Lidl Sverige

Lidl lanserar sin första globala varumärkeskampanj

Dela

Idag tar Lidl ett historiskt steg och lanserar sin första globala varumärkeskampanj. Med det enhetliga budskapet "Det lönar sig" vill dagligvarukedjan förena sin kommunikation i samtliga 31 länder och tydligt visa vad varumärket står för, oavsett var i världen man handlar.

I sin nya kampanj ”Det lönar sig” lanserar Lidl en gemensam vision med ett enhetligt utseende och internationellt budskap. Målet är att addera värde, både pris- och kvalitetsmässigt och i livet, för kunder, medarbetare och omvärld.

Mer än en slogan

”Det lönar sig” är mer än bara en slogan – det är en ledstjärna för dagligvarukedjans agerande. Det står för prisvärde, kvalitet och att skapa värde i livet.

– Idag förväntar sig kunderna inte bara högkvalitativa produkter, utan också att företag tar ansvar och adderar verkligt värde i deras liv. Med den här kampanjen och budskapet ”Det lönar sig” vill vi förstärka vårt löfte och visa vad vi gör möjligt, både lokalt och globalt, säger Robert Stekovic, inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige.

"Det lönar sig" är ett löfte som omfattar mer än bara Lidls kunder. Det speglar hur Lidl arbetar med sina medarbetare, miljön och sina partners. ”Det lönar sig” betyder att känna igen det sanna värdet i livet, som trygghet, pålitlighet och uppfyllandet av livsdrömmar.

”Det lönar sig” är ett löfte:

  • till kunder: Lidl arbetar dagligen för att erbjuda högsta kvalitet till branschens bästa pris – oavsett om det handlar om vardagshandlingen eller livet i stort.

  • till medarbetare: för Lidl är det viktigt att alla medarbetare mår bra och kan utvecklas. Därför investerar Lidl i en bra balans mellan arbete och fritid, så att de kan förverkliga sina karriärsmål och livsdrömmar.

  • till miljön: Lidl tar ansvar och agerar med ett tydligt fokus och ambitiösa målsättningar – oavsett om det gäller sortiment, transporter eller klimat.

  • till partners: Lidl bygger långsiktiga och pålitliga partnerskap för att växa tillsammans och säkerställa en hållbar värdekedja.

Kampanjen kommer att synas i Lidls köpta och ägda kanaler och i samtliga av Lidls butiker till och med slutet av oktober.

- Med den här integrerade varumärkeskampanjen når vi människor där de är – med känslomässiga och tydliga budskap om vad som verkligen lönar sig med Lidl, säger Fredrik Marmbrandt, marknadschef på Lidl Sverige.

Se reklamfilmen här: https://youtu.be/SAemE-TIn2Q

Kontakter

Om oss

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 208 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl Sverige gör ”vardagshjälte” till insamlingsmotor för Sveriges Stadsmissioner1.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Liksom tidigare år fortsätter Lidl Sverige sitt julengagemang till förmån för Sveriges Stadsmissioner. Samarbetet, som har pågått sedan 2019, fokuserar på att stötta utsatta familjer i kampen mot matfattigdom genom ett direkt bidrag från försäljningen av en älskad vardagsprodukt: potatisen. Dessutom doneras biljetter till Melodifestivalturnén för att sprida glädje i hela landet.

Matriket är bäst i test i stort test av julskinka 2025!28.11.2025 07:00:00 CET | Nyheter

Matriket "Färdigkokt julskinka med svål" har utsetts till vinnare och fått toppbetyget 5 av 5 i Recept.se:s stora test av julskinkor 2025. Skinkan, som beskrivs som "näst intill perfekt", delar förstaplatsen med Dalsjöfors. I samma test fick även vår Julskinka Premium från Matriket ett mycket bra betyg med 4 av 5. Vi är stolta över att kunna erbjuda julbordets mittpunkt av högsta kvalitet till våra kunder.

Lidl lanserar internationell julkampanj: uppmanar till värme och omtanke – varje dag3.11.2025 09:00:00 CET | Pressmeddelande

Lidl inleder julen med en stor, internationell julkampanj som sträcker sig över samtliga 31 verksamhetsländer. Kampanjen utgör en strategisk fortsättning på Lidls övergripande varumärkeskampanj. Genom att koppla utbudet av prisvärda varor till ett bredare ansvar för människor och miljö, vill Lidl inspirera kunderna att låta julens budskap om generositet och omtanke även prägla resten av året.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye