Lidl satsar på träning för alla med Crivit – Funktion, kvalitet och rörelseglädje i fokus
Lidl fortsätter att göra träning tillgänglig för alla med sitt eget varumärke Crivit, som kombinerar prisvärdhet med hög kvalitet och funktion. Med ett brett sortiment av kläder, utrustning och accessoarer gör Crivit det enklare än någonsin att komma i gång med en aktiv livsstil eller att ta sin träning till nästa nivå.

Crivit står för ett holistiskt synsätt på träning, där glädje och en medveten livsstil är centralt – utan prestationsångest. Varumärket uppmuntrar människor att utforska olika träningsformer och utveckla en personlig rutin. Oavsett om du är nybörjare eller en aktiv idrottare, är Crivit en partner som hjälper alla att integrera rörelse i vardagen.
-På Lidl är hälsa ett prioriterat område som genomsyrar hela vårt erbjudande. Utöver det prisvärda och kvalitativa träningssortimentet från Crivit, arbetar vi aktivt med att främja en hälsosam livsstil genom ett brett utbud av näringsrika livsmedel till överkomliga priser. Vi vill göra det enkelt för våra kunder att göra hälsosamma val i vardagen, både när det gäller kost och träning, säger Anneli Bylund, hållbarhetschef på Lidl Sverige.
Crivits funktionella och stilrena produkter är designade med fokus på rörelsefrihet, komfort och hållbarhet. I sortimentet finns allt från träningskläder och löparskor till yogamattor, kettlebells, vattenflaskor och campingutrustning. Sortimentet uppdateras kontinuerligt för att följa säsongens trender och möta kundernas behov.
-Vi vill att alla ska kunna träna på sina villkor utan att det behöver kosta en förmögenhet. Crivit kombinerar smart design, god funktion och ett överkomligt pris – något som våra kunder verkligen uppskattar, säger Robert Stekovic, inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige.
Lidl ser en stark efterfrågan på prisvärda träningsprodukter, särskilt i takt med att allt fler väljer att träna hemma eller utomhus. Med Crivit visar Lidl att en satsning på hälsa och välmående inte behöver innebära en kompromiss vare sig med kvalitet eller pris.
Crivit – Exklusivt hos Lidl
Nu lanserar Lidl kampanjen "Find Your Move" och fortsätter därmed att stärka sitt etablerade varumärke för sport och träning. Crivit, som säljs exklusivt hos Lidl i över 30 länder, erbjuder ett brett och prisvärt sortiment av funktionella produkter med hög kvalitet, anpassat för allt från vardagsmotion till mer avancerad träning. Kampanjen syns i TV, sociala medier och i Lidls butiker, och understryker Crivits mål att bli det ledande varumärket för en aktiv livsstil i Europa.
Kontakter
Pressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seBilder
Om oss
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 207 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Grillfavorit med toppbetyg – Gudruns entrecôte från Lidl imponerar i smaktest4.7.2025 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Här snackar vi kött med karaktär! När grillen tänds vill man ha kött som levererar – och det gör Gudruns entrecôte med råge. I Aftonbladets stora smaktest av entrecôte fick den full pott – 5 av 5 i betyg – och tog hem en bronsplats bland 13 testade varianter. ”En entrecôte som har allt”, skriver testpanelen och lyfter särskilt fram smaken, saftigheten och tuggmotståndet.
Svenskarnas grillfavoriter – stor efterfrågan på svenskt24.6.2025 10:38:59 CEST | Pressmeddelande
Nötkött, kyckling och hamburgare är vad svenskarna helst lägger på grillen i sommar – och allra helst ska det vara svenskt. Det visar en ny Ipsos-undersökning. För att stötta svensk produktion och möta konsumenternas efterfrågan satsar Lidl på svenskproducerat kött inför grillsäsongen. – I en tid då Sverige blivit mindre självförsörjande på kött är det viktigt vi tar vårt ansvar och bidrar till framtidstro för våra svenska lantbruk, säger Jakob Josefsson, vd på Lidl Sverige.
Lidls fastighetsdirektör går vidare19.6.2025 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Carl Balcer slutar som fastighetsdirektör för Lidl Sverige efter drygt tre år i rollen.
Lidl Sverige öppnar ny, större butik i Sollefteå – ersätter tidigare butik med fördubblad yta och bredare sortiment12.6.2025 12:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl Sverige fortsätter att förstärka sin närvaro i Västernorrland. Idag, torsdagen den 12 juni, öppnades portarna till Lidls nya, moderniserade butik i Sollefteå. Den nya butiken ersätter den tidigare lokalen och erbjuder en fördubblad försäljningsyta, ett bredare sortiment och en förbättrad shoppingupplevelse för Sollefteåborna.
Say cheese! Lidls Herrgårdsost från Matriket utsedd till bäst i test5.6.2025 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidls egen herrgårdsost från Matriket har utsetts till bäst i test i ett smaktest av Allt om mat. I ett blindtest där smak, doft, utseende och konsistens bedömdes fick osten full pott – fem av fem plus. Osten blev inte bara testets vinnare – utan var också den billigaste av de ostar som var lagrade minst 12 månader. ”Den är fyllig, har lång smak och rikligt med saltkristaller vilket bevisar att osten har lagrats ordentligt”, anser testpanelen.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum