E-handelsbolaget Happy Green blir en del av Glimja
Glimja köper Happy Green – det Bonnier News-ägda e-handelsföretaget med fokus på ekologiska produkter inom hälsosegmentet. Glimjas ambition med förvärvet är att nå ut till fler människor med kunskap och produkter som förenklar en hälsosam och hållbar livsstil.

Glimja är en e-handel som erbjuder ett brett sortiment av rena och ekologiska produkter inom livsmedel, kosttillskott, skönhet, familj och hem. Målet är att kunderna ska kunna handla allt de behöver, utan skadliga ämnen och med snabb hemleverans.
– Vi brinner för att hjälpa människor, djur och planet att må bra genom inspiration, kunskap och produkter som förenklar en hälsosam och hållbar livsstil. Därför är vi oerhört glada över förvärvet av Happy Green som gör att vi växer och kan nå ut till fler individer, säger Mikael Boström, vd på Glimja.
E-handelsbolaget Happy Green grundades av Bonnier News för sex år sedan och fokuserar på försäljning av hälsosamma produkter. Man har sedan starten haft utmaningar med lönsamheten.
– Jag är mycket glad över att vi kan göra den här affären. Genom att bli en del av Glimja-familjen kommer Happy Greens fina produkter att få det sammanhang och ägarfokus de behöver. Jag vill också passa på att tacka Happy Greens avgående vd Torulf Rosvall för hans fina insatser, säger Stina Morlin, affärsområdeschef Bonnier News Logistics & Production.
– Jag är stolt över det vi åstadkommit på Happy Green under de här åren och vill rikta ett stort tack till våra fantastiska medarbetare. Jag vill också tacka våra kunder som väljer att handla hälsosamt och hållbart och lagt över 400 000 order sedan vi startade, säger Torulf Rosvall, grundare och avgående vd Happy Green.
Det planerade förvärvet innebär att Glimja tar över hela Happy Greens verksamhet per den 15 augusti 2023. Happy Greens medarbetare kommer också, genom verksamhetsövergång, att erbjudas anställning hos Glimja.
– Teamet på Happy Green har framgångsrikt inspirerat Sverige till bättre hälsa, och vi välkomnar dem nu varmt in i Glimja-familjen. Vi ser fram emot att kombinera det bästa från båda teamen för att ännu mer bidra till en hälsosammare värld, säger Mikael Boström, vd på Glimja.
Kontakter
Mikael Boströmvd & medgrundareGlimja
Tel:070-345 50 40mikael@glimja.seStina MorlinAffärsområdeschefBonnier News Logistics & Production
Tel:070-620 10 29stina.morlin@bonniernews.seTorulf Rosvallgrundare och avgående vdHappy Green
Tel:073-030 00 30torulf.rosvall@bonniernews.seOm Glimja
Glimja är en e-handel med stor kunskap inom hälsa och hållbarhet som erbjuder ett brett sortiment av rena naturliga produkter inom livsmedel, kosttillskott, skönhet, familj och hem. E-handeln har idag lokal närvaro i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Spanien. Ordet "Glimja” är den svenska motsvarigheten till engelskans “thrive”, vilket betyder att blomstra och vara sitt bästa jag. www.glimja.se
Om Happy Green
Happy Green grundades inom Bonnier News Lifestyle under 2017 och bedriver e-handel inom hälsoområdet. Bolaget med fem anställda har sitt huvudkontor i Stockholm. Vd sedan starten är Torulf Rosvall. www.happygreen.se
Följ Bonnier News Logistics & Production
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Bonnier News Logistics & Production
Morgonexpressen vidgar verksamheten – börjar leverera i Storgöteborg och Småland6.3.2025 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Nu kan ännu fler få frukostpaket med hantverksbakat bröd direkt hem till brevlådan. Morgonexpressen utvidgar verksamheten genom att börja leverera till Storgöteborg och Småland. Omkring 70 procent av Sveriges hushåll, från Dalarna till Skåne, nås nu av tjänsten.
Bonnier News nya e-handel levererar lyxiga frukostpaket med färskt bröd direkt till din dörr10.12.2024 00:00:21 CET | Pressmeddelande
Morgonexpressen, Bonnier News nya e-handelstjänst, erbjuder nu lyxigt frukostpaket inklusive hantverksbröd från Gateau direkt hem till dörren med hjälp av befintliga tidningstransporter. Tjänsten når i dag över fyra miljoner svenskar i åtta regioner runt om i landet. – Vi är stolta över att kunna erbjuda våra kunder färskt bröd av högsta kvalitet utan extra transporter, säger Sebastian Kraitsik, Head of Morgonexpressen.
Bonnier News tar över Tidningstjänst AB:s verksamhet och utvecklar distributionsaffären31.10.2024 00:00:00 CET | Pressmeddelande
Från och med fredagen den 1 november tar Bonnier News över distributionsverksamheten från Tidningstjänst AB (TAB) och driver den vidare i egen regi under varumärket Bonway. – Det här ger oss bättre förutsättningar framöver att utveckla distributionsaffären och optimera distributionen, säger Stina Morlin, affärsområdesansvarig på Bonnier News Logistics & Production.
Bonnier News planerar att konsolidera all logistikverksamhet i gemensamt bolag9.2.2024 00:00:00 CET | Pressmeddelande
Bonnier News helägda distributionsbolag Nim Distribution i Skåne AB byter namn till Bonway AB. Samtidigt har förhandlingar inletts om en verksamhetsövergång för koncernens distributionsbolag Prolog KB till Bonway AB från och med 1 maj samt en fusion mellan Bonnier News tredje distributionsbolag Hall Media Logistik AB och Bonway AB som beräknas vara klar under juni.
Mer hållbar distribution och utökad arbetstid för tidningsbud när Falköpings Tidning byter utgivningsdagar24.11.2023 00:00:00 CET | Pressmeddelande
Bonnier News Local byter utgivningsdagar för Falköpings Tidning. Från och med 29 januari nästa år kommer tidningen att ges ut tisdag, torsdag och lördag istället för måndag, onsdag och fredag. Samtidigt utökas distributörernas arbetstid när all distribution av VGT-titlarna ska utgå från Falköping.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum