AI-profilen Hannes Wideteg blir ny CTO på DealGuru
Hannes Wideteg, AI-experten som blev rikskänd efter att ha löst SJ:s biljettkaos och grundat den AI-drivna hemsidebyggaren Asekio, blir CTO på DealGuru. I sin nya roll kommer Hannes leda utvecklingen av DealGurus tekniska plattform som med hjälp av smarta AI-lösningar matchar varje användare med de mest relevanta erbjudandena.
– Med Hannes som CTO kan vi accelerera vår resa mot att bli Sveriges främsta community för alla som älskar deals. Vi kommer att förbättra och förenkla miljontals köpbeslut och göra det enklare för varje kund att hitta rätt produkt, självklart till det bästa priset, säger Johan Selin, VD på DealGuru.
Som CTO kommer Hannes att leda utvecklingen av DealGurus tekniska plattform, med särskilt fokus på avancerade AI-lösningar som matchar varje användare med personligt anpassade erbjudanden utifrån deras unika behov och preferenser.
– Att få använda min erfarenhet inom AI för att skapa lösningar som verkligen gör skillnad i människors vardag är precis vad jag brinner för. Eftersom jag själv älskar bra deals känns DealGuru som den perfekta plattformen för mig. Vår AI-baserade dealbot Anna övervakar och verifierar redan tusentals erbjudanden i realtid och kan upptäcka prisförändringar med en precision och snabbhet som överträffar de etablerade aktörerna, säger Hannes Wideteg.
Hannes Wideteg är en välkänd techprofil som började koda redan vid 13 års ålder. Som 19-åring byggde han stora delar av plattformen bakom Hungrig.se, som senare förvärvades av Foodora. År 2022 löste han SJ:s biljettkaos med ett enkelt script och han har grundat AI-hemsidebyggaren Asekio, som skapar webbplatser på mindre än 30 sekunder.
– Rekryteringen av Hannes innebär att vi kan ligga i framkant under en tid då AI snabbt förändrar konsumentmarknaden. Vår vision är att skapa Sveriges bästa community för alla som älskar bra deals och hjälpa människor att spara tid och pengar genom bättre köpbeslut. Hannes kommer vara en nyckelspelare i att förverkliga denna vision, avslutar Johan Selin.
Kontakter
Johan SelinVd DealGuru AB
Tel:+46 73 53 56 598johan@dealguru.seHannes WidetegCTO DealGuru AB
Tel:+46 76-030 58 17hannes@dealguru.seOm DealGuru
DealGuru är en community för alla som älskar rabatter och erbjudanden. Genom DealGurus app och webbplats kan medlemmarna hitta och dela tips om de bästa dealsen och hjälpa varandra att spara både tid och pengar. DealGuru grundades i Lund 2022 av Johan Selin och Lasse Järvinen.
Följ DealGuru
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från DealGuru
Två av tre svenskar planerar bojkott av matjättarna15.3.2025 06:07:00 CET | Pressmeddelande
69 procent av de svenska konsumenterna tänker delta i den uppmärksammade bojkotten av de stora matkedjorna under vecka 12, visar en ny undersökning från DealGuru.
Gratisprinsessans tips – så fyndar du på Black Week26.11.2024 06:07:00 CET | Pressmeddelande
Black Week är här, och årets största shoppingvecka bjuder på både möjligheter och fallgropar. Med lite planering och smarta strategier kan man som konsument spara stort utan att spendera i onödan, menar fyndproffset Malin Persson.
Årets julklapp ”tråkig” enligt 9 av 10 konsumenter18.11.2024 06:07:00 CET | Pressmeddelande
Svenska konsumenter är inte imponerade av årets julklapp – unisex-doften. Hela 9 av 10 tycker att valet är tråkigt, och endast 4 % planerar att köpa den, enligt en ny undersökning från DealGuru. "Det enda som kommer dofta i jul är granen," konstaterar Johan Selin, VD på DealGuru.
Singles Day är överskattad – större rabatter att vänta under Black Week8.11.2024 06:07:00 CET | Pressmeddelande
Nästan 9 av 10 svenska konsumenter planerar att hoppa över Singles Day, och i stället spara sina pengar till Black Week i år, visar en ny undersökning från DealGuru.
Allt tuffare för barnfamiljer efter prisrusning på svenska nöjesparker5.9.2024 06:07:00 CEST | Pressmeddelande
Kostnaden för att besöka svenska nöjesparker har ökat med 39 % sedan 2018, där ett besök kan kosta en barnfamilj tusentals kronor. Detta samtidigt som många familjer kämpar för att få ekonomin att gå ihop, vilket har lett till en kraftig ökning i efterfrågan på rabatter till svenska nöjesparker, visar en sammanställning från Dealguru.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum