Lidl Sverige

Lidl Sverige kliver in som huvudsponsor för Melodifestivalturnén

Dela

Lidl Sverige tar steget in som huvudsponsor för Sveriges största folkfest, Melodifestivalturnén. I ett långsiktigt avtal som sträcker sig över säsongerna 2026 och 2027 vill livsmedelskedjan befästa sin roll som den självklara destinationen för allt man behöver till den stora folkfesten.

Melodifestivalturnén är en av våra starkaste svenska traditioner. Det är en folkfest som samlar familjer och vänner över hela landet i en gemensam hyllning till glädje och musik. Genom att vara huvudsponsor för Sveriges största folkfest är Lidl Sverige med och skapar matglädje hela vägen från butik till TV-sofforna och på arenorna runtom i landet.

-Melodifestivalturnén engagerar och förenar hela Sverige. Att vi kliver in som huvudsponsor känns som ett naturligt steg i vår strävan att komma ännu närmare svenska folket, och visa att vi är en matkedja som står nära både vardagen och festen i svenska hushåll, säger Robert Stekovic, inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige.

Turnén kommer att besöka sex städer och underhålla 140 000 besökare på 18 shower, samtidigt som den engagerar 12 miljoner röster över hela Sverige.

-Vi är oerhört glada och stolta över att välkomna Lidl in i Melodifestivalfamiljen, säger Malin Tikkakoski. Partnership Manager Sweden.

Sponsorskapet kommer att synas i Lidls köpta och ägda kanaler och i samtliga av Lidls butiker. Melodifestivalturnén pågår mellan vecka 5 och 10.

Kontakter

Om oss

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 208 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl lanserar internationell julkampanj: uppmanar till värme och omtanke – varje dag3.11.2025 09:00:00 CET | Pressmeddelande

Lidl inleder julen med en stor, internationell julkampanj som sträcker sig över samtliga 31 verksamhetsländer. Kampanjen utgör en strategisk fortsättning på Lidls övergripande varumärkeskampanj. Genom att koppla utbudet av prisvärda varor till ett bredare ansvar för människor och miljö, vill Lidl inspirera kunderna att låta julens budskap om generositet och omtanke även prägla resten av året.

Lidls ketchup kammar hem förstaplatsen – smakvinnare i TV4 Nyhetsmorgon23.10.2025 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Ketchup har varit en självklar del i svenskarnas måltider i över 100 år – från grillkvällar till vardagsfavoriter som korv och bröd. Nu har Lidls ketchup från Kania utsetts till bäst i test i TV4 Nyhetsmorgons smaktest. Med 3,5 av 5 solar i betyg och lovord för sin söta och kryddiga smak, blev den en klar favorit hos smakjuryn – med omdömet: "Så här tycker jag att en ketchup ska smaka."

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye