Lidl Sverige

Såsigt värre! Lidls kebabsås från Chef Select imponerar i smaktest

Dela

Kebab med sås, eller sås med kebab? Kebab är en snabbmatsklassiker och det har blivit allt vanligare att tillaga hemma – men ingen kebab är komplett utan rätt sås. När Allt om Mat nyligen testade 10 färdiga kebabsåser imponerade Lidls kebabsås från Chef Select – och knep en andraplats med 4 av 5 i betyg.

Testet genomfördes av Allt om Mats redaktion, där såserna bedömdes genom ett blindtest baserat på utseende, doft, smak och konsistens. Först testades såserna som de var, och därefter tillsammans med pommes frites för en mer komplett upplevelse.

-Vi är otroligt glada över att vår kebabsås från Chef Select imponerade och föll testpanelen i smaken! Det här är ett ytterligare bevis på att vi återigen håller vårt löfte till våra kunder – att erbjuda produkter av högsta kvalitet till branschens bästa pris, säger Robert Stekovic, inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige.

Lidls kebabsås från Chef Select finns tillgänglig i alla Lidls 207 butiker. De är inte bara prisvärda utan också bland de billigaste i testet och kostar 24 kr (96 kr/l).

Omdöme:
”Ljust rosa sås som har en härligt krämig konsistens. Rund och fyllig smak med lagom sälta och syra. Smakar som kebabsås ska smaka, om än med något försiktig kryddning. En av panelens favoriter!”

Kontakter

Om oss

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 207 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl Sverige gör ”vardagshjälte” till insamlingsmotor för Sveriges Stadsmissioner1.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Liksom tidigare år fortsätter Lidl Sverige sitt julengagemang till förmån för Sveriges Stadsmissioner. Samarbetet, som har pågått sedan 2019, fokuserar på att stötta utsatta familjer i kampen mot matfattigdom genom ett direkt bidrag från försäljningen av en älskad vardagsprodukt: potatisen. Dessutom doneras biljetter till Melodifestivalturnén för att sprida glädje i hela landet.

Matriket är bäst i test i stort test av julskinka 2025!28.11.2025 07:00:00 CET | Nyheter

Matriket "Färdigkokt julskinka med svål" har utsetts till vinnare och fått toppbetyget 5 av 5 i Recept.se:s stora test av julskinkor 2025. Skinkan, som beskrivs som "näst intill perfekt", delar förstaplatsen med Dalsjöfors. I samma test fick även vår Julskinka Premium från Matriket ett mycket bra betyg med 4 av 5. Vi är stolta över att kunna erbjuda julbordets mittpunkt av högsta kvalitet till våra kunder.

Lidl lanserar internationell julkampanj: uppmanar till värme och omtanke – varje dag3.11.2025 09:00:00 CET | Pressmeddelande

Lidl inleder julen med en stor, internationell julkampanj som sträcker sig över samtliga 31 verksamhetsländer. Kampanjen utgör en strategisk fortsättning på Lidls övergripande varumärkeskampanj. Genom att koppla utbudet av prisvärda varor till ett bredare ansvar för människor och miljö, vill Lidl inspirera kunderna att låta julens budskap om generositet och omtanke även prägla resten av året.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye