Bonnier News

Bonnier News lanserar egenutvecklad AI-assistent som ska förbättra kundmötet och förenkla annonsörers beslutsprocess

Dela

Bonnier News lanserar en unik egenutvecklad AI-assistent, som med avancerad teknologi ska hjälpa koncernens annonssäljare att ge annonsörerna bättre råd och insikter, vilket ska leda till mer välgrundade medieköp.
– Ambitionen är att vår nya AI-assistent kommer att förbättra samarbetet med och förenkla beslutsprocessen för våra annonsörer, säger Dilem Güler, affärsutvecklingschef på Bonnier News.

Dilem Güler, affärsutvecklingschef och domänledare, Bonnier News. Foto: Nicklas Thegerström
Dilem Güler, affärsutvecklingschef och domänledare, Bonnier News. Foto: Nicklas Thegerström

Bonnier News fortsätter att ligga i framkant när det gäller att använda AI för att skapa värde för sina användare och annonsörer. Koncernen använder avancerad teknologi för att förbättra sina tjänster och stärka sin position på marknaden. 

AI-assistenten, som är ett resultat av innovativa egenutvecklade AI-verktyg, gör det möjligt för annonssäljare att snabbt ta till sig och anpassa information om företag i hela Sverige. Genom att kombinera data från externa datakällor, tidigare medieköp, hemsidor, branschrapporter och trendrapporter får de den information de behöver för att ge väl underbyggda råd kring kanalval baserat på historik, trender och data.

Insikterna hjälper annonsörerna att fatta mer informerade beslut om kanalval och kampanjstrategier, anpassa sina budskap baserat på aktuella bransch- och trendrörelser, samt öka effektiviteten och träffsäkerheten i sina marknadsföringsinsatser.

– Vi tror att våra duktiga annonssäljare, med AI-assistenten i händerna, kommer att ge våra annonsörer bättre möjligheter att maximera nyttan av sina investeringar och uppnå bättre resultat. Det är en win-win för både våra kunder och oss, Paul Brandenfeldt, försäljningsdirektör med övergripande ansvar för Bonnier News annonsförsäljning.

AI-assistenten har utvecklats internt inom Bonnier News utifrån ett samlat behov från koncernens annonssäljare runt om i hela landet.

Kontakter

Med över 2.000 journalister är Bonnier News Sveriges ledande nyhetsaktör och Nordens största mediekoncern. Bland våra cirka 200 varumärken finns en rad av Sveriges största och mest välkända tidningar. Vår journalistik når varje dag ut till en publik bestående av 6 miljoner läsare, användare, lyssnare och tittare. Vi är stolta förvaltare av familjen Bonniers tradition av oberoende publicistik sedan 200 år och har deras uppdrag att förädla och utveckla vår roll i det svenska samhället.

Följ Bonnier News

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Bonnier News

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye