Schibsted Brand Studio prisas internationellt – vinner flera medaljer på Native Advertising Awards
Schibsted Brand Studio tog hem flera tunga vinster i Native Advertising Awards 2025 – världens största tävling inom native advertising, som avgjordes i London igår kväll.

Med totalt elva nomineringar var Schibsted Brand Studio en av tävlingens mest uppmärksammade aktörer, och nu står det klart att byrån tar hem flera tunga internationella priser, bland annat i kategorierna “Best Podcast” och “Best Design”.
Dessutom vann byrån en silvermedalj i prestigefyllda kategorin “Studio of The Year”.
– Fantastiskt glädjande – och ett kvitto på att vi skapar innehåll i världsklass, både kreativt och strategiskt. Vi konkurrerar med de bästa – och vinner. Det säger mycket om styrkan i teamet och vårt sätt att jobba, säger Max Schüler, ansvarig för Schibsted Brand Studio.
Här är kampanjerna som prisades:
Studio of the Year (över 20 medarbetare): Schibsted Brand Studio – Silvermedalj
-
Best IT & Tech Program: “Is Gemini the Future of Tourism” för Google, publicerad på Aftonbladet, Svenska Dagbladet och Omni – Guldmedalj
-
Best Design: “The Swedish Sin” för Sinful Group, publicerad på Aftonbladet – Silvermedalj
-
Best Serie of Sponsored Articles: "The Swedish Sin" för Sinful Group, publicerad på Aftonbladet – Silvermedalj
-
Best Podcast: "Animal Life" för FirstVet, publicerad på Aftonbladet – Silvermedalj
Prisregnet stärker Schibsted Brand Studios position som en av världens ledande aktörer inom content marketing.
– Vi är mer motiverade än någonsin att fortsätta leda utvecklingen av content marketing och native advertising – i Sverige och internationellt. Det gör vi i nära samarbete med våra kunder och med kraften från hela Schibsteds samlade expertis i ryggen, säger Max Schüler.
FAKTA:
Native Advertising Awards är ett årligt återkommande evenemang som uppmärksammar och belönar bidrag från content marketing-byråer och mediehus över hela världen. Årets gala hölls under Native Advertising Days – ett globalt branschevent som i år ägde rum i London. https://www.nativeadvertisinginstitute.com/
Schibsted Brand Studio är en content marketing-byrå som hjälper företag och varumärken att nå och engagera sina målgrupper genom skräddarsydda native-lösningar i text, ljud och video. Innehållet distribueras via Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Omni, Klart och tv.nu. https://brandstudio.schibsted.se/
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Max Schüler, Director Brand Studio. Telefon: 070-634 10 71. E-post: max.schuler@schibsted.com
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunications ManagerSchibsted, Sverige
Tel:+46 70 268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder


Länkar
Oberoende journalistik – det är vårt uppdrag
Mediekoncernen Schibsted har några av Nordens starkaste varumärken i portföljen, som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, VG, Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Omni, E24 och Podme.
Varje dag använder nästan sju miljoner människor våra redaktionella medier för att bli uppdaterade, engagerade och underhållna – genom text, ljud, bilder och video. Förtroendet från våra användare är helt avgörande för oss. Och för att upprätthålla det förtroendet är vi fokuserade på fakta, verifierbarhet och transparens.
Våra 2700 anställda är baserade i Oslo, Bergen, Stavanger, Stockholm, Helsingfors, Kraków och Gdańsk. Och vi är beroende av dem alla för att lyckas, genom nära samarbete över redaktioner, produkt- och teknologimiljöer och prenumerations- och annonsenheter.
Det som började som Christian Schibsteds lilla boktryckeriverksamhet i dåvarande Christiania (Oslo) 1839, är idag ett av Nordens ledande medieföretag. Vår journalistik har informerat folk, byggt gemenskap, avslöjat maktmissbruk och stärkt demokratier i nästan tvåhundra år. Våra demokratier är beroende av oberoende journalistik. Det är vårt uppdrag.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Aftonbladet och TV4 lanserar unikt sportpaket18.12.2025 14:28:41 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och TV4 lanserar ett gemensamt sporterbjudande som kombinerar Aftonbladet Plus med TV4 Play Sport. För 299 kronor i månaden får läsare och tittare tillgång till både Sportbladets journalistik och TV4:s breda sportutbud med rättigheter som Serie A, La Liga, Superettan, Vinter-OS och fotbolls-VM – samt veckans match från SHL, Allsvenskan och Hockeyallsvenskan.
Jimmie Åkesson – Sveriges nästa statsminister?18.12.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Vem är människan bakom Sveriges mest omdiskuterade och inflytelserika politiker? I Politikens nya specialserie borrar Maggie Strömberg och Torbjörn Nilsson i Jimmie Åkessons politiska liv – och förklarar hans väg mot makten.
SvD lanserar SvD Bas – nytt gratispaket för att stärka läsarrelationen4.12.2025 13:25:56 CET | Pressmeddelande
Svenska Dagbladet fortsätter sin rekordresa och tar nu ett offensivt steg för att nå ännu fler läsare. Efter ett historiskt starkt år lanserar tidningen SvD Bas – ett nytt, helt kostnadsfritt paket som ska bredda räckvidden, stärka relationen med läsare och lyssnare och skapa en ännu tydligare väg in i SvD:s kvalitetsjournalistik.
Aftonbladet och TV4 sänder Rockbjörnen tillsammans24.11.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Rockbjörnen återvänder i september 2026 och sänds då för första gången gemensamt på TV4 och Aftonbladet. Det nya samarbetet skapar en kraftfull gemensam räckvidd och nya möjligheter för både publik och annonsörer att följa galan på flera plattformar.
”Vinnarrätten” tillbaka – lockar unga och oväntad partner20.11.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Säsong 2 av ”Vinnarrätten” är här – programmet där hockeyprofiler delar sina personliga vinnarrätter och bjuder tittarna på en mix av värme, matglädje och vardagsnära underhållning. Förra säsongen engagerade över 527 000 tittare på Godare TV och därtill hundratusentals användare på både Godare.se och Youtube, och nu växer formatet ytterligare.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum