Trygg-Hansa

Trygg-Hansa utser marknads- och kommunikationsdirektör

Dela

Den 1 februari tillträder Josefin Lundmark rollen som marknads- och kommunikationsdirektör på Trygg-Hansa. I Josefins uppdrag ingår att leda den nya svenska MarCom-organisationen med ansvar för strategisk marknadsföring, kommunikation, CRM och marknads- och kundkommunikation.

I dag är Josefin marknadsdirektör på ICA Sverige där hon under de senaste tolv åren har haft flera ledande roller inom varumärke och marknadsföring.

- Jag är väldigt glad över att det är just Josefin som blir Trygg-Hansas nya marknads- och kommunikationsdirektör. Josefin är en mycket engagerad ledare med gedigen kompetens och erfarenhet inom strategisk kommunikation, marknadsföring och varumärkesarbete. Det är tydligt att hon har helt rätt förutsättningar för att leda arbetet med att stärka och växa vår position på den svenska försäkringsmarknaden, säger Joachim Fasting Rubow, SVP, Head of Group MarCom, ESG & Sustainability and Customer Insights, på Tryg Forsikring A/S.

Josefin har dokumenterad erfarenhet av att genomföra stora kommersiella förflyttningar för välkända varumärken med utgångspunkt i framåtblickande marknads- och kommunikationsstrategier.

- Jag är förväntansfull och glad över att bli en del av Tryg-koncernen. Med utgångspunkt i livbojen Trygg-Hansas ikoniska varumärke ser jag fram emot att tillsammans med mina nya kollegor skapa trygghet för ännu fler svenskar, säger Josefin Lundmark, tillträdande marknads- och kommunikationsdirektör på Trygg-Hansa.

Josefin Lundmark tillträder rollen som Trygg-Hansas marknads- och kommunikationsdirektör den 1 februari 2024. Hon kommer att ingå i Tryg-koncernens skandinaviska ledningsgrupp som ansvarar för marknadsföring, kommunikation, hållbarhet och kundnöjdhet under ledning av Joachim Fasting Rubow, till vilken hon även rapporterar.

Kontakter

Bilder

Josefin Lundmark Kommunikations- och marknadsdirektör, Trygg-Hansa
Josefin Lundmark Kommunikations- och marknadsdirektör, Trygg-Hansa
Ladda ned bild

Om oss

Trygg-Hansa har gjort skillnad i människors liv sedan 1828 och ingår i dag i Tryg Forsikring, Skandinaviens största sakförsäkringsbolag. Vi ger människor möjlighet att leva sina liv fullt ut och skapar trygga förutsättningar för företag att växa. Vi erbjuder mer än bara försäkringar. Genom service som avlastar hjälper vi till både när olyckan är framme men även i förebyggande syfte för att minimera risker och undvika skador.

Läs mer om Trygg-Hansa på www.trygghansa.se

Följ Trygg-Hansa

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Trygg-Hansa

Nära hälften av alla föräldrar har aldrig brandövat med sina barn28.11.2025 07:17:42 CET | Pressmeddelande

Att brandöva på jobbet eller i skolan ses som en självklarhet, men att brandöva hemma är det alltför få barnfamiljer som gör. Det visar en ny undersökning från Novus på uppdrag av Trygg-Hansa. Många familjer saknar en plan för om det börjar brinna mitt i adventsfirande och julstök. Genom att planera tillsammans och öva realistiskt kan alla bli snabbare på att agera om olyckan är framme.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye