Astara Sweden

Italiensk elegans möter svensk musikglädje: Nya Fiat 600 Electric från 329.900 kr

Dela

Fiat Sverige presenterar nya priser för Fiat 600. Från 329.900 kr – samma pris oavsett drivlina. Genom partnerskapet med Melodifestivalturnén 2025 och kampanjen ”Dolce Vita För Alla” förenas italiensk elegans, hållbarhet och innovation med svensk musikglädje.

Fiat introducerar nya konkurrenskraftiga listpriser för Fiat 600 med ett startpris från 329.900 kr – samma pris oavsett drivlina. Nya Fiat 600 erbjuds som 100% elektrisk eller som hybrid. Detta pris gör det möjligt för fler att köra elektrifierat och njuta av den italienska livsstilen. 

Nya Fiat 600 är en crossover som kombinerar italiensk elegans, hög säkerhet och förstklassig teknologi med praktiska egenskaper. Med sina kompakta mått på 4,17 meter längd, generösa lastkapacitet på upp till 385 liter och klassledande förvaringsutrymmen i kupén (36 liter) är nya Fiat 600 den perfekta bilen för hela familjen. Välj mellan smart hybridteknik eller 100% elektrisk drivlina med upp till 406 km* räckvidd och upplev glädjen av en hållbar körupplevelse.

NYA REK.CA PRISER FÖR FIAT 600

600e (Red) 54 kWh 156 hk. Från 329.900 kr
600e La Prima 54 kWh 156 hk. Från 369.900 kr
600 Hybrid Pop 1.2 mhev 100 hk aut. Från 329.900 kr
600 Hybrid Lounge 1.2 mhev 100 hk aut. Från 344.900 kr
600 Hybrid La Prima  1.2 mhev 100 hk aut. Från 369.900 kr

FIAT ÄR NY PARTNTER TILL MELODIFESTIVALTURNÉN 2025

Fiat är stolt officiell bilpartner till Melodifestivalturnén 2025. Fiat och Melodifestivalen delar en gemensam vision – att inspirera människor och sprida glädje. Precis som Melodifestivalen förenar människor genom musik, förenar Fiat sina kunder genom innovation, hållbarhet och italiensk elegans.

Under turnén kommer Fiat 600 spela en central roll i att transportera produktionsteamet mellan deltävlingarna runt om i Sverige. Detta speglar Fiats åtagande att bidra till en hållbar framtid samtidigt som bilen symboliserar friheten och energin i Melodifestivalens resa.

Som en del av samarbetet lanseras en tävling på Fiats sociala kanaler, där följare har möjlighet att vinna biljetter till deltävlingar och VIP-platser till den stora finalen i Stockholm.

”DOLCE VITA FÖR ALLA” – NY DIGITAL KAMPANJ

Den digitala kampanjen ”Dolce Vita För Alla”, framtagen av det kreativa produktionsbolaget Bsmart, belyser det nya partnerskapet med Melodifestivalturnén och lyfter Fiat 600:s italienska stil, rymlighet och valmöjligheten mellan hybrid och 100% elektrisk drivlina. Kampanjen går live på Fiats digitala kanaler och består av ”Mello” inspirerande videoklipp som fångar kärnan av den moderna och hållbara livsstilen som Fiat vill erbjuda.

Credit:

Regissör: Max Thedeby
DoP: Karl-Fredrik von Hausswolff
B-foto: Felicia Engqvist
Postproduktion: Claudio Diez
Retuschör: Lovisa Suradic
Producent: Annika Barklund
Exekutiv producent: Johanna Risberg

*Den angivna räckvidd är baserad på WLTP och blandad körning. Den faktiska räckvidden kan skilja sig mycket och kan variera beroende på användningsförhållanden.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Dokument

Länkar

Om Astara: The Open Mobility Company 

Vi är ett av världens ledande mobilitetsföretag (Företaget för öppen mobilitet) med ett förhållningssätt från människa till människa och ett engagemang för hållbarhet. Med en omsättning på över 5 miljarder euro 2022, erbjuder astara lösningar för personlig mobilitet, med alternativ för varje användares olika behov beroende på mognadsgraden på varje marknad, inklusive ägande, abonnemang och bildelning. Ett ekosystem för mobilitet, med stöd av data intelligens och Astara-plattformen. Allt detta är tack vare astaras mångsidiga team, med mer än 50 nationaliteter, i 19 länder och 3 kontinenter: Europa, LATAM och Sydostasien. För mer information om astara, besök: www.astara.com

Om Astara Northern Europe: 

Astara Northern Europe är en del av den globala Astara-gruppen. Vi är verksamma i Norden och Baltikum i tre olika länder: Finland, Sverige och Estland. I Finland representerar Astara varumärkena Kia och Mitsubishi. I Sverige arbetar Astara som importör av märkena Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional och Jeep. I Estland är det Astara som ansvarar för Mitsubishis eftermarknadsförsäljning.

Följ Astara Sweden

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Astara Sweden

Cecilie Therese Pedersen utses till ny Country Director för Astara Sweden7.1.2025 10:04:35 CET | Pressmeddelande

Astara Sweden välkomnar Cecilie Therese Pedersen som ny Country Director. Med över 20 års erfarenhet inom fordonsindustrin, och en gedigen karriär på Nissan Motor Corporation, tar Cecilie med sig ett omfattande kunnande och en imponerande meritlista. I sin nya roll rapporterar Cecilie till Miska Tammelin, Managing Director för Astara Northern Europe. Cecilie har under de senaste fyra åren haft rollen som Country Director för Nissan Sverige, där hon lett genomgripande förändringar som inkluderar implementering av en ny agenturmodell, omstrukturering av återförsäljarnätverket, samt arbete med att stärka jämställdhet inom ledarskap och organisation. Hon har även varit drivande i förändringsarbeten på både europeisk och global nivå. Med sin breda internationella erfarenhet och sin förmåga att skapa starka team och hållbara strategier kommer Cecilie att bidra till att stärka Astaras position på den svenska marknaden och leda varumärkena Abarth, Alfa Romeo, Fiat och Jeep mot nya framgångar.

Alfa Romeo 33 Stradale testas på Nardò-banan25.11.2024 11:08:55 CET | Pressmeddelande

Ingenjörsteamet hos Alfa Romeo har nyligen avslutat en intensiv testsession med "00-prototypen" av den nya Alfa Romeo 33 Stradale på Nardò-banan. På den legendariska Nardò Ring säkerställdes projektets prestandamål, inklusive en topphastighet på 333 km/h. De dynamiska testerna bekräftade hur enkelt föraren kommer i perfekt harmoni med bilen och kan njuta av dess kraft, smidighet och det karakteristiska Alfa Romeo-ljudet. Leveransen av den första serieproducerade 33 Stradale till en av de 33 lyckliga internationella kunderna har bekräftats till december. Se den spännande videon från de dynamiska testerna vid Nardò Technical Center här.

Nya Alfa Romeo Junior, finalist för "Årets Bil 2025"15.11.2024 10:00:00 CET | Pressmeddelande

Alfa Romeo Junior har tagit sig in på listan över de 7 finalisterna som tävlar om den prestigefyllda internationella utmärkelsen Årets Bil 2025. Den internationella juryn består av 60 motorjournalister från 23 länder. Totalt deltog 42 bilar i tävlingen, alla enligt reglerna lanserade på marknaden under 2024. Från och med nu kommer jurymedlemmarna för Årets Bil att fokusera på de 7 finalisterna. Efter att ha utvärderat varje bil enligt mycket specifika kriterier, kommer de att utse vinnaren den 10 januari 2025 på Bryssels internationella bilsalong. Att nå finalplatsen för ett internationellt pris av denna kaliber är en anledning till stor stolthet. De ledande experternas positiva omdöme är belöningen för ett extraordinärt projekt, som efter många år återför Alfa Romeo till det kompakta segmentet.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye