Efter lyckat test - Di gasar och öppnar för noterade bolag att enkelt prata med marknaden.
Efter ett mycket lyckat test under hösten trycker Dagens industri och Bonnier News Brand Studio nu gasen i botten för den nya satsningen Investor Relations. Intresset från Sveriges noterade bolag är stort, och många företag står redo att kommunicera med marknaden genom Dagens industri.

I Sverige finns över 1 000 bolag noterade på börser och handelsplatser. Majoriteten av dem har svårt att nå ut i mediebruset och kommunicera med aktieägare, kunder och medarbetare. Nu finns ett enklare sätt för dem att nå ut via Nordens största affärstidning, Dagens industri.
Under hösten drog Di och Bonnier News Brand Studio igång ett pilotprojekt, Di Investor Relations, där noterade bolag har möjlighet att i ett annonsformat kommunicera direkt med marknaden. Med hjälp av tv-inslag och skrivna artiklar kan företagen på ett personligt men professionellt sätt berätta om aktuella satsningar och direkt nå rätt målgrupp.
– De flesta företag har inga som helst problem att hitta saker att berätta om. Svårigheten är snarare att nå ut i bruset. Vi känner ett stort intresse från företag att kommunicera med marknad och aktieägare via Dagens industri, men allt kan inte sägas på nyhetsplats. Med den här tjänsten möter vi den efterfrågan och ger företagen en ny kanal genom vilken de kan nå ut till sina intressenter, säger Peter Fellman, chefredaktör på Dagens industri och affärsområdeschef för Bonnier News Business.
Intresset – både från annonsörer och läsare – har varit stort, och beslut har nu tagits att satsa vidare.
– Den höga relevansen i vårt Investor Relations-koncept, i kombination med Di-publikens starka intresse för aktier och börs, gör att det kommersiella innehållet blir ett värdefullt komplement till det redaktionella innehållet. Vi har ett 30-tal olika företag som redan testat eller som står i startgroparna, och de märker effekt direkt. De når rätt målgrupp i en väldigt trovärdig kontext, säger Sölvi Torvik, projektledare för Dagens industris IR-satsning.
– För Di:s läsare ger det här också en möjlighet att lära sig mer om företag som vanligtvis inte syns i media. Men de har en massa intressanta saker att berätta, som också intresserar våra läsare, säger Peter Fellman.
Kontakter
Sölvi TorvikProjektledare Investor Relations Dagens industri
Tel:0769-40 30 11solvi.torvik@bonniernews.seOm oss
Dagens industri har cirka 150 anställda och en omsättning på cirka 750 miljoner kronor. Vd för Dagens industri är Anders Eriksson och chefredaktör är Peter Fellman. Dagens industris redaktion producerar både den rosa dagstidningen och veckomagasinet Di Weekend.
På di.se och Di Digital jobbar cirka 30 personer som, tillsammans med printupplagan, jobbar för att ge Di-läsaren de senaste nyheterna inom näringslivet samt fördjupningar och analyser dygnet runt i både text-, rörligt- och podd-format.
Försäljningen på Dagens industri sköts av två avdelningar: upplaga och annons. Övriga avdelningar är ekonomi, it, tryck och distribution samt hr.
Följ Bonnier News Business Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Bonnier News Business Sverige
Vinnarna i Årets samhällsaktör 2025: Tre aktörer som driver Sverige framåt20.11.2025 19:06:01 CET | Pressmeddelande
Vinnarna i Årets samhällsaktör är nu utsedda. Dagens industri och Gullers Grupp står bakom utmärkelsen, som uppmärksammar initiativ där mod, ansvar och samhällsnytta går hand i hand. För trettonde året i rad delas priset ut i kategorierna Hållbarhet, Ledarskap och Innovation.
Textilåtervinning sticker ut i Sveriges miljöbästa kommun 202524.10.2025 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
I året rankning av Sveriges miljöbästa kommun är det tydligt att det nya kravet på textilinsamling har fått genomslag i kommunerna. 70 procent av kommunerna säger sig tillhandahålla utsortering och separat insamling av textilavfall från hushåll och verksamheter. Det är därmed den fråga som flest kommuner svarar ja på i Miljöbästa kommun 2025.
Katrineholm bästa miljökommun bland mindre städer/tätorter24.10.2025 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Katrineholms kommun är Sveriges bästa miljökommun i kategorin mindre stad/tätort, när Aktuell Hållbarhet för 17:e gången presenterar granskningen Sveriges miljöbästa kommun. På andra och tredje plats i denna kategori kommer Skellefteå kommun respektive Ludvika kommun.
Malmö bästa miljökommun bland storstäder och storstadsnära kommuner24.10.2025 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Malmö stad är Sveriges bästa miljökommun i kategorin storstäder och storstadsnära kommuner, när Aktuell Hållbarhet för 17:e gången presenterar granskningen Sveriges miljöbästa kommun. På andra och tredje plats i denna kategori kommer Stockholms stad respektive Järfälla kommun.
Södertälje miljöbästa kommun 2025 i mellanstora städer24.10.2025 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Södertälje är Sveriges bästa miljökommun i kategorin mellanstora städer och kommuner nära mellanstor stad, när Aktuell Hållbarhet för 17:e gången presenterar granskningen Sveriges miljöbästa kommun. På andra och tredje plats i denna kategori kommer Eskilstuna kommun respektive Gävle kommun.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum