Schibsted Media och Stampen i native-samarbete för ökad räckvidd och precision
Schibsted Media och Stampen Media inleder ett samarbete kring native advertising som ger annonsörer möjligheten att nå ut till sina målgrupper via två av Sveriges ledande nyhetstitlar, Svenska Dagbladet och Göteborgs-Posten.

– Vi är otroligt glada över samarbetet eftersom det innebär att vi kan möta våra annonsörers behov på ett ännu bättre sätt. Genom att addera Stampens lokala styrka kan vi erbjuda en helt unik kombination av räckvidd och precision, säger Max Schüler, ansvarig för Schibsted Brand Studio.
– Göteborgs-Postens position har aldrig varit starkare. Att nu kunna addera Schibsted Medias native-produkter i vår portfölj ger oss möjligheten att bygga vidare på såväl räckviddspaket som effektfulla kampanjer till en köpstark och attraktiv målgrupp, säger Anna Bengtsson, försäljningsdirektör på Stampen Media.
Schibsted Brand Studio, som utvecklar och producerar native-kampanjer på Aftonbladet, SvD och Omni, har positionerat sig som en av världens främsta byråer inom native advertising. Samarbetet mellan Schibsted Media och Stampen, med sin kommersiella redaktion, öppnar för nya affärsmöjligheter och ännu fler framgångsrika kampanjer i text-, ljud- och videoformat.
– Vi ser just nu en stark och snabbt växande efterfrågan på native och kreativa lösningar.
Med samarbetet och Stampens expertis om den lokala marknaden i Västsverige kan vi växla upp ytterligare och hjälpa ännu fler kunder att skapa innehåll som når ut, engagerar och ger effekt, säger Max Schüler på Schibsted Brand Studio.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Max Schüler, Director Brand Studio. Telefon: 070-634 10 71. E-post: max.schuler@schibsted.com
Anna Bengtsson, försäljningsdirektör, Stampen Media. Telefon: 0766-32 74 40. E-post: anna.bengtsson@stampen.com
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunications ManagerSchibsted Media, Sverige
Tel:+46 70 268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder

Länkar
Oberoende journalistik – det är vårt uppdrag
Mediekoncernen Schibsted Media har några av Nordens starkaste varumärken i portföljen, som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, VG, Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Omni, E24 och Podme.
Varje dag använder nästan sju miljoner människor våra redaktörstyrda medier för att bli uppdaterade, engagerade och underhållna – genom text, ljud, bilder och video. Förtroendet från våra användare är helt avgörande för oss. Och för att upprätthålla det förtroendet är vi fokuserade på fakta, verifierbarhet och transparens.
Våra 2800 anställda är baserade i Oslo, Bergen, Stavanger, Stockholm, Helsingfors, Kraków och Gdańsk. Och vi är beroende av dem alla för att lyckas, genom nära samarbete över redaktioner, produkt- och teknologimiljöer och prenumerations- och annonsenheter.
Det som började som Christian Schibsteds lilla boktryckeriverksamhet i dåvarande Christiania (Oslo) 1839, är idag ett av Nordens ledande medieföretag. Vår journalistik har informerat folk, byggt gemenskap, avslöjat maktmissbruk och stärkt demokratier i nästan tvåhundra år. Våra demokratier är beroende av oberoende journalistik. Det är vårt uppdrag.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
SvD lanserar SvD Bas – nytt gratispaket för att stärka läsarrelationen4.12.2025 13:25:56 CET | Pressmeddelande
Svenska Dagbladet fortsätter sin rekordresa och tar nu ett offensivt steg för att nå ännu fler läsare. Efter ett historiskt starkt år lanserar tidningen SvD Bas – ett nytt, helt kostnadsfritt paket som ska bredda räckvidden, stärka relationen med läsare och lyssnare och skapa en ännu tydligare väg in i SvD:s kvalitetsjournalistik.
Aftonbladet och TV4 sänder Rockbjörnen tillsammans24.11.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Rockbjörnen återvänder i september 2026 och sänds då för första gången gemensamt på TV4 och Aftonbladet. Det nya samarbetet skapar en kraftfull gemensam räckvidd och nya möjligheter för både publik och annonsörer att följa galan på flera plattformar.
”Vinnarrätten” tillbaka – lockar unga och oväntad partner20.11.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Säsong 2 av ”Vinnarrätten” är här – programmet där hockeyprofiler delar sina personliga vinnarrätter och bjuder tittarna på en mix av värme, matglädje och vardagsnära underhållning. Förra säsongen engagerade över 527 000 tittare på Godare TV och därtill hundratusentals användare på både Godare.se och Youtube, och nu växer formatet ytterligare.
Så fick 1 000 säljare Schibsted på rätt kurs17.11.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Schibsted firar 20 år med Sales Academy – en utbildningssatsning som format bolagets säljkultur och fram till idag utvecklat över 1 000 medarbetare i Sverige och Norge. Det som började som en säljutbildning 2005 har vuxit till en del av Schibsteds DNA – och en viktig framgångsfaktor i en marknad som aldrig står still.
Ebba Bonde blir visuell redaktionschef på SvD12.11.2025 11:10:02 CET | Pressmeddelande
Svenska Dagbladet stärker sin satsning på visuell journalistik och inrättar en ny tjänst som visuell redaktionschef med övergripande ansvar för SvD:s visuella journalistik och uttryck. Tjänsten tillsätts av Ebba Bonde, som tillträder den 5 januari 2026.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum