POWER satsar 25 miljoner på jätteöppning i Barkarby
Den 8 maj slår POWER upp dörrarna till sin största satsning hittills. Flaggskeppet i Barkarby blir startskottet för kedjans mest ambitiösa år.
25 miljoner kronor investeras i butik, personal och ett rejält upplyft tillsammans med leverantörerna. Barkarby blir scenen för POWERs mest ambitiösa butikssatsning någonsin.
– Det här är inte bara en ny butik. Det här är ett statement, säger Magnus Kreuger, vd på POWER Sverige.
När dörrarna öppnas torsdag morgon möts kunderna av en helt ny butiksupplevelse. I entréplanet finns det senaste inom vitvaror och småelektrisk, med ett köksrum från AEG där kockar och influencers kan laga mat live, och shop-in-shop lösningar från bland annat JURA, Samsung, Dyson och Dreame.
På övervåningen breder 1500 kvadratmeter ut sig, dedikerade till teknik, gaming och underhållning – med 35 meter lång TV-vägg, stor hörlursavdelning och profilerade butikskoncept från Samsung, Apple, LG och Nintendo.
– Vi har stor tro på Barkarby, som har en vision om att vara Sveriges mest energifyllda stadsmiljö. Här har både möbeljättar och elektronikgiganter etablerat sina allra första varuhus, och det är ingen slump. Barkarby är den perfekta platsen för stora satsningar, och den 8 maj öppnar vi dörrarna till vår största satsning hittills i Sverige, säger Kreuger.
Framtidens varuhus
Det uppgraderade varuhuset är utvecklat för att möta morgondagens köpbeteenden, bland annat med en stor click & collect-avdelning. All inredning och konstruktion är ny, med fokus på att skapa en mer trivsam och kundvänlig miljö.
– Tillsammans med våra leverantörer investerar vi betydande summor för att skapa en levande och modern butik. Vi öppnar framtidens varuhus med ambitionen att bli världens mest kundvänliga hemelektronikkedja, säger Kreuger.
Öppningsfest med influencers och underhållning
Öppningen den 8 maj firas med ett stort evenemang där både egna anställda och Elliot Malhotra medverkar för att underhålla, tävla ut presentkort och engagera publiken i kön. En stor utomhusskärm säkerställer liveshow och underhållning under hela dagen.
– Vi vill att öppningen ska bli en upplevelse både inomhus och utomhus. Därför är vi glada över att ha med kända profiler som bidrar till att göra dagen minnesvärd för våra kunder, säger Kreuger.
Värmetält och gaming för de första kunderna
POWER räknar med stort tryck redan kvällen före öppningen. För att ge de första kunderna en så bra upplevelse som möjligt sätts ett 190 kvadratmeter stort värmetält upp med gratis kaffe, gaming och underhållning. Alla i kön bjuds på korv, kanelbullar och kaffe.
– Vi vet att många kommer tidigt för att säkra de bästa erbjudandena. Därför lägger vi stor vikt vid att väntetiden också ska bli en positiv upplevelse. Med värmetält, underhållning och 30 utgångskassor skapar vi bästa möjliga start – och avslut – på shoppingresan, säger Kreuger.



Nyckelord
Kontakter
Silje EnsrudPR & Communication, POWER Sverige
press@power.seFölj POWER Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från POWER Sverige
Svenska kunder har 68 miljoner kronor i outnyttjade bonuspengar hos POWER12.11.2025 08:45:46 CET | Pressmeddelande
POWER har delat ut totalt 122 miljoner kronor till kunderna bara i år. Nästan 70 miljoner har ännu inte använts, och POWERs teori är att kunder inte vet att de har pengar tillgodo.
POWERs Eddie Hernandez utsedd till Sveriges bästa marknadschef alla kategorier24.10.2025 14:18:03 CEST | Pressmeddelande
När tidningen Resumé för tjugonde gången utser årets bästa marknadschef gick det viktigaste priset till POWERs Eddie Hernandez. Han får utmärkelsen för en kraftfull mix av provokativ reklam, ökad kännedom och en stabil ryggrad – även när det blåser.
Succéöppning för Power i Heron City – över 11 000 kunder på en dag17.10.2025 15:00:59 CEST | Pressmeddelande
POWERS nyöppning av butiken i Heron City blev en riktig folkfest. Bland annat sålde man på en dag 1300 par hörlurar och över 1000 smartklockor.
POWER nyöppnar i Heron City – satsat 15 miljoner på modernisering14.10.2025 07:45:26 CEST | Pressmeddelande
Den 16 oktober blir det folkfest när POWER öppnar nya butiken i Heron City i södra Stockholm. På plats finns bland annat kedjans största kassa- och serviceyta. POWER har även satsat mycket för att kunna ge ännu bättre service och rådgivning till alla kunder i butiken.
Gratis hemelektronik ska lösa befolkningskrisen10.9.2025 07:00:00 CEST | Pressmeddelande
Barnafödandet nådde en ny historisk lägstanivå i Sverige under 2024, men nu ska det bli andra bullar (i ugnen). Elektronikkedjan Power tar ett annorlunda grepp för att öka barnafödandet – med vitvaror, köksapparater och datorer. Den som blir gravid inom 30 dagar efter sitt köp får hela köpesumman tillbaka som bonus. Svenska elektronikkedjan blir därmed först i världen att erbjuda hemelektronik som babybonus.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum