Podme announces audiobook launch in Sweden and Finland
Podme is expanding its audio offering to include audiobooks, launching in Sweden and Finland at the end of June. The move is a strategic and customer-driven step that builds on Podme’s existing strengths in premium audio and comes in direct response to strong interest from the brand’s more than 350,000 paying subscribers.

“Our surveys show that our subscribers are not only interested in, but also willing to pay for a combined service with podcasts and audiobooks. So this expansion is really a direct response to what our users are asking for”, says Martina Göransson, CEO, Podme.
"As part of Schibsted, we are also contributing to a broader ambition: to build the leading media destination in the Nordics. With a growing focus on audio and video across the group, Podme plays a key role in expanding the audio landscape in a sustainable way," she constinue.
The new audiobook offering will be available through a new subscription plan called Premium Total, priced at: (pls note, only add local price to the local PM)
-
189 SEK/month in Sweden
-
19.99 EUR/month in Finland
Premium Total includes 100 hours of audiobooks per month (Fi)/ unlimited access to audiobooks (SE), along with Podme’s full library of premium, ad-free podcasts.
Local section - which will include
-
Publishing collaborations
-
Content offering i.e. catalog of high-quality titles across a range of genres, suitable for our podcast customers. etc.
-
Quote from country manager
Final section
The audiobook offering will be fully integrated into the existing Podme app, offering our premium customers a seamless listening experience.
Sweden and Finland will be the first markets to launch the new audiobook experience, reflecting local regulatory conditions. Podme is actively exploring opportunities to introduce audiobooks in Norway later this year, which remains a key market for Podme.
For further information, please contact:
Hedvig Engnell, Marketing Manager, Podme Sweden. Phone: 070-363 53 92. Email: hedvig@podme.com.
Keywords
Contacts
Petter OvanderSchibsted, Sverige
Tel:+46 70 268 26 64petter.ovander@schibsted.comIndependent Journalism – That’s our business
Schibsted Group includes some of the strongest media brands in the Nordics, including VG, Aftenposten, E24, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Omni, and Podme.
Every day, nearly seven million people turn to our editorial media to stay informed, engaged, and entertained through text, audio, images, and video. The trust of our users is crucial to us. To maintain this trust, we prioritise truth, verifiability, and transparency.
Our 2,700 employees are based in Oslo, Bergen, Stavanger, Stockholm, Helsinki, Krakow, and Gdansk. We rely on all of them to succeed, through close collaboration across editorial teams, product and technology environments, and subscription and advertising units.
What began as Christian Schibsted's small printing business in Christiania (now Oslo) in 1839 has grown into one of the leading media companies in the Nordics. For nearly two centuries, our journalism has empowered people, built communities, exposed abuses of power, and strengthened democracies. Our democracies depend on independent journalism. That’s our business.
Alternative languages
Subscribe to releases from Schibsted
Subscribe to all the latest releases from Schibsted by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.
Latest releases from Schibsted
SvD lanserar SvD Bas – nytt gratispaket för att stärka läsarrelationen4.12.2025 13:25:56 CET | Pressmeddelande
Svenska Dagbladet fortsätter sin rekordresa och tar nu ett offensivt steg för att nå ännu fler läsare. Efter ett historiskt starkt år lanserar tidningen SvD Bas – ett nytt, helt kostnadsfritt paket som ska bredda räckvidden, stärka relationen med läsare och lyssnare och skapa en ännu tydligare väg in i SvD:s kvalitetsjournalistik.
Aftonbladet och TV4 sänder Rockbjörnen tillsammans24.11.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Rockbjörnen återvänder i september 2026 och sänds då för första gången gemensamt på TV4 och Aftonbladet. Det nya samarbetet skapar en kraftfull gemensam räckvidd och nya möjligheter för både publik och annonsörer att följa galan på flera plattformar.
”Vinnarrätten” tillbaka – lockar unga och oväntad partner20.11.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Säsong 2 av ”Vinnarrätten” är här – programmet där hockeyprofiler delar sina personliga vinnarrätter och bjuder tittarna på en mix av värme, matglädje och vardagsnära underhållning. Förra säsongen engagerade över 527 000 tittare på Godare TV och därtill hundratusentals användare på både Godare.se och Youtube, och nu växer formatet ytterligare.
Så fick 1 000 säljare Schibsted på rätt kurs17.11.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Schibsted firar 20 år med Sales Academy – en utbildningssatsning som format bolagets säljkultur och fram till idag utvecklat över 1 000 medarbetare i Sverige och Norge. Det som började som en säljutbildning 2005 har vuxit till en del av Schibsteds DNA – och en viktig framgångsfaktor i en marknad som aldrig står still.
Ebba Bonde blir visuell redaktionschef på SvD12.11.2025 11:10:02 CET | Pressmeddelande
Svenska Dagbladet stärker sin satsning på visuell journalistik och inrättar en ny tjänst som visuell redaktionschef med övergripande ansvar för SvD:s visuella journalistik och uttryck. Tjänsten tillsätts av Ebba Bonde, som tillträder den 5 januari 2026.
In our pressroom you can read all our latest releases, find our press contacts, images, documents and other relevant information about us.
Visit our pressroom