Media Research och Sveriges Annonsörer i nytt samarbetsavtal
Media Research går in som partner till Sveriges Annonsörer och medverkar på EFFDay 2025. Fokus ligger på att inspireras och diskutera hur vi får bäst effekt av våra marknadsinvesteringar.

Media Research går in i ett samarbetsavtal med Sveriges Annonsörer under 2025. Det innebär att Media Research deltar som "Megawatt-partner" och genomför ett antal event och webinars tillsammans med Sveriges Annonsörer på EFFDay som äger rum i början av september.
EFFDay har under fem framgångsrika år etablerat sig som branschens ledande mötesplats där aktörer samlas för att inspireras och diskutera hur bättre affärsvärde kan skapas genom marknadsinvesteringar. Eventet fokuserar på att dela kunskap och insikter som hjälper företag att maximera effekten av sina marknadsföringsinsatser, något som blivit alltmer aktuellt då effekten av marknadsinvesteringar visat en nedåtgående trend de senaste 15 åren.
Sedan starten har EFFDay konsekvent byggt sitt innehåll kring insiktsdriven marknadsföring, djupgående förståelse för kundbeteende, strategisk planering, effektiv implementering, noggrann uppföljning samt vikten av kreativ kommunikation som berör. Dessa fokusområden har gjort EFFDay till en oumbärlig kunskapsplattform för alla som strävar efter att skapa mätbart affärsvärde genom sina marknadsinvesteringar.
Oscar Olin, försäljningschef på Media Research säger: "Vi samlar in visuella annonser från olika kanaler – print, video, sociala medier, TV, nyhetsbrev och display och hjälper våra kunder att få översikt på sina egna och konkurrenters annonskampanjer. Vår passion är att effektivisera våra kunders vardag så de kan fokusera på sina spetskompetenser. Oavsett vilken frågeställning som dyker upp när det gäller annonsbevakning, planering eller uppföljning så har vi redan gjort insamlandet av den visuella datan. I stället för att börja samla in all data själv så är du bara ett knapptryck bort."
"Vi ser fram emot att samarbeta med Media Research för att ytterligare kunna inspirera och stärka EFFDay med fokus på att med insikter kring kundbeteende skapa tydliga strategier som hjälper oss att prioritera för att kunna skapa kreativ kommunikation som bidrar till ett tydligt affärsvärde - närmare bestämt hållbar lönsam tillväxt, säger Hanna Riberdahl, VD för Sveriges Annonsörer.
Kontakter
Oscar OlinSenior Sales Manager
Tel:+46 735360901Oscar.olin@mediaresearch.sewww.mediaresearch.seLänkar
OM SVERIGES ANNONSÖRER
Sveriges Annonsörer är en oberoende intresseorganisation som funnits sedan 1924. Sveriges Annonsörer företräder Sveriges marknadsförares gemensamma intressen och värnar om ansvarsfull marknadsföring samt att företag och verksamheter ska få bästa möjliga effekt av sina marknadsinvesteringar. Sveriges Annonsörer visar vägen i en allt mer snabbföränderlig och komplex omvärld.
OM MEDIA RESEARCH
Vi på Media Research har blivit mästare på att bevaka den dagliga annonseringen i alla digitala och printade medier. Under 25 års tid har vi utvecklat verktyg som dagligen levererar info om var dina annonser syns, hur de ser ut, vilka återförsäljare de finns hos, vilket pris som kommuniceras och mycket mer. Och inte nog med det — du kan med samma verktyg göra exakt samma undersökning på dina konkurrenters annonsering. Hemsida: www.mediaresearch.se
Följ Media Research
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Media Research
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum