Trygg-Hansa gör comeback i Svenska Hockeyligan
Lagom till nedsläpp för jubileumssäsongen 25/26 går Trygg-Hansa in som officiell partner till SHL. Inför nedsläpp på lördag syns Trygg-Hansas livboj återigen på domartröjorna. Under upptakten till säsongsstarten hyllas även den ikoniska hockeypolon som en blinkning till 90-talets magiska hockeyögonblick. Nu inleds ett nytt kapitel för att skapa trygghet på och utanför isen.

Tillsammans med SHL, klubbarna, partners och lokala företagare bidrar Trygg-Hansa till att trygga svensk hockeys fortsatta utveckling och stötta gemenskapen i hockeyrörelsen – en enande kraft över generationer och landsändar.
– Vi ser fram emot att tillsammans med SHL ta vårt legendariska samarbete till nya höjder och bidra till att skapa trygghet på och utanför isen. Gemenskapen i hockey-Sverige är en arena för positiv och framåtblickande samhällskraft och nu krokar vi arm med SHL, fans, spelare, klubbar och domarkåren för att finnas där i alla magiska ögonblick, säger Josefin Lundmark, Marknads- och kommunikationsdirektör, Trygg-Hansa.
En viktig del i det nya samarbetet är hållbarhetsinitiativet Impact by SHL - ett samarbete mellan idrott, näringsliv och samhälle som verkar för positiv samhällskraft. Initiativet går hand i hand med Trygg-Hansas långa historia av att skapa trygghet och finnas där i livets alla skeden. Trygg-Hansas rödvita livboj som finns på över 80 000 platser i hela landet är alltid redo att räcka ut en trygg hand precis som en försäkring.
– SHL:s 50-årsjubileum markerar inte bara vår historia utan också riktningen framåt. Med Impact by SHL har vi etablerat en plattform där idrott, näringsliv och samhälle kan mötas över gränser för att gemensamt ta sig an samhällsutmaningarna. Att Trygg-Hansa återvänder som partner känns helt rätt – de har både erfarenheten och engagemanget som krävs för att tillsammans med oss driva frågorna vidare, säger Jenny Silfverstrand, vd SHL.
Med det förnyade partnerskapet blir även Trygg-Hansas välkända livboj återigen synlig på SHL:s domartröjor, en tydlig symbol för rättvisa och trygghet på isen.
För mer information, kontakta:
Karin Lindebo, PR-ansvarig, Trygg-Hansa
karin.lindebo@trygghansa.se
Johanna Alba, Kommunikationschef, SHL
Johanna.alba@shl.se
Telefon: 073-065 11 04
Nyckelord
Kontakter
Karin LindeboPR-ansvarigTrygg-Hansa
karin.lindebo@trygghansa.seMaria AnkarcronaKommunikationschef
Tel:070-1682137maria.ankarcrona@trygghansa.seBilder

Länkar
Om oss
Trygg-Hansa har gjort skillnad i människors liv sedan 1828 och ingår i dag i Tryg Forsikring, Skandinaviens största sakförsäkringsbolag. Vi ger människor möjlighet att leva sina liv fullt ut och skapar trygga förutsättningar för företag att växa. Vi erbjuder mer än bara försäkringar. Genom service som avlastar hjälper vi till både när olyckan är framme men även i förebyggande syfte för att minimera risker och undvika skador.
Läs mer om Trygg-Hansa på www.trygghansa.se
Följ Trygg-Hansa
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Trygg-Hansa
Trygg-Hansa auktionerar ut signerade hockeypolos för Musikhjälpen5.12.2025 09:21:10 CET | Pressmeddelande
Den ikoniska polotröjan som för många är en symbol för magiska hockeyögonblick och gemenskap finns nu i en exklusiv utgåva. För första gången någonsin går det att buda hem en polotröja signerad av en spelare från varje klubb i Svenska Hockeyligan. Intäkterna går till Musikhjälpens insamling för att alla barn ska kunna gå i skolan.
Kompetensbrist och nya lagkrav toppar företagens risklista 20263.12.2025 07:50:00 CET | Pressmeddelande
När svenska företag blickar framåt inför nästa år listas brist på arbetskraft och kompetens och ökade juridiska krav som de största riskerna för den egna verksamheten. Kompetensbrist ses som ett större hot än stigande kostnader. Det visar en ny undersökning bland små- och medelstora företag genomförd av Novus på uppdrag av Trygg-Hansa.
Nära hälften av alla föräldrar har aldrig brandövat med sina barn28.11.2025 07:17:42 CET | Pressmeddelande
Att brandöva på jobbet eller i skolan ses som en självklarhet, men att brandöva hemma är det alltför få barnfamiljer som gör. Det visar en ny undersökning från Novus på uppdrag av Trygg-Hansa. Många familjer saknar en plan för om det börjar brinna mitt i adventsfirande och julstök. Genom att planera tillsammans och öva realistiskt kan alla bli snabbare på att agera om olyckan är framme.
2 av 3 svenskar befarar allvarligare vattenskador i framtiden27.10.2025 07:15:30 CET | Pressmeddelande
En ny skandinavisk klimatundersökning bland svenska, danska och norska hushåll visar att majoriteten tror att vattenrelaterade skador till följd av väder blir allvarligare i framtiden.* Det som oroar mest är hur detta kan påverka samhällets infrastruktur, det egna hemmet och kommande generationers framtid.
Digital trygghet och personlig hushjälp i Trygg-Hansas nya hemförsäkring16.10.2025 07:30:00 CEST | Pressmeddelande
Trygg-Hansa lanserar nu en förnyad hemförsäkring, den största uppdateringen på flera år. Bland nyheterna finns skydd mot nätbedrägerier, ID-stöld och nättrakasserier, samt förbättrad ersättning för hemelektronik.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum