Yamaha Motor Scandinavia AB

Yamaha Marine visar det verkliga båtlivet i ny kampanj

Dela

Båtsäsongen närmar sig med stormsteg, och snart är det dags för sjösättning. Rofyllda kvällar i skärgården och fartfyllda dagar på vattenskidorna väntar. Men det är inte alltid så lätt att vara båtägare. För att visa hur verkligheten faktiskt ser ut lanserar Yamaha kampanjfilmen “A Boat Owner’s Confessions”, som en del av varumärkets nya positioneringsarbete.

Yamaha Marine lanserar kampanjfilmen “A Boat Owner’s Confessions” – ett nytt kreativt grepp som visar båtlivet precis som det är. Filmen är en del av ett större positioneringsarbete där Yamaha växlar fokus från produkt till upplevelse. Med humor, självdistans och mycket igenkänning vill varumärket lyfta fram hela känsloregistret som hör till att äga båt – från frihetskänslan till frustrationen när något går fel. 

– Vi kan prata om hur bra våra produkter är och hur mycket hästkrafter våra senaste motorer har, men det är fortfarande upplevelsen som är det centrala. Därför fokuserar vi på Yamaha på att fånga upplevelsen av att vara ute med båten. Det inkluderar alla upplevelser, bra och lite mer tokiga. Tillfällen då man glömt förankra båten och den långsamt glider ifrån kajen är i efterhand en ganska rolig historia, och att det är en stor investering att vara båtägare är ingen hemlighet, säger Jacob Anderson, marknadschef på Yamaha Motor Scandinavia.

Filmen speglar båtlivets hela känslospektrum – från missöden och konflikt till gemenskap och lycka. Den bygger på igenkänning, humor och en stor dos kärlek till havet.

– Med vår nya kampanjfilm vill vi fånga den tveeggade känslan som alla vi båtägare går igenom. Hur man ibland ifrågasätter varför man har en båt, men varje gång man ger sig ut påminns om hur värt det faktiskt är. Frihetskänslan och adrenalinpåslaget från en båttur är svårslaget, säger Lena Nygårdhs, Brand Specialist Marine på Yamaha Motor Scandinavia.

På  kampanjsidan  delas även båtminnen från andra båtägare – berättelser som sträcker sig från stopp i avloppet till den där magiska morgonen man vaknar upp under däck och hoppar direkt i vattnet.

Filmen finns här: LÄNK

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Länkar

Om Yamaha Motor Scandinavia

Yamaha Motor Company grundades av det japanska företaget Yamaha Corporation 1955 och är känt för att tillverka motorcyklar, fyrhjulingar, båtmotorer och vattenskotrar. Deras produkter finns tillgängliga hos 109 olika återförsäljare i Sverige. Besök deras webbplats för mer information: www.yamaha-motor.eu.

Andra språk

Följ Yamaha Motor Scandinavia AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Yamaha Motor Scandinavia AB

Så enkelt tar du förarbevis för vattenskoter i sommar2.7.2025 08:04:00 CEST | Pressmeddelande

Att susa fram över vattnet på en vattenskoter är svårslaget, men det är även något som kräver ansvar. Sedan 2022 måste man ha förarbevis för vattenskoter i Sverige för att få köra. Inför årets sommarsäsong vill Yamaha Motor tipsa om hur man snabbt och smidigt fixar förarbeviset, och visa hur enkelt det faktiskt kan vara. Influencern Filip Ivanović Håkansson tog nyligen sitt förarbevis och delar med sig av sin upplevelse.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye