål och prestera på topp.
– Vi erbjuder drycker som stödjer våra konsumenters aktiva livsstilar. Vår nya satsning på proteinrika drycker kombinerar den älskade Starbucks®-smaken med en högproteindryck som verkligen gör skillnad. Vi fortsätter att utveckla vårt sortiment av on-the-go-drycker för att erbjuda variation och nya sätt att lyfta vardagen. Vår nya Starbucks® Protein Drink with coffee är inget undantag, säger Daniel Snöhäger, Senior Commercial Manager för Starbucks® Chilled Coffee hos Arla Sverige.
* Innehåller naturligt förekommande sockerarter.
Nyckelord
Kontakter
Arla Sveriges presstjänst
Tel:070-884 42 90SEpress@arlafoods.comOm oss
Arla – böndernas eget mejeri
Arla är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av cirka 8 000 mjölkbönder i Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Belgien, Luxemburg och Nederländerna. Arla Sverige är hem åt klassiska varumärken som Arla Ko, Bregott, KESO® och Pucko. Arla är världens största producent av ekologiska mejeriprodukter och en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden med försäljning i 146 länder. Arlas elva mejerier i Sverige köper 100 procent förnybar el och alla egna tunga transporter är fossilfria.
Följ Arla
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Arla
Mjölkpriset till bönderna oförändrat i januari31.12.2024 13:00:00 CET | Pressmeddelande
Efter åtta höjningar på raken lämnar Arla mjölkpriset till bönderna oförändrat i januari, både för konventionell och ekologisk mjölk. De svenska Arlabönderna får dock några ören extra på priset – tack vare en valuteffekt.
Efter TikTok-boomen – rekordår för KESO©-fabriken17.12.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Efterfrågan på KESO© och cottage cheese är större än någonsin, såväl nationellt som globalt. Och mejeriet i Falkenberg, som förser både Sverige och stora delar av Europa med cottage cheese, har svarat upp. Redan i november slog anläggningen sitt tidigare produktionsrekord från 2021, när man passerade 21 000 ton cottage cheese.
Arla Vimmerby nu 30 procent mer energieffektivt13.12.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Lagom till Arlas 20-årsjubileum i Vimmerby är mjölkpulverfabriken nu 30 procent mer energieffektiv. Det är resultatet av ett nära samarbete med energipartnern Adven som inleddes 2021, som även gjort anläggningen helt fossilfri. Efter flera genomförda projekt skördar det bondeägda företaget nu frukten i form av minskade kostnader och sänkta koldioxidutsläpp.
Pension för lussekatten?12.12.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Lussekatt, lussebulle, saffransbulle eller djävulskatt? Kärt barn har många namn, och en ny undersökning på Arla.se visar att Sverige är delat. En sak är dock säker – det saffransgula bakverket har en självklar plats i det svenska jul- och luciafirandet.
Arla i Di: Kom igen Kristersson och Kullgren!3.12.2024 09:59:07 CET | Pressmeddelande
Arla efterlyser i dag regeringens uppdaterade livsmedelsstrategi på Di Debatt. Sverigechefen Cecilia Kocken skriver att det nu är dags för hela regeringen att sätta fart. Artikeln publicerades hos Dagens industri i dag. Den kan också läsas nedan.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum