POWER Sverige

POWER satsar 25 miljoner på jätteöppning i Barkarby

Dela

Den 8 maj slår POWER upp dörrarna till sin största satsning hittills. Flaggskeppet i Barkarby blir startskottet för kedjans mest ambitiösa år.

Inte bara butik: – Det här är ett statement, säger Magnus Kreuger, vd på POWER Sverige.
Inte bara butik: – Det här är ett statement, säger Magnus Kreuger, vd på POWER Sverige. Foto: Dan Sjunnesson

25 miljoner kronor investeras i butik, personal och ett rejält upplyft tillsammans med leverantörerna. Barkarby blir scenen för POWERs mest ambitiösa butikssatsning någonsin.

– Det här är inte bara en ny butik. Det här är ett statement, säger Magnus Kreuger, vd på POWER Sverige.

När dörrarna öppnas torsdag morgon möts kunderna av en helt ny butiksupplevelse. I entréplanet finns det senaste inom vitvaror och småelektrisk, med ett köksrum från AEG där kockar och influencers kan laga mat live, och shop-in-shop lösningar från bland annat JURA, Samsung, Dyson och Dreame.

På övervåningen breder 1500 kvadratmeter ut sig, dedikerade till teknik, gaming och underhållning – med 35 meter lång TV-vägg, stor hörlursavdelning och profilerade butikskoncept från Samsung, Apple, LG och Nintendo.

– Vi har stor tro på Barkarby, som har en vision om att vara Sveriges mest energifyllda stadsmiljö. Här har både möbeljättar och elektronikgiganter etablerat sina allra första varuhus, och det är ingen slump. Barkarby är den perfekta platsen för stora satsningar, och den 8 maj öppnar vi dörrarna till vår största satsning hittills i Sverige, säger Kreuger.

Framtidens varuhus

Det uppgraderade varuhuset är utvecklat för att möta morgondagens köpbeteenden, bland annat med en stor click & collect-avdelning. All inredning och konstruktion är ny, med fokus på att skapa en mer trivsam och kundvänlig miljö.

– Tillsammans med våra leverantörer investerar vi betydande summor för att skapa en levande och modern butik. Vi öppnar framtidens varuhus med ambitionen att bli världens mest kundvänliga hemelektronikkedja, säger Kreuger.

Öppningsfest med influencers och underhållning

Öppningen den 8 maj firas med ett stort evenemang där både egna anställda och Elliot Malhotra medverkar för att underhålla, tävla ut presentkort och engagera publiken i kön. En stor utomhusskärm säkerställer liveshow och underhållning under hela dagen.

– Vi vill att öppningen ska bli en upplevelse både inomhus och utomhus. Därför är vi glada över att ha med kända profiler som bidrar till att göra dagen minnesvärd för våra kunder, säger Kreuger.

Värmetält och gaming för de första kunderna

POWER räknar med stort tryck redan kvällen före öppningen. För att ge de första kunderna en så bra upplevelse som möjligt sätts ett 190 kvadratmeter stort värmetält upp med gratis kaffe, gaming och underhållning. Alla i kön bjuds på korv, kanelbullar och kaffe.

– Vi vet att många kommer tidigt för att säkra de bästa erbjudandena. Därför lägger vi stor vikt vid att väntetiden också ska bli en positiv upplevelse. Med värmetält, underhållning och 30 utgångskassor skapar vi bästa möjliga start – och avslut – på shoppingresan, säger Kreuger.

Flaggskeppet i Barkarby blir startskottet för kedjans mest ambitiösa år, säger Magnus Kreuger Foto: Dan Sjunnesson
Uppgraderad: Varuhuset får bland annat en stor click & collect-avdelning.
Öppningsfest: Så här såg det ut när POWER öppnade i Barkarby 2023. 25 miljoner har investerats i nyöppningen.

Nyckelord

Kontakter

Följ POWER Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från POWER Sverige

Gratis hemelektronik ska lösa befolkningskrisen10.9.2025 07:00:00 CEST | Pressmeddelande

Barnafödandet nådde en ny historisk lägstanivå i Sverige under 2024, men nu ska det bli andra bullar (i ugnen). Elektronikkedjan Power tar ett annorlunda grepp för att öka barnafödandet – med vitvaror, köksapparater och datorer. Den som blir gravid inom 30 dagar efter sitt köp får hela köpesumman tillbaka som bonus. Svenska elektronikkedjan blir därmed först i världen att erbjuda hemelektronik som babybonus.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye