Här är höstens lösgodisnyheter från CandyKing
Inget väcker höstpeppen som nyheterna i lösgodishyllan. CandyKing presenterar sex spännande nyheter som garanterat lockar till plock – allt från supersalta sillar och trendande banansmaker till favoriten Zoo i ny spännande kostym.

I höst erbjuder CandyKing fler veganska alternativ och populära smakkombinationer när säsongens lösgodisnyheter lanseras. Sortimentet växer med välkända favoriter i ny tappning och helt nya smakupplevelser, skapade för att möta efterfrågan och nya trender inom lösgodis. Inte minst för Zoo-älskaren. Tre av nyheterna finns att plocka endast hos CandyKing.
- Höstens lanseringar innehåller både nostalgiska favoriter med dessertkänsla till extra sälta för oss lakritsälskare. Ett solklart måste att prova är nya fluffiga Zoo, min personliga favorit! Vi vill gärna att det ska vara svårt att välja, säger en leende Johanna Schönberg, Product Manager Pick & Mix, hos Cloetta.
- Saltaste sillen – Äntligen får den omtyckta salta sillen en ännu saltare kompis - ett måste för alla lakritsälskare. Bara hos Candyking!
- Foamy Zoo Monkey – Klassikern i nytt format. Mjukt, fluffigt och helt veganskt skumgodis i den älskade Zoo-smaken.
- Sour Foamy Zoo Monkey – Favoritapan har blivit ännu busigare. Nu som veganskt skumgodis med syrlig läcker twist.
- Polly Banana Split – Polly bjuder på dessert! Mixa munsbitar och få en underbar dessertupplevelse i godisformat av klassisk Banana Split. Bara hos CandyKing!
- Vaniljtoppar – Den älskade Vaniljtoppen gör comeback i hyllan – nostalgi på hög nivå! Bara hos CandyKing!
- Nöt-créme Pralin Banan-Kola – Här möts krämig banan och len kola i perfekt harmoni. En riktig pralinpärla.
Med lanseringen fortsätter CandyKing att bygga både sortiment och varumärke samt stärka sin position som premiumleverantör av lösgodis. Cloetta är den största leverantören av pick & mix i Europa. Lösviktsgodis har en mycket stark position i de nordiska länderna där Sverige står för 30 procent av den totala konsumtionen, medan övriga Norden står för 5–15 procent. Med över 500 godissorter att välja på erbjuder CandyKing valfrihet och smakglädje för alla.
Kontakter
Charlotta BerglindBrand & Activation Manager Pick & Mix
charlotta.berglind@cloetta.seBilder
Om oss
Cloetta har en stark position på den svenska konfektyrmarknaden. Vi erbjuder ett brett och varierat sortiment med starka varumärken inom choklad, godis, pastiller och nötter. Våra främsta varumärken är Läkerol, Malaco, Ahlgrens bilar, Kexchoklad, Polly, CandyKing, Center, Juleskum, Plopp och Sportlunch. I Sverige har Cloetta ca 650 medarbetare som arbetar på vårt kontor i Malmö, inom försäljningsorganisationen och i vår fabrik i Ljungsbro. Cloetta Sverige ingår i Cloetta-koncernen med verksamhet i flera länder. Cloettas B-aktie handlas på Nasdaq Stockholm.
Välkommen att läsa mer på www.cloetta.se och www.cloetta.com.
Cloetta i sociala medier.
Följ Cloetta Sverige AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Cloetta Sverige AB
Svenskt lösgodis har blivit en global sensation – nu öppnar CandyKing en permanent butik på Manhattan4.12.2025 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Från och med lördag denna vecka kan alla New York-bor och turister uppleva svensk godisglädje när den virala succén blir verklighet då CandyKing flyttar in i hjärtat av staden. Med sitt etablerade koncept och en högkvalitativ produktmix erbjuder butiken det bredaste sortimentet av svenskt lösgodis i USA. Utöver att konsumenterna får möjlighet att njuta av den stora valfrihet som CandyKing levererar, kommer de även ha möjlighet att påverka butikens utbud på lång sikt.
Kexchoklad fortsätter samarbetet med alpina skidlandslaget – och blir ny sponsor till svenska skicrosslandslaget6.10.2025 14:00:00 CEST | Pressmeddelande
I över två decennier har Kexchoklad® och alpina skidlandslaget haft ett nära samarbete som gjort ett stort avtryck inom svensk idrott. Under 2024 förnyades samarbetet, och med en ny fartfylld säsong runt hörnet utökas partnerskapet med ytterligare en sponsorsatsning – nu även för svenska skicrosslandslaget.
Juleskumsfamiljen presenterar nya medlemmar – Cloetta introducerar nya mixpåsen Juleskum Family Mix2.9.2025 08:05:00 CEST | Pressmeddelande
De omåttligt populära Juleskumtomtarna föddes redan 1934, när Cloetta började tillverka skumgodis till julen. Originalet av Cloettas Juleskum är en älskad produkt som bidrar till glädjefyllda stunder, år efter år.
Kexchoklad nu även som gåvoask – ge bort den glädjefyllda känslan av en tivolivinst till någon du tycker om!2.9.2025 07:55:00 CEST | Pressmeddelande
Kexchoklad är det mest sålda varumärket inom chokladstycksaker*, och det omisskännliga rutmönstret har såväl klätt våra välsmakande Kexchokladprodukter som förgyllt otaliga minnen sedan 1938. Ett bra exempel är de populära tivoliförpackningarna som lyckliga vinnare burit hem från nöjesparkerna, sommar efter sommar. Därför är Cloetta extra glada över att nu ge konsumenter möjligheten att ge bort den bubblande känslan av en tivolivinst med Kexchoklads nya gåvoförpackning, fylld med Kexchoklad i minivariant.
Cloetta presenterar favoriter i ny tappning och fruktiga nykomlingar2.9.2025 07:45:00 CEST | Pressmeddelande
Kexchoklad i gåvoförpackning, Polly med smak av Banana Split och nyheter från Juleskum och Malaco presenteras i samband med lanseringsfönstret vecka 37 2025.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum









