Astara Sweden

Italiensk elegans möter svensk musikglädje: Nya Fiat 600 Electric från 329.900 kr

Dela

Fiat Sverige presenterar nya priser för Fiat 600. Från 329.900 kr – samma pris oavsett drivlina. Genom partnerskapet med Melodifestivalturnén 2025 och kampanjen ”Dolce Vita För Alla” förenas italiensk elegans, hållbarhet och innovation med svensk musikglädje.

Fiat introducerar nya konkurrenskraftiga listpriser för Fiat 600 med ett startpris från 329.900 kr – samma pris oavsett drivlina. Nya Fiat 600 erbjuds som 100% elektrisk eller som hybrid. Detta pris gör det möjligt för fler att köra elektrifierat och njuta av den italienska livsstilen. 

Nya Fiat 600 är en crossover som kombinerar italiensk elegans, hög säkerhet och förstklassig teknologi med praktiska egenskaper. Med sina kompakta mått på 4,17 meter längd, generösa lastkapacitet på upp till 385 liter och klassledande förvaringsutrymmen i kupén (36 liter) är nya Fiat 600 den perfekta bilen för hela familjen. Välj mellan smart hybridteknik eller 100% elektrisk drivlina med upp till 406 km* räckvidd och upplev glädjen av en hållbar körupplevelse.

NYA REK.CA PRISER FÖR FIAT 600

600e (Red) 54 kWh 156 hk. Från 329.900 kr
600e La Prima 54 kWh 156 hk. Från 369.900 kr
600 Hybrid Pop 1.2 mhev 100 hk aut. Från 329.900 kr
600 Hybrid Lounge 1.2 mhev 100 hk aut. Från 344.900 kr
600 Hybrid La Prima  1.2 mhev 100 hk aut. Från 369.900 kr

FIAT ÄR NY PARTNTER TILL MELODIFESTIVALTURNÉN 2025

Fiat är stolt officiell bilpartner till Melodifestivalturnén 2025. Fiat och Melodifestivalen delar en gemensam vision – att inspirera människor och sprida glädje. Precis som Melodifestivalen förenar människor genom musik, förenar Fiat sina kunder genom innovation, hållbarhet och italiensk elegans.

Under turnén kommer Fiat 600 spela en central roll i att transportera produktionsteamet mellan deltävlingarna runt om i Sverige. Detta speglar Fiats åtagande att bidra till en hållbar framtid samtidigt som bilen symboliserar friheten och energin i Melodifestivalens resa.

Som en del av samarbetet lanseras en tävling på Fiats sociala kanaler, där följare har möjlighet att vinna biljetter till deltävlingar och VIP-platser till den stora finalen i Stockholm.

”DOLCE VITA FÖR ALLA” – NY DIGITAL KAMPANJ

Den digitala kampanjen ”Dolce Vita För Alla”, framtagen av det kreativa produktionsbolaget Bsmart, belyser det nya partnerskapet med Melodifestivalturnén och lyfter Fiat 600:s italienska stil, rymlighet och valmöjligheten mellan hybrid och 100% elektrisk drivlina. Kampanjen går live på Fiats digitala kanaler och består av ”Mello” inspirerande videoklipp som fångar kärnan av den moderna och hållbara livsstilen som Fiat vill erbjuda.

Credit:

Regissör: Max Thedeby
DoP: Karl-Fredrik von Hausswolff
B-foto: Felicia Engqvist
Postproduktion: Claudio Diez
Retuschör: Lovisa Suradic
Producent: Annika Barklund
Exekutiv producent: Johanna Risberg

*Den angivna räckvidd är baserad på WLTP och blandad körning. Den faktiska räckvidden kan skilja sig mycket och kan variera beroende på användningsförhållanden.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Dokument

Länkar

Om Astara: The Open Mobility Company 

Vi är ett av världens ledande mobilitetsföretag (Företaget för öppen mobilitet) med ett förhållningssätt från människa till människa och ett engagemang för hållbarhet. Med en omsättning på över 5 miljarder euro 2022, erbjuder astara lösningar för personlig mobilitet, med alternativ för varje användares olika behov beroende på mognadsgraden på varje marknad, inklusive ägande, abonnemang och bildelning. Ett ekosystem för mobilitet, med stöd av data intelligens och Astara-plattformen. Allt detta är tack vare astaras mångsidiga team, med mer än 50 nationaliteter, i 19 länder och 3 kontinenter: Europa, LATAM och Sydostasien. För mer information om astara, besök: www.astara.com

Om Astara Northern Europe: 

Astara Northern Europe är en del av den globala Astara-gruppen. Vi är verksamma i Norden och Baltikum i tre olika länder: Finland, Sverige och Estland. I Finland representerar Astara varumärkena Kia och Mitsubishi. I Sverige arbetar Astara som importör av märkena Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional och Jeep. I Estland är det Astara som ansvarar för Mitsubishis eftermarknadsförsäljning.

Följ Astara Sweden

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Astara Sweden

Alfa Romeo uppmärksammar Internationella funktionshinderdagen med Tonale for All3.12.2025 15:31:25 CET | Pressmeddelande

Stellantis och Alfa Romeo lanserar Tonale for All, en specialutvecklad modell som möjliggör säker körning för personer med nedsatt arm- och handfunktion. Avancerade hjälpmedel som pedalstyrning och ergonomisk mittkonsol gör bilen fullt körbar utan traditionell ratt- och handmanövrering. Lösningarna uppfyller europeiska säkerhetskrav och kan anpassas för flera Stellantis-modeller och individuella behov. Tonale for All bygger vidare på Stellantis breda arbete med inkluderande mobilitetsprogram, såsom Ami for All, Autonomy (Italien) och DriveAbility (USA).

Försäljningsstart för Jeep® Avenger 4xe The North Face4.11.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Astara Sweden startar försäljningen av nya Jeep® Avenger 4xe – en kompakt SUV som kombinerar robust design med avancerad hybridteknik och äkta Jeep 4x4-prestanda. 48-volts mildhybridsystem med automatisk fyrhjulsdrift ger optimal effektivitet och klassledande framkomlighet i alla väder och underlag. Två utföranden: Avenger 4xe Upland och den exklusiva specialutgåvan The North Face Edition, framtagen i samarbete med friluftsvarumärket The North Face. Pris från 409 900 kr, beställningsbar nu hos svenska Jeep-återförsäljare – leveranser startar mot slutet av 2025.

Nya Alfa Romeo Tonale: den sportigaste någonsin15.10.2025 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Nya Alfa Romeo Tonale har förfinats med sportigare karaktär och förbättrade köregenskaper, för en tydligt Alfa Romeo-känsla och en mer engagerande körupplevelse. Exteriör: Ikonisk design med ny bredare spårvidd, nya 19- och 20-tumsfälgar, uppdaterad Trilobe-grill och nytt emblem som förstärker bilens dynamiska uttryck. Interiör: Uppdaterad interiör med ny röd läderklädsel, ny tvåtonig Alcantara-klädsel , ny funktionell växelväljare och stämningsbelysning med gradienteffekt. Färger: Åtta färger, däribland nya metalliclackerna Rosso Brera, Verde Monza och Giallo Ocra, samt tillvalet bi-color för ökad personlighet. Kördynamik: Perfekt viktbalans, direkt styrning, Brembo-bromsar och avancerad elektronik som elektronisk fjädring och Q4 fyrhjulsdrift. Teknologi & Komfort: Digital instrumentpanel, trådlös uppkoppling, nivå 2-förarassistans, 360°-kamera och semi-automatisk parkering. Ny modellserie: Från välutrustad basmodell till sportiga Sprint, eleganta Ti och toppmodellen Veloce. Lanseras

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye