POWER startar förhandsförsäljning av Ninja Slushi
Den eftertraktade slushmaskinen som har tagit USA med storm kommer nu till Sverige. POWER är förberedda på massiv efterfrågan när förhandsförsäljningen öppnar på måndag.

– Det här blir häftigare än någonsin. Folk kommer att bli helt galna. Ninja Slushi har varit slutsåld varje gång ett nytt parti blivit tillgängligt i USA och England, och vi förväntar oss minst lika stor efterfrågan när den kommer till Sverige, säger Arne Johan Hansen, försäljningschef på POWER.
Efter framgången med glassmaskinen Ninja Creami är förväntningarna på slushmaskinen ännu större. Den har redan fått miljontals visningar på TikTok, och produkten har blivit så eftertraktad att den inte hinner komma in i hyllorna på grund av långa väntelistor.
Fått många förfrågningar
Förra veckan antydde POWER i sociala medier att en ny produkt ska lanseras, och i veckan har kundernas förfrågningar strömmat in. Många har frågat om att bli uppsatta på väntelista, men Arne Johan Hansen uppmanar kunderna att vara redo när förhandsförsäljningen startar.
– Det kommer att gå blixtsnabbt. Aldrig tidigare har jag upplevt så mycket uppståndelse kring en köksmaskin som ännu inte lanserats i landet. Kunderna får vänta några veckor på leverans, men jag tror absolut de kommer tycka det är värt det, säger Hansen.
Slushmaskin utan is
Den mångsidiga maskinen passar både stora och små, oavsett om det är frusna barndrycker eller vuxendryck som står på menyn. Med inbyggd kompressor behövs ingen is tillsättas.
– Det är bara att tillsätta mosade bär, juice, läsk, mjölk, iskaffe eller vad du önskar. Maskinen gör milkshake, frappe och slush snabbt och kan hålla konsistensen hela dagen. Du kommer bli superhjälten i grannskapet med denna maskin. Jag tror den blir populär både under påsken, midsommar och varma sommardagar, avslutar Hansen.
Förhandsförsäljningen av Ninja Slushi startar måndag 24 februari kl. 07.00 på power.se.
Kontakter
PresskontaktPR & Communication, POWER Sverige
press@power.seFölj POWER Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från POWER Sverige
Svenska kunder har 68 miljoner kronor i outnyttjade bonuspengar hos POWER12.11.2025 08:45:46 CET | Pressmeddelande
POWER har delat ut totalt 122 miljoner kronor till kunderna bara i år. Nästan 70 miljoner har ännu inte använts, och POWERs teori är att kunder inte vet att de har pengar tillgodo.
POWERs Eddie Hernandez utsedd till Sveriges bästa marknadschef alla kategorier24.10.2025 14:18:03 CEST | Pressmeddelande
När tidningen Resumé för tjugonde gången utser årets bästa marknadschef gick det viktigaste priset till POWERs Eddie Hernandez. Han får utmärkelsen för en kraftfull mix av provokativ reklam, ökad kännedom och en stabil ryggrad – även när det blåser.
Succéöppning för Power i Heron City – över 11 000 kunder på en dag17.10.2025 15:00:59 CEST | Pressmeddelande
POWERS nyöppning av butiken i Heron City blev en riktig folkfest. Bland annat sålde man på en dag 1300 par hörlurar och över 1000 smartklockor.
POWER nyöppnar i Heron City – satsat 15 miljoner på modernisering14.10.2025 07:45:26 CEST | Pressmeddelande
Den 16 oktober blir det folkfest när POWER öppnar nya butiken i Heron City i södra Stockholm. På plats finns bland annat kedjans största kassa- och serviceyta. POWER har även satsat mycket för att kunna ge ännu bättre service och rådgivning till alla kunder i butiken.
Gratis hemelektronik ska lösa befolkningskrisen10.9.2025 07:00:00 CEST | Pressmeddelande
Barnafödandet nådde en ny historisk lägstanivå i Sverige under 2024, men nu ska det bli andra bullar (i ugnen). Elektronikkedjan Power tar ett annorlunda grepp för att öka barnafödandet – med vitvaror, köksapparater och datorer. Den som blir gravid inom 30 dagar efter sitt köp får hela köpesumman tillbaka som bonus. Svenska elektronikkedjan blir därmed först i världen att erbjuda hemelektronik som babybonus.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum