Astara Sweden

Jeep® avslöjar sin Super Bowl-reklamfilm med Harrison Ford

Dela
  • Harrison Ford gör en överraskande medverkan i ny reklamfilm från ikoniska Jeep®.
  • Reklamfilmen "Owner’s Manual" med Harrison Ford visades under Super Bowl 2025
  • Den två minuter långa filmen "Owner’s Manual" är regisserad av Oscarsnominerade James Mangold ("A Complete Unknown", "Ford v Ferrari", "Indiana Jones and the Dial of Destiny", "The Wolverine") och producerad av Minted Content i samarbete med Stellantis.
  • Reklamfilmen tar inspiration från Stellantis egen legendariska strategi och följer traditionen från Chrysler-märkets Emmy®-belönade "Born of Fire"
  • "Owner’s Manual", ett manifest för Jeep-ägare och påminner förare om att de har friheten att välja det som gör dem lyckliga
  • Filmen innehåller även ett originalsoundtrack, "Go Anywhere", skrivet och framfört av Sony Music Publishing-artisten Nathaniel Murphy specifikt för Jeep-filmen.
Harrison Ford med Jeep Wrangler 4Xe
Harrison Ford med Jeep Wrangler 4Xe

Skådespelaren Harrison Ford var huvudpersonen i den episka Big Game-reklamfilmen på söndagskvällen den 9 februari under Super Bowl 2025. Reklamfilmen, som hölls hemlig fram till sin premiär under sändningen, presenterade Ford i den filmen "Owner's Manual".

Den två minuter långa filmen "Owner’s Manual" regisserades av den Oscarsnominerade James Mangold ("A Complete Unknown", "Ford v Ferrari", "Indiana Jones and the Dial of Destiny", "The Wolverine").

"Owner’s Manual" producerades av Minted Content i samarbete med Stellantis och sammanförde Harrison Ford, James Mangold och Olivier Francois, Stellantis globala marknadschef och medlem i Advertising Hall of Fame, för att skapa en film som utmärker sig genom sin intima och reflekterande berättelse.

I filmen talar Harrison Ford om att trots livets oändliga möjligheter har människor, till skillnad från bilar, ingen ägarmanual som vägleder deras beslut, så de bör välja det som gör dem lyckliga.

Ford säger i filmen: "Välj det som gör dig lycklig. Mina vänner, min familj, mitt arbete gör mig lycklig. Den här Jeepen (Wrangler 4xe) gör mig lycklig... även om mitt namn är Ford. Det är min ägarmanual. Ge dig ut. Skriv din egen."

”Tillsammans med Harrison Ford och den Oscarsnominerade regissören James Mangold har vi arbetat mycket nära varandra för att skapa en intim film som sticker ut genom sin lugna ton, vilket är raka motsatsen till vad tittarna brukar förvänta sig av "Big Game"-reklamfilmerna, men är i linje med många av våra tidigare filmer för detta evenemang genom åren,” säger Olivier Francois, global marknadschef för Stellantis. ”Jeep-varumärkets etos handlar om frihet, äventyr och passion – född i USA men igenkänt runt om i världen. Och medan vår 84-åriga historia fortsätter att utvecklas, vill vi också påminna våra Jeep 4x4-ägare om att när de ger sig ut på de äventyr som vårt varumärke är så starkt förknippat med, kommer det alltid att finnas en Jeep för alla.”

Harrison Ford kommenterade samarbetet med Jeep: "Jag sa 'ja' till att göra denna reklam på grund av manuset. Det är en mycket rak kommunikation om livet och avslutas med att man sätter sig i en Jeep, det är kroken. Det krävde inte att jag presenterade mig själv igen eller pekade på att jag har gjort många olika saker i livet. Det är bara ett stillsamt samtal från någon som delar en tanke. Jag älskade hur det utvecklades."

För ett längre pressmeddelande på engelska, läs mer här

Kontakter

Bilder

Länkar

Om Astara: The Open Mobility Company 

Vi är ett av världens ledande mobilitetsföretag (Företaget för öppen mobilitet) med ett förhållningssätt från människa till människa och ett engagemang för hållbarhet. Med en omsättning på över 5 miljarder euro 2022, erbjuder astara lösningar för personlig mobilitet, med alternativ för varje användares olika behov beroende på mognadsgraden på varje marknad, inklusive ägande, abonnemang och bildelning. Ett ekosystem för mobilitet, med stöd av data intelligens och Astara-plattformen. Allt detta är tack vare astaras mångsidiga team, med mer än 50 nationaliteter, i 19 länder och 3 kontinenter: Europa, LATAM och Sydostasien. För mer information om astara, besök: www.astara.com

Om Astara Northern Europe: 

Astara Northern Europe är en del av den globala Astara-gruppen. Vi är verksamma i Norden och Baltikum i tre olika länder: Finland, Sverige och Estland. I Finland representerar Astara varumärkena Kia och Mitsubishi. I Sverige arbetar Astara som importör av märkena Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional och Jeep. I Estland är det Astara som ansvarar för Mitsubishis eftermarknadsförsäljning.

Följ Astara Sweden

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Astara Sweden

Alfa Romeo uppmärksammar Internationella funktionshinderdagen med Tonale for All3.12.2025 15:31:25 CET | Pressmeddelande

Stellantis och Alfa Romeo lanserar Tonale for All, en specialutvecklad modell som möjliggör säker körning för personer med nedsatt arm- och handfunktion. Avancerade hjälpmedel som pedalstyrning och ergonomisk mittkonsol gör bilen fullt körbar utan traditionell ratt- och handmanövrering. Lösningarna uppfyller europeiska säkerhetskrav och kan anpassas för flera Stellantis-modeller och individuella behov. Tonale for All bygger vidare på Stellantis breda arbete med inkluderande mobilitetsprogram, såsom Ami for All, Autonomy (Italien) och DriveAbility (USA).

Försäljningsstart för Jeep® Avenger 4xe The North Face4.11.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Astara Sweden startar försäljningen av nya Jeep® Avenger 4xe – en kompakt SUV som kombinerar robust design med avancerad hybridteknik och äkta Jeep 4x4-prestanda. 48-volts mildhybridsystem med automatisk fyrhjulsdrift ger optimal effektivitet och klassledande framkomlighet i alla väder och underlag. Två utföranden: Avenger 4xe Upland och den exklusiva specialutgåvan The North Face Edition, framtagen i samarbete med friluftsvarumärket The North Face. Pris från 409 900 kr, beställningsbar nu hos svenska Jeep-återförsäljare – leveranser startar mot slutet av 2025.

Nya Alfa Romeo Tonale: den sportigaste någonsin15.10.2025 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Nya Alfa Romeo Tonale har förfinats med sportigare karaktär och förbättrade köregenskaper, för en tydligt Alfa Romeo-känsla och en mer engagerande körupplevelse. Exteriör: Ikonisk design med ny bredare spårvidd, nya 19- och 20-tumsfälgar, uppdaterad Trilobe-grill och nytt emblem som förstärker bilens dynamiska uttryck. Interiör: Uppdaterad interiör med ny röd läderklädsel, ny tvåtonig Alcantara-klädsel , ny funktionell växelväljare och stämningsbelysning med gradienteffekt. Färger: Åtta färger, däribland nya metalliclackerna Rosso Brera, Verde Monza och Giallo Ocra, samt tillvalet bi-color för ökad personlighet. Kördynamik: Perfekt viktbalans, direkt styrning, Brembo-bromsar och avancerad elektronik som elektronisk fjädring och Q4 fyrhjulsdrift. Teknologi & Komfort: Digital instrumentpanel, trådlös uppkoppling, nivå 2-förarassistans, 360°-kamera och semi-automatisk parkering. Ny modellserie: Från välutrustad basmodell till sportiga Sprint, eleganta Ti och toppmodellen Veloce. Lanseras

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye