Efter lyckat test - Di gasar och öppnar för noterade bolag att enkelt prata med marknaden.
Efter ett mycket lyckat test under hösten trycker Dagens industri och Bonnier News Brand Studio nu gasen i botten för den nya satsningen Investor Relations. Intresset från Sveriges noterade bolag är stort, och många företag står redo att kommunicera med marknaden genom Dagens industri.

I Sverige finns över 1 000 bolag noterade på börser och handelsplatser. Majoriteten av dem har svårt att nå ut i mediebruset och kommunicera med aktieägare, kunder och medarbetare. Nu finns ett enklare sätt för dem att nå ut via Nordens största affärstidning, Dagens industri.
Under hösten drog Di och Bonnier News Brand Studio igång ett pilotprojekt, Di Investor Relations, där noterade bolag har möjlighet att i ett annonsformat kommunicera direkt med marknaden. Med hjälp av tv-inslag och skrivna artiklar kan företagen på ett personligt men professionellt sätt berätta om aktuella satsningar och direkt nå rätt målgrupp.
– De flesta företag har inga som helst problem att hitta saker att berätta om. Svårigheten är snarare att nå ut i bruset. Vi känner ett stort intresse från företag att kommunicera med marknad och aktieägare via Dagens industri, men allt kan inte sägas på nyhetsplats. Med den här tjänsten möter vi den efterfrågan och ger företagen en ny kanal genom vilken de kan nå ut till sina intressenter, säger Peter Fellman, chefredaktör på Dagens industri och affärsområdeschef för Bonnier News Business.
Intresset – både från annonsörer och läsare – har varit stort, och beslut har nu tagits att satsa vidare.
– Den höga relevansen i vårt Investor Relations-koncept, i kombination med Di-publikens starka intresse för aktier och börs, gör att det kommersiella innehållet blir ett värdefullt komplement till det redaktionella innehållet. Vi har ett 30-tal olika företag som redan testat eller som står i startgroparna, och de märker effekt direkt. De når rätt målgrupp i en väldigt trovärdig kontext, säger Sölvi Torvik, projektledare för Dagens industris IR-satsning.
– För Di:s läsare ger det här också en möjlighet att lära sig mer om företag som vanligtvis inte syns i media. Men de har en massa intressanta saker att berätta, som också intresserar våra läsare, säger Peter Fellman.
Kontakter
Sölvi TorvikProjektledare Investor Relations Dagens industri
Tel:0769-40 30 11solvi.torvik@bonniernews.seOm oss
Dagens industri har cirka 150 anställda och en omsättning på cirka 750 miljoner kronor. Vd för Dagens industri är Anders Eriksson och chefredaktör är Peter Fellman. Dagens industris redaktion producerar både den rosa dagstidningen och veckomagasinet Di Weekend.
På di.se och Di Digital jobbar cirka 30 personer som, tillsammans med printupplagan, jobbar för att ge Di-läsaren de senaste nyheterna inom näringslivet samt fördjupningar och analyser dygnet runt i både text-, rörligt- och podd-format.
Försäljningen på Dagens industri sköts av två avdelningar: upplaga och annons. Övriga avdelningar är ekonomi, it, tryck och distribution samt hr.
Följ Dagens industri
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Dagens industri
Avslöjande: Farliga kemikalier skickas till Ukraina27.1.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
I stället för att förstöra hormon- och reproduktionsstörande PFAS skickas nu kasserat brandskum till det redan krigsskadade Ukraina. Där riskerar det att gå ut i kretsloppet och skada människors hälsa för en mycket lång framtid. Det avslöjar Aktuell hållbarhet.
Ny krimpodd från Dagens industri21.11.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Dagens industri storsatsar på ljud med en ny redaktion och flera nya format. Idag är det premiär för podden “Svart marknad” som tar med lyssnarna bakom kulisserna i en skuggvärld av ekonomisk brottslighet.
Verktyg som river språkbarriärer får årets Athenapris13.11.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Athenapriset 2024 går till Care to Translate, ett digitalt översättningsverktyg anpassat för vården som utvecklats för att ge patienter med olika språkbakgrund möjlighet att kommunicera med vårdgivare på ett effektivt sätt.
Dagens industri storsatsar på poddar12.11.2024 12:38:40 CET | Pressmeddelande
Dagens industri storsatsar på ljud med en ny redaktion och flera nya format. Under tisdagen var det premiär för podden ”Den nya ekonomin” som med oväntade berättelser tar pulsen på dagens och framtidens pengar.
Kunskapsstöd för cancerbehandlingar får Guldpillret 202423.10.2024 15:59:20 CEST | Pressmeddelande
Guldpillret 2024 går till Nationella regimbiblioteket, ett nationellt kunskapsstöd för läkemedelsbehandling i cancervården. Ett viktigt verktyg för att öka patientsäkerheten i behandlingar där gränsen mellan bästa effekt och oacceptabla biverkningar är snäv.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum