Schibsted

Schibsted Media och Stampen i native-samarbete för ökad räckvidd och precision

Dela

Schibsted Media och Stampen Media inleder ett samarbete kring native advertising som ger annonsörer möjligheten att nå ut till sina målgrupper via två av Sveriges ledande nyhetstitlar, Svenska Dagbladet och Göteborgs-Posten.

Anna Bengtsson, Stampen Media och Max Schüler, Schibsted Brand Studio.
Anna Bengtsson, Stampen Media och Max Schüler, Schibsted Brand Studio.

– Vi är otroligt glada över samarbetet eftersom det innebär att vi kan möta våra annonsörers behov på ett ännu bättre sätt. Genom att addera Stampens lokala styrka kan vi erbjuda en helt unik kombination av räckvidd och precision, säger Max Schüler, ansvarig för Schibsted Brand Studio.

– Göteborgs-Postens position har aldrig varit starkare. Att nu kunna addera Schibsted Medias native-produkter i vår portfölj ger oss möjligheten att bygga vidare på såväl räckviddspaket som effektfulla kampanjer till en köpstark och attraktiv målgrupp, säger Anna Bengtsson, försäljningsdirektör på Stampen Media.

Schibsted Brand Studio, som utvecklar och producerar native-kampanjer på Aftonbladet, SvD och Omni, har positionerat sig som en av världens främsta byråer inom native advertising. Samarbetet mellan Schibsted Media och Stampen, med sin kommersiella redaktion, öppnar för nya affärsmöjligheter och ännu fler framgångsrika kampanjer i text-, ljud- och videoformat. 

– Vi ser just nu en stark och snabbt växande efterfrågan på native och kreativa lösningar. 

Med samarbetet och Stampens expertis om den lokala marknaden i Västsverige kan vi växla upp ytterligare och hjälpa ännu fler kunder att skapa innehåll som når ut, engagerar och ger effekt, säger Max Schüler på Schibsted Brand Studio.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Max Schüler, Director Brand Studio. Telefon: 070-634 10 71. E-post: max.schuler@schibsted.com
Anna Bengtsson, försäljningsdirektör, Stampen Media. Telefon: 0766-32 74 40. E-post: anna.bengtsson@stampen.com

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Anna Bengtsson, Stampen Media och Max Schüler, Schibsted Brand Studio.
Anna Bengtsson, Stampen Media och Max Schüler, Schibsted Brand Studio.
Ladda ned bild

Länkar

Oberoende journalistik – det är vårt uppdrag

Mediekoncernen Schibsted Media har några av Nordens starkaste varumärken i portföljen, som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, VG, Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Omni,  E24 och Podme. 

Varje dag använder nästan sju miljoner människor våra redaktörstyrda medier för att bli uppdaterade, engagerade och underhållna – genom text, ljud, bilder och video. Förtroendet från våra användare är helt avgörande för oss. Och för att upprätthålla det förtroendet är vi fokuserade på fakta, verifierbarhet och transparens. 

Våra 2800 anställda är baserade i Oslo, Bergen, Stavanger, Stockholm, Helsingfors, Kraków och Gdańsk. Och vi är beroende av dem alla för att lyckas, genom nära samarbete över redaktioner, produkt- och teknologimiljöer och prenumerations- och annonsenheter. 

Det som började som Christian Schibsteds lilla boktryckeriverksamhet i dåvarande Christiania (Oslo) 1839, är idag ett av Nordens ledande medieföretag. Vår journalistik har informerat folk, byggt gemenskap, avslöjat maktmissbruk och stärkt demokratier i nästan tvåhundra år. Våra demokratier är beroende av oberoende journalistik. Det är vårt uppdrag.

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye