IKEA lanserar AURTIENDE – en streetware-kollektion som hyllar personlig stil
Kollektionen AURTIENDE, småländska för årtionde, hyllar kraften i äkthet och självuttryck och uppmuntrar alla att vara sig själva. Med streetware från IKEA kan du visa vem du är, hemma eller ute. AURTIENDE hyllar personlig stil i alla former.

Den begränsade kollektionen består av en rad unika produkter som hyllar både det personliga uttrycket och varumärket IKEA. I AURTIENDE möter streetwear kreativitet och här finns plagg och accessoarer som låter dig sticka ut på ditt eget sätt.

I kollektionen ingår bland annat en T-shirt i grönt och en hoodie i rosa. Du kan också komplettera din outfit med en fiskarhatt i rosa, grönt eller svart eller varför inte matcha med en specialdesignad grön FRAKTA kasse? Om du hellre vill matcha din stil med en tygpåse i svart eller vitt så ingår det också i kollektionen, liksom en rosa vattenflaska och ett paraply i blått eller gult.

– AURTIENDE ger en möjlighet till ett personligt uttryck, säger Martina Bjuvenius, heminredningschef på IKEA Sverige. Kollektionen består av streetware med den ikoniska IKEA logotypen, djärva färger och en bekväm passform – det här är assecoarer som ger din stil karaktär.
AURTIENDE är en begränsad kollektion som finns tillgänglig på IKEA.se samt IKEA Gallerian och IKEA Mall of Scandinavia från och med 5 september 2025.
Kontakter
Pressjourstelefon – medieförfrågningar om IKEA Sverige
Tel:0476-44 07 70prse@ikea.comBilder
Länkar
Om oss
Vår vision på IKEA är att skapa en bättre vardag för de många människorna, vilka innefattar våra medarbetare, våra kunder och alla människor vår verksamhet berör. IKEA produkter består av rätt kombination av form, funktion, kvalitet, hållbarhet och ett lågt pris – vi kallar det demokratisk design. IKEA grundades i Älmhult 1943. Idag finns 22 IKEA varuhus, samt ett tiotal planeringsstudios i Sverige. IKEA Sverige hade totalt 149 miljoner besök under verksamhetsåret 2024. I Sverige finns cirka 12 000 medarbetare inom Ingka-koncernen, varav cirka 8 000 inom varuhusorganisationen.
Följ IKEA
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från IKEA
Låt ditt hem komma ut och leka med den nya IKEA kollektionen GREJSIMOJS4.12.2025 15:00:21 CET | Pressmeddelande
IKEA lanserar GREJSIMOJS, en kollektion med 33 produkter, utformad för att hylla glädjen och vikten av lek för alla, i alla åldrar, i alla hem.
IKEA höjer priset på kaffe och introducerar kaffe med hopp4.12.2025 07:59:53 CET | Pressmeddelande
IKEA Sverige höjer priset på en kopp kaffe med fem kronor. Prishöjningen, som är tillfällig och frivillig, görs för att stötta det viktiga arbete som den ideella organisationen Mind gör för alla som kämpar med ensamhet, ångest och psykisk ohälsa.
Januarinyheter på IKEA1.12.2025 10:00:14 CET | Pressmeddelande
Januari- ett helt nytt år ligger framför dig! Låt dig inspireras av olika stilar, experimentera med kontraster och njut av ditt hem, det finns inget rätt eller fel.
IKEA bjuder in till långbordsfrukost för ökad gemenskap26.11.2025 13:22:28 CET | Pressmeddelande
För andra gången på kort tid dukar IKEA upp till långbord för 10 000 personer för att sätta köksbordet i fokus – som en plats för samtal, möten och gemenskap. Initiativet är en ännu ett sätt för att främja inkludering och gemenskap i en tid när många känner sig ensamma.
IKEA och Teklan förvandlar belysning och ljud till färgstarka objekt25.11.2025 12:59:58 CET | Pressmeddelande
IKEA och Tekla Evelina Severin (Teklan) presenterar en rad nya produkter som förenar teknik med personlig stil. Produkterna är resultatet av ett samarbete som sätter uttryck i första rummet. De högkvalitativa ljudprodukterna har djärva mönster och oväntade färgkombinationer som gör tekniken till en roligare och mer synlig del av hemmet.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum


