Lidl blomstrar i test – Fairtrade-bukett håller längst!
När andra buketter slokar står vår fortfarande i full blom. I ett stort test från Västerbottens-Kuriren utsågs Lidls Fairtrade-bukett som en av testets stora vinnare. Det var inte bara näst billigast i testet – den var också en av de mest hållbara. Efter två veckor var Lidls Fairtrade-bukett fortfarande fin.

-Vi är oerhört stolta över att vår Fairtrade-bukett inte bara utsågs till en vinnare i Västerbottens-Kurirens test för sin imponerande hållbarhet, utan också bevisade att hög kvalitet och ett medvetet val kan gå hand i hand med ett bra pris. Detta resultat är ett fantastiskt kvitto på vårt engagemang för hållbara och prisvärda produkter för våra kunder, säger Robert Stekovic, inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige.
Testet inleddes en fredag i maj då Västerbottens-Kurirens testpanel besökte sju butiker och handlade buketter. Efter sex dagar gjordes en första bedömning och buketterna fotades. Nästa koll genomfördes åtta dagar efter inköpet.
Lidls Fairtrade-märkta premiumbukett kostar 139 kronor och finns i samtliga av Lidls 207 butiker.
Omdöme: Här är testets stora överraskning! Lidls premiumbukett må vara rätt liten när vi köper den, men det fina är att den mognar till en nästan ny skepnad. Först är den grön med små vita inslag, och i takt med att blommorna slår ut blir den allt mer rosa och fluffig. Buketten är fin även på dag åtta, och till och med på dag tolv är den helt okej om vi tar bort de slokade rosorna. Plus i kanten för bra pris och Fairtrade.
Kontakter
Pressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seOm oss
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 207 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidl öppnar ny butik i Knalleland – fortsätter sin expansion i Borås8.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Lidl Sverige fortsätter sin expansion i Borås och presenterar i dag planerna för sin tredje butik i staden. Den nya butiken kommer att ligga i den dynamiska handelsplatsen Knalleland, med planerad öppning i mars 2027. Fastigheten, som ägs av Forshem Fastigheter AB, ligger strategiskt på Ålgårdsvägen 6, en plats med hög synlighet och ett stort trafikflöde.
Lidl Sverige gör ”vardagshjälte” till insamlingsmotor för Sveriges Stadsmissioner1.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Liksom tidigare år fortsätter Lidl Sverige sitt julengagemang till förmån för Sveriges Stadsmissioner. Samarbetet, som har pågått sedan 2019, fokuserar på att stötta utsatta familjer i kampen mot matfattigdom genom ett direkt bidrag från försäljningen av en älskad vardagsprodukt: potatisen. Dessutom doneras biljetter till Melodifestivalturnén för att sprida glädje i hela landet.
Matriket är bäst i test i stort test av julskinka 2025!28.11.2025 07:00:00 CET | Nyheter
Matriket "Färdigkokt julskinka med svål" har utsetts till vinnare och fått toppbetyget 5 av 5 i Recept.se:s stora test av julskinkor 2025. Skinkan, som beskrivs som "näst intill perfekt", delar förstaplatsen med Dalsjöfors. I samma test fick även vår Julskinka Premium från Matriket ett mycket bra betyg med 4 av 5. Vi är stolta över att kunna erbjuda julbordets mittpunkt av högsta kvalitet till våra kunder.
Nu öppnar Lidl åter i Skara27.11.2025 10:26:19 CET | Pressmeddelande
Nu är Lidl tillbaka i Skara. I dag hälsas nya och nygamla kunder välkomna till en toppmodern butik med en stor bake-off, ett brett sortiment av Från Sverige-märkta produkter och dagliga leveranser av färsk frukt och grönt.
Lidl lanserar internationell julkampanj: uppmanar till värme och omtanke – varje dag3.11.2025 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Lidl inleder julen med en stor, internationell julkampanj som sträcker sig över samtliga 31 verksamhetsländer. Kampanjen utgör en strategisk fortsättning på Lidls övergripande varumärkeskampanj. Genom att koppla utbudet av prisvärda varor till ett bredare ansvar för människor och miljö, vill Lidl inspirera kunderna att låta julens budskap om generositet och omtanke även prägla resten av året.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum